Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) és a MÁV-csoport januárban 10 vállalást tett közzé. Ezek közös célja az, hogy már a 10 éves vasútfejlesztési stratégia végrehajtása előtt vonzóbb választássá tegyék a közösségi közlekedést. A vállalások egyike az, hogy a több mint hatéves MÁV mobilalkalmazást fokozatosan új applikáció váltja fel, amely a MÁV+ nevet kapta.

A nagyközönség számára áprilistól elérhető, MÁV+ névre keresztelt alkalmazás mától 1500 tesztelő számára vált letölthetővé, de elkapkodták a helyket – írta közleményében a MÁV. Az új alkalmazás az év során fokozatosan éri majd el a teljes funkcionalitást, a tesztelés során és az áprilisi – immár nagyközönségi – premiert követően először a leggyakrabban igénybe vett funkciókat kínálja a felhasználóknak, igaz, a korábbinál egyszerűbben, gyorsabban és korszerűbb felhasználói környezetben.

A teljes funkcionalitás eléréséig a régi MÁV mobilalkalmazás is elérhető marad.

Az új app a leggyakrabban használt funkciókkal indul, amely a – néhány hetente érkező frissítések során – az év végéig éri majd el a teljes funkcionalitást, amikor immár az utazás megtervezésétől a jegyek megvásárlásán és bemutatásán át az ügyfélszolgálati, tájékoztatási csatornákig minden funkciót hozzáférhetővé tesz a felhasználók számára.

Korszerű felhasználói felülettel indítják útjára az új mobilalkalmazásut, amelyet a weboldalas értékesítési felületen (jegy.mav.hu), továbbá a régi mobilalkalmazáshoz igényelt jelenlegi felhasználónévvel és jelszóval is lehet használni, de hamarosan gyors és kényelmes Facebook-, Apple-, illetve Google-fiókos bejelentkezésre is lehetősége lesz a felhasználóknak.

  • A többi között gyors, közvetlen vármegye- és országbérlet, illetve Magyarország24 és Vármegye24 napijegyvásárlással és bérletbemutatással indul a MÁV+.
  • Egyszerűbb a helyjegyvásárlási folyamat is, mint a jelenlegiben, és nem kell bérletigazolványt sem használni, beállítani.
  • Az útvonaltervezéseket összevonják, azaz már nemcsak busszal vagy csak vonattal tervezhetjük meg az eljutásunkat, hanem ezek kombinációjával is. A közeljövőben ezen a téren fejlődik majd leggyorsabban új applikáció

– ígéri a MÁV.

A fizetési lehetőségeket a legtöbbek által használt digitális tárcákkal bővítik: a SimplePay-en keresztül  a qvik, ApplePay és GooglePay fizetési módokat is elérhetővé teszik.

Nyárig még érkeznek például a klímás járatokkal való útvonaltervezést segítő funkciók, továbbá a 10 vállalás egyik legfontosabbja, a késésbiztosítás.

Ennek kapcsán a visszatérítés leggyorsabb és legkényelmesebb módja az új mobilalkamazás lesz; de kárpótlás mindenkinek jár, aki 20 percnél nagyobb késést szenvedett el valamelyik járaton, függetlenül attól, hogy online,  pénztárban vagy automatában vette a jegyét.

Hegyi Zsolt: a GySEV utasainak is kell a 10 pont

Új kezdeményezéssel állt elő a MÁV vezérigazgatója, amelyre már egy támogatót is talált Lázár János személyében. Hegyi Zsolt szeretné, ha azt a bizonyos 10 vállalást kiterjesztenék a GySEV utasaira is.