szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Minden reklámozónak felelősen és megfontoltan kell eljárnia, a várható társadalmi hatásokat is figyelembe véve – közölte az MRSZ.

Közleményt adott ki szerdán a Magyar Reklámszövetség a CBA új, Piros című reklámja miatt, melyben Icukával lengén öltözött, bikinis lányok vonulnak. Az MRSZ szerint

társadalmilag káros, a márka és termékcsoport népszerűsítése szempontjából túlzott, szükségtelen és szakmailag nem indokolt a szexualitás ilyetén felhasználása, illetve a nők, a nemiség ilyen formában való bemutatása.

Az MRSZ egyetért az Egyenlítő Alapítvánnyal, hogy a reklámok közízlést formáló szerepe miatt minden reklámozónak felelősen és megfontoltan kell eljárnia a törvényi és jogszabályi előírások betartása mellett a várható társadalmi hatásokat is figyelembe véve – írták. Az Egyenlítő Alapítvány kedden adott ki közleményt a reklám miatt, ők sértőnek, szexistának és ízléstelennek nevezték azt.

A Reklámszövetség tudomása szerint az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) a beérkező panaszok tükrében elindította a reklámetikai eljárását a Magyar Reklámetikai Kódex vonatkozó cikkelyei szerint. Az MRSZ, tették hozzá, támogatja az ÖRT-t a reklámetikai eljárás lefolytatásában.

A történethez hozzátartozik, hogy a reklám azóta eltűnt: a 24.hu vette észre, hogy a CBA valószínűleg eleget tett az alapítvány kérésének, a film ugyanis már nem elérhető a YouTube-on.

Az Egyenlítő Alapítvány korábban azt hangsúlyozta, hogy a reklám sokakat sérthet, összezavarhatja a fiatalokat, és káros hatással lehet a befogadók mentális egészségére.