Tele van állami karácsonyi hirdetésekkel a propagandasajtó
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Mi is megírtuk, hogy a kormány idén potom 30 milliárd forintot költött társadalmi célú hirdetésekre, amelynek részeként az elmúlt napokban egészen döbbenetes mennyiségű karácsonyi hirdetés kezdett el megjelenni a kormánymédiában.
A mai lapok közül a karácsonyt hirdeti az állam és az MVM
- a Magyar Hírlapban,
- a Borsban,
- a Népszavában
- és a Magyar Nemzetben is,
de érdekes módon a Figyelőben semmi nyoma az ünnepi hangulatnak hirdetések terén.
Kerestük a kormányt, hogy mégis, mi értelme van és mennyibe kerül az adófizetőknek, hogy a saját médiájukban arra költenek, hogy a karácsonyt reklámozzák, de túl sok érdemi információt nem kaptunk a Kormányzati Tájékoztatási Központtól:
A kormány az aktuális kommunikációs keretszerződés terhére jelenteti meg a kisfilmeket. Ahogy minden esetben, a végleges és részletes költségekről a kampány lezárultát követően tudunk tájékoztatást adni. A vonatkozó szerződéseket a törvényi előírások alapján közzétesszük a kormány.hu oldalon.
A kormány idén eddig legalább 28,4 milliárd forint értékben adott megbízást kommunikációs feladatok elvégzésére. A Nemzeti Kommunikációs Hivatal köti a kormány nevében a szerződéseket, a megbízás neve pedig általában „az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása”, valamint kommunikációs és rendezvényszervezési feladatok ellátása.
Az eddig megkötött szerződések nyertesei Balásy Gyula cégei, a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. Azt azonban nem tudni, hogy a mostani adventi köszöntést is ők csinálták-e, és hogy a karácsonyban mi lehet az a kormányzati döntés, ami kiemelten érinti az állampolgárok életét.
Egészen látványos egyébként, hogy az állam mennyi pénzt igyekszik a karácsonyi hangulat címszó alatt elkölteni az adófizetők pénzéből a saját lapjaiban. A Magyar Hírlapban három oldalon is karácsonyi reklám van, plusz egy MVM-hirdetés, a Ripostban egyenesen négy (!!!) darab egész oldalas reklámban kíván az állam áldott ünnepeket, de úgy, hogy konkrétan az újság utolsó oldalának mindkét felére ugyanazt a reklámot nyomták. Ennél egy fokkal szolidabb a Magyar Nemzet, ahol csak egy-egy állami és MVM-es karácsonyi reklám található, de jutott két áldott állami karácsony a Borsnak is. De a legszürreálisabb, hogy
a mai Népszavának négy teljes oldalát foglalja el állami hirdetés, illetve egy darab MVM-reklám is.
A Népszaván kívül az összes többi említett médiafelület a központosított kormánymédiának, a KESMA-nak a része. Azt egyelőre nem tudni, mi a pontos értelme annak, hogy az állam azt reklámozza pénzért, hogy jönnek az ünnepek.
(Borítókép: Aradi László / Index)