Egyre több ázsiai légitársaság hoz rendelkezést arról, hogy utasaik a járatokon nem használhatják a külső akkumulátorokat. A korlátozásokat azután vezették be, hogy az év elején súlyos fedélzeti tüzet okozott egy kigyulladt powerbank - számolt be az Airportal. 

A dél-koreai Air Busan Airbus A321-ese január végén égett le, miután Puszan (Busan) repülőterén az indulásra készülő gép fedélzetén lángra kapott egy utas powerbank-je, ami a fej feletti tárolóban elhelyezett táskájában volt.

De nem ez volt az első ilyen eset az elmúlt években, csak eddig szerencsére egyik sem végződött ilyen súlyos következményekkel. 2023-ban egy Lufthansa- és egy Scoot-járaton is történt hasonló, 2018-ban a Ryanair egyik járatát kellett kiüríteni Barcelonában egy akkumulátoros mobiltelefontöltő által okozott tűz miatt, és abban az évben ugyanez történt a China Southern Airlines egyik Boeing 777-esének fedélzetén is.

Ennek hatására komoly szigorításokat rendelt el több légitársaság is a powerbank használatával kapcsolatosan.

A Singapore Airlines és a Scoot járatain április 1. után tilos a mobileszközök töltése a powerbank készülékekről, és utóbbiakat feltölteni sem lehet a fedélzeten rendelkezésre álló aljzatokból.

A vállalat a Nemzetközi Légiszállítási Szövetség (IATA) lítium-akkumulátorok szállítására vonatkozó szabályozását alkalmazza, amely szerint ezen eszközöket már 2016 óta
csak a kézipoggyászban szállíthatják az utasok, a feladott bőröndökbe tilos becsomagolni.

Külön engedély nélkül az utasok a legfeljebb 100 Wh teljesítményű eszközöket vihetik a fedélzetre.

A 100 Wh és 160 Wh közötti teljesítményű készülékeket be kell jelenteni a légitársaságnak, amely jóváhagyhatja vagy megtilthatja szállításukat. A 160 Wh feletti teljesítményű eszközöket nem viheti magával az utas, ezeket el fogják venni az utasbiztonsági ellenőrzés során.

A dél-koreai hatóságok az ország összes légitársaságának járatain március 1-től léptettek életbe hasonló tiltást, sőt, ott a fej feletti csomagtárolóban sem lehet a külső akkumulátorokat elhelyezni.

A dél-koreaiak már az utasfelvételi pultoknál átlátszó nejlontasakokat adnak az utasoknak az eszközök tárolására, megelőzendő a csatlakozóknál és érintkezőknél kialakuló rövidzárlatot.

A tajvani Eva Air szintén március elejétől tiltotta meg az eszközök használatát és feltöltését járatai fedélzetén, a Thai Airways és az Air Asia pedig március 15-i hatállyal rendelte el a korlátozást. A szingapúrihoz hasonló szabályokat vezetett be a Fülöp-szigetek légiközlekedési hatósága is, a tűzesetek megelőzésére.