Még mindig akadozik a szemétszállítás Pest és Nógrád megyei településeken

2019.05.22. 12:05

Nem állt le, de folyamatosan akadozik a szemétszállítás 116 Pest és Nógrád megyei településen. Leggyakrabban technikai problémák miatt marad a házaknál a hulladék - írja a Napi.hu.

Május 9-án Szobon technikia okok miatt maradt el a zöldhulladék begyűjtése, május 15-én pedig Gödöllőn nem vitték el több helyen a szelektív hulladékot. Az akadozó szolgáltatás ellenére sem a váci polgármester, sem a Nemzeti Hulladékgazdálkodási és Vagyonkezelő (NHKV) Zrt. nem lát semmilyen problémát.

A NHKV közölte a lappal: az országban jelenleg minden településen megoldott a hulladékszállítás mind a vegyes, mind a szelektív, mind a zöldhulladék tekintetében. Az informatikai átállás is a végéhez ért, és a 2019 első negyedéves számlákat már rendben megkapják az ügyfelek. A váci városházának az az álláspontja, hogy újra piacképes az ország legnagyobb szemétfeldolgozó cége, a Zöld Híd Kft.

A cég anyagi helyzete továbbra is bizonytalan, a településvezetők tőkebevonásról döntöttek, illetve az esetleges tagi kölcsön lehetőségeiről is, de az nem derült ki, hogy pontosan miért van szükség a tőkebevonásra.

A Zöld Híd tavaly október végén jelentette be, hogy nem viszi el a szemetet 116 településről, mert nem kapta meg az addig elvégzett munkája fedezetét az NHKV-tól. Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) október 31-én jelentette be, hogy visszavonásig a hulladék elszállítása szükségellátás keretében történik, ami azt jelenti, hogy már fél éve a katasztrófavédelem finanszírozza a szolgáltatást, az állami kukaholding pedig máig nem adta vissza a cég megfelelőségi engedélyét.

"A Zöld Híd Kft. által ellátott 113 településen folyamatos és zökkenőmentes a kommunális hulladék elszállítása. Az érintett településeken a hulladékot elszállították. A cég a lakosságot a törvényi előírásoknak megfelelően minden esetben tájékoztatja, a szükségellátás keretében végrehajtott hulladékszállítási közszolgáltatás tervezetten, folyamatosan biztosított, lakossági panasz a szolgáltatással kapcsolatban nem érkezett" - közölte a lappal az OKF.