Kínában már zavarok vannak az ellátási láncokban a sanghaji lezárások miatt

2022.04.11. 14:31 Módosítva: 2022.04.11. 14:32
Kínában a sanghaji lezárások miatt zavarok vannak a nyersanyagellátási láncokban, és esnek a részvénypiacok is. A hongkongi tőzsdén jegyzett elektromosjármű-gyártó, a Nio mutatta a legnagyobb csökkenést, mivel a gyártási folyamatok során ellátási problémákkal szembesült. A kereskedők súlyos ellátási zavarokkal küszködnek Kínában, mert a hatóságok lezárták Sanghajt.

Kínában a piaci esések jól mutatják a koronavírus miatti lezárások pénzügyi és gazdasági nehézségeit. Ez most különösen igaz Sanghajra, ahol az ország két éve legsúlyosabb koronavírus-gócpontban van, bár hétfőre feloldották a vesztegzárat. Mint ismeretes, a pekingi kormány egészségügy-politikája zéró toleranciát hirdetett a koronavírussal szemben.

Ez komoly próbatételt okoz a gazdaságnak.

A pénzügyi központ április 1-je óta tartó teljes lezárás miatt Kínának nyersanyagellátási problémája van. Ez egyszerre súlyosbította a szállítási és logisztikai terheket – a korlátozó intézkedések miatt Kína legnagyobb szárazföldi pénzügyi központjának és legnagyobb városának működése állt most le.

Sanghaj gazdasági szempontból mind Kína belföldi gazdasága, mind a világ többi részével folytatott kereskedelem szempontjából kiemelten fontos. A félvezetők szállítási ideje máris megnőtt, és mivel Sanghaj jelentős kereskedelmi kapcsolatokat ápol, ennek tovagyűrűző hatásai lehetnek a regionális ellátásra is

mondta Johanna Chua, a Citigroup vezető ázsiai közgazdásza a Financial Timesnak.

A koronavírus-járvánnyal kapcsolatban Kína a hivatalos adatok szerint naponta több mint 27 000 új esetről számolt be, a fertőződtek túlnyomó többsége Sanghajban van. A hatóságok a hétvégén jelezték: megnyitják a város egyes településeit, ha 14 napig nem jelentenek megbetegedést.

De a 25 milliós város nagy részét továbbra is szigorúan lezárva tartják.

A hétfőn közzétett kínai inflációs adatok szerint a fogyasztói árak közel egy százalékkal emelkedtek az egy évvel korábbihoz képest. Ennek oka elsősorban az üzemanyagköltség és az élelmiszerárak megugrása volt.