Sokan akarnak kukások lenni a válságban

DBZOL20150326022
2020.05.12. 08:43

Sok olyan munkakört sikerült feltöltenie a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt.-nek, amikre előtte nem találtak megfelelő jelölteket, írja a Világgazdaság.  Ilyen például a sima kukás és a kukásautó sofőrje, vagyis pontosabban:

  • a hulladékrakodó,
  • a köztisztasági gépjárművezető,
  • a köztisztasági takarító,
  • az autószerelő és
  • a lakatos.

Pluszemberre nem volt szükségük. Úgy, hogy rengetegen otthon vannak, feltehetően több hulladék keletkezik a társasházaknál, a munkahelyeken pedig kevesebb. Az FKF észlelt is hasonlót, kértek tőlük pluszkukákat, de nem igazán jelentős mennyiségben.

Egyértelmű párhuzam nem állítható a járványügyi veszélyhelyzet és a megnövekedett tartályigények között. Az új kérelmek a teljes hulladékgyűjtő állományra vetítve mintegy 1 százalékot tehetnek ki

– mondta el a cég. Az FKF 1400 dolgozóval és több mint 300 hulladékszállító és köztisztasági járművel van jelen Budapesten minden egyes munkanapon. Az első negyedévben pedig 139 ezer tonna hulladékot vittek el, nagyjából annyit, mint tavaly. A lomtalanítások egyelőre országosan leálltak. 

A magyarországi hulladékgazdálkodási felfordulás csúcsán lévő aktuális állami szerv igen sokszor változott az elmúlt időszakban, jelenleg Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelőnek hívják. Ők nem látták, hogy több kukára lenne szükség, hozzájuk nem érkezett ilyen jelzés. 

(Borítókép: A Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. (FKF) munkatársai begyűjtik és elszállítják a lomtalanításkor keletkezett hulladékokat 2015-ben. Fotó: Balogh Zoltán / MTI)