Megindult az utolsó roham, akadozott szerda este az Ügyfélkapu
Akadozott szerda este az Ügyfélkapu (ugyfelkapu.gov.hu) oldala, úgy tűnt, megindult az utolsó nagy roham a január 16-i határidő előtt, valószínűleg rengetegen az utolsó pillanatra hagyták az átállást – jelezte az Indexnek egy olvasó szerda este 19 óra körül.
Mint arról az Index többször is beszámolt az elmúlt napokban: csütörtöktől már csak az Ügyfélkapu+, illetve a Digitális Állampolgárság (DÁP) alkalmazás lesz elérhető a digitális ügyintézéshez, a régi Ügyfélkapu megszűnik. Hogy ez pontosan mivel jár, itt is írtunk róla.
Célegyenesben az Ügyfélkapu+, mutatjuk, mit tegyen, aki az utolsó pillanatra hagyta az átállást
Az Ügyfélkapu+ miatt nem kell a kormányablakba menni, ott a DÁP-nál segítenek.
Cikkünk élesítésekor valóban elérhetetlen volt az oldal, így aki most szeretné megoldani az átváltást, jó adag türelemmel kell készülnie.
Frissítés:
A fejlesztő cég, az IdomSoft cikkünk megjelenése után levelet írt szerkesztőségünknek. Ebben azt írták: „2025. január 15-én az Ügyélkapu+ regisztrációs felületén 19:00-21:20 között lassulás volt tapasztalható. Kezeltük a problémát, azóta a szolgáltatás zökkenőmentesen működik. Ez idő alatt az állami szolgáltatásokba való bejelentkezés zavartalanul működött”.
Kiemelték: fontos, hogy az Ügyfélkapu+ és a DÁP szolgáltatás igénylése 2025. január 16-tól is lehetséges, azt nem érinti az egyfaktoros Ügyfélkapu azonosítási mód kivezetése.