Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Tisztelt Gumidoktor!
Az 1,2 literes, 105 lóerős TSI-vel szerelt Skoda Rapidomra alufelnit szeretnék vásárolni. Két felni között hezitálok: 15 colos méretben a Dezent TC Dark és a HRS-346 FP a két kiszemelt. A Dezent vagy a Hijoin HRS minősége a jobb?

A német Dezentből kapható a gyári méretnek teljesen megfelelő felni: 15 colos, 5x100 a lyukosztása, ET38-as és 57,1 milliméteres a középfurata. A HRS 35-ös vagy 40-es ET-vel kapható, illetve ahhoz központosító gyűrűt is használni kell, mert nagyobb a középfurat átmérője. A HRS-en további furatok is vannak 114,3 milliméteres osztókörön.

Mivel mindkettő felni ugyanannyira tetszik, az ár a HRS irányába visz, hiszen 25 százalékkkal olcsóbb, mint a Dezent. Ha a HRS mellett döntök, okozhat bármi problémát, hogy központosító gyűrűt kell alkalmazni? Gyengébb egy ilyen felni, amin más osztókörön is vannak furatok? ET35 vagy ET40-es keréktárcsát kellene vennem és ennek van-e hátránya a gyárival megegyező ET38-cal szemben?
Köszönöm segítségét előre is!
Üdvözlettel: Krisztián
Kedves Krisztián!
Én azt gondolom, hogy a két márka minőségbeli különbsége legalább 25 százalék természetesen a Dezent javára, ha nem több.
A megfelelő méretű tehermentesítő gyűrű használata nem jelent gondot, mint ahogy a többszörös osztókör, illetve a 2 milliméteres ET-különbség sem. Innentől kezdve viszont tényleg az számít, hogy melyik felni tetszik önnek jobban, illetve a Dezent esetén meg tudja-e (és akarja-e) fejelni a költségvetést a negyedével? Ezt viszont csak ön dönthet el...
Üdv: Gumidoki

