Összefogtak a Notre-Dame megmentésére a francia nagyvállalatok

2019.04.16. 17:34 Módosítva: 2019.04.16. 18:13

Kevesebb mint 24 óra alatt több mint 600 millió euró (190 milliárd forint) gyűlt össze céges adományokból a hétfő esti tűzben súlyosan megrongálódott Notre-Dame-székesegyház rekonstrukciójára. A legnagyobb francia donorok eddig:

  • a L'Oréal és a divatipari óriáscéget tulajdonló Bettencourt család alapítványai 200 millió euróval szálltak be,
  • Bernard Arnault és családjának luxusipari cége, az LVMH (ha a mozaikszó semmit nem mondana, a cég olyan márkákat futtat, mint a Louis Vuitton, a Christian Dior, vagy a Givenchy) szintén 200 millió euróval,
  • a Total energiaipari nagyvállalat 100 millió eurót adományoz,
  • és ahogy arról írtunk, François Pinault milliárdos és fia, François-Henri Pinault 100 millió euróval szálltak be.

Ez a 600 milliós összeg csak a magánkézben lévő francia vállalatok adománya, nem tartalmazza a francia kormány és a párizsi önkormányzat által biztosított forrásokat, sem pedig az olyan, nem eurósított fogadalmakat, mint a legnagyobb párizsi futballklubnak számító Paris Saint-Germainé. A PSG ugyanis szintén kedd délután „hosszú távon“ elkötelezte magát az újjáépítés támogatása mellett, és az – egyébként 2012 óta a szunnita iszlám ultrakonzervatív jogi iskolája, a szalafizmus egyik védelmezőjének számító katari emírség befektetési alapjának tulajdonában lévő – klub ígéretet tett arra, hogy partnerei és nemzetközi szurkolótábora körében is népszerűsíti a kezdeményezést.

000 1FO90A
Fotó: Lionel Bonaventure

Egyébként a rekonstrukció teljes költségét és a helyreállításhoz szükséges időt egyelőre meg sem tudták becsülni a szakemberek.

(Euronews)