Kiderült, mekkora a tényleges munkanélküliség Magyarországon
Megjöttek a legfrissebb adatok.
Magyarországon ipari működés alatt leginkább az összeszerelő tevékenységet értjük, a munkaerőhiány és az elszálló energiaárak fokozottan sújtják. Hogyan marad így nyereséges a termelés? Hogyan lehet a fejlődéssel lépést tartani mind hazai, mind nemzetközi szempontból?
Magyar vállalat is ott van a főszereplők között.
Rum szigetén 2,5 millióért öt általános iskolással és két óvodással kellene törődnie egyetlen pedagógusnak, ha lenne.
Minden részlet napvilágot látott.
Robert Fico szerint akkut hiány van szakképzett munkaerőből az országban.
Az MGYOSZ főtitkára szerint szükség van a pótlólagos munkaerőre.
Nagy Mártonék kész tervekkel álltak elő.
Megérkeztek a legfrissebb statisztikák.
Európa soha nem látott munkaerőéhségben szenvedhet, ha a kulcsfontosságú iparágát tartani akarja.
A külföldi munkavállalók nem tehetnek meg mindent.
Minden további információról a minisztérium tájékoztatni fogja a közvéleményt.
A munkaterhelésüket a bérnővéri rendszer kivezetése is növeli.
Van, ahol alig akad külföldi munkavállaló.
A program célja, hogy az új generációk a tapasztalt munkavállalóktól tanuljanak.
Így jöhetnek külföldi munkavállalók Magyarországra.
A 30 ezer hiányzó szakdolgozó közül 15 ezer 60 év feletti, ha egyszerre mennének nyugdíjba, nagy bajban lesz az egészségügy.
Brüsszelnek egyelőre erre nincs válasza.
A kormány pedig pont most írja át a szabályokat.
Európa nem akarja szabályozni ezt a kérdést.
Kiss Ambrus szerint nem ez a jó irány.
A vendégmunkásokról szóló törvény egyelőre nem lép hatályba.
Egyelőre vizsgálják a lehetőségeket.
Pedig idén augusztusban 4 millió 709 ezer fő dolgozott.
Vajon mi az oka annak, hogy az európai munkaerőpiac ilyen feszes?
Az autóbusz- és trolibuszvezetők átlagos bruttó keresete 730 000 forint.
Kilenc hónapja csökkennek a reálkeresetek, és ez tovább folytatódhat.
Már szakmunkára is keresnek embereket több országból.
Ráadásul átszállás nélkül már el sem juthatunk a tengerentúlra.