Impozáns környezetben nyitotta meg első ázsiai éttermét a Prada. Az olasz luxusmárka a kínai Shanghaiban, a keleti és nyugati kultúrát ötvözve szállt be a gasztrobizniszbe, a neves hongkongi filmrendezővel, Wong Kar Waival együttműködve.

Megnyitotta első önálló éttermét Ázsiában a Prada. A Mi Shang Prada Rong Zhai nevű luxusétkezde az olasz divatmárka aprólékosan felújított kulturális központjában, a sanghaji Jing'an kerületben található Rong Zhai-ban kapott helyet. A műemlékvédelem alatt álló 1918-as kúriát a Prada 2017-ben restaurálta, és a történelmi helyszín legújabb fejlesztéseként nyitotta meg az új felsőkategóriás vendéglátóegységet, amely a kastély második emeletét teljes egészében elfoglalja.

Az étterem interiőrjének kialakításakor az olasz divatház Wong Kar Wai ikonikus filmjeiből, az In the Mood for Love és a Happy Together című produkcióból merített ihletet, beépítve a tervekbe azok lágy, telített színpalettáját és álomszerű esztétikáját. A tükrözött felületek, valamint a tête-bêche filatéliai motívum (egy pár bélyeg, amelyeket úgy raktak össze, hogy az egyik fejjel lefelé van a másikhoz képest – a szerk.) kulcsszerepet játszott a tervezésben, a Sanghaj és Milánó közötti interkulturális szinergiát szimbolizálva.

Az étterem hivatalosan március 31-én nyílt meg, a Michelin-csillagos séf, Lorenzo Lunghi és Diego Crosara cukrászmester pedig olyan menüt állított össze, amely az olasz és kínai gasztrokultúra közötti párbeszédet szolgálja. Ázsiai ízekkel átszőtt olasz reggelit, ebédet, délutáni teát, vacsorát és esti koktélokat kínálnak. A nyitás a Prada folyamatos elkötelezettségét hangsúlyozza a kínai fogyasztói piac iránt, ellentétben számos más luxusmárkával. Utóbbiak a pandémiát követő időszakban visszaesést tapasztaltak, míg a Prada 2024 első kilenc hónapjában 3,829 milliárd eurós bevételt ért el az ázsiai országban, ami 17,5 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbi időszakhoz képest.

(The Spaces)

(Borítókép: A Prada új kínai éttermének a beltere. Fotó: Prada)