Volt luk, nincs luk

2009.09.09. 07:09

Adatlap Volvo S80 D5 AWD Summum - 2009

  • 2400 cm3-es,soros 5 hengeres dízel
  • 205 LE @ 4000 rpm
  • 420 Nm @ 1500 rpm
  • 6 seb.
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.5 másodperc
  • Végsebesség:
    225 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.3 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    10.2 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.7 l/100km
  • 13 530 000 Ft

Tudta, hogy a Volvo ijedős? Lelke van neki, a Bem mozi előtt például rendszeresen csipogni kezd a parkradar, ha elmegy mellettünk a villamos. Az felújított Szabadság-híd budai lehajtóját se szereti. Ott is csipog.

Az istenek segítségével volt időm megismerni egy Volvót, olyat, mint ez, mindössze pár apró eltéréssel. Szintén a facelift utáni, a régi, egyturbós D5 van benne, nincs BLIS (holttér figyelő rendszer), sávelhagyásra figyelmeztető automatika (Volvóul LDW), R-Design és követős-radaros tempomat, van viszont üléshűtés és kanyarfény, meg világos bél. Ég és föld. Mondjuk erről bizonyos értelemben a régi 150 ezres futása is tehet.

Az S80-as Volvo kinőtt a „dacból ilyet veszek” szerepből. Már nem azért vesznek S80-at, hogy ne Merga vagy Bimmer álljon a felhajtón, hanem mert jó. Tényleg megcsinálták a svédek, az agyam eldobom. Ebben a kategóriában ennél szerethetőbb autót még nem találtam. Akarom mondani: közlekedési eszközt, mert itt autózásról nem lesz szó. Azt ugyanis nem lehet vele. Mármint abban az értelemben, ahogy egy autofil elvárja.

Hiába az R-design keményített futóműve a 18-as kerekekkel, hiába képes a nagy bálna a sok tonna és a fronthajtás kényszere alatt is eszement kanyarsebességre, nem erre fogja használni, aki megvette. Hiába 205 lóerős a duplaturbós D5 (a régi 185 LE), sose nyomjuk majd ki a szemét. Mert amúgy megy mint az állat, és alul is nyomatékos, az előzőhöz képest épp annyival jobban, hogy a váltó nem csak 1500 fölött tartja a fordulatot, hanem 1200-ról elindul. Az újban gázpedál elektronikáját is ennek megfelelően hangolták, alul egy kicsit többet ad, így érzetre még jobban megy, mint tudna. Tehát negyed gáznál pont az történik, mint háromnegyednél. Aranyos. Mindkét autónál megvan a bungee jumping érzés, csak visszafelé, tehát először kifeszítjük a vastag gumikötelet, aztán magával ránt pár másodperc múlva. Ebben az új D5-ben viszont közvetlenebb tud lenni a gázreakció, a turbólyuk nem olyan jelentős, kalkulálandó tényező – mondjuk előzésnél -, mint a régiben.

Egyik se eszik sokat, a régi 8,5-9,5 között kajál a városban, ami leginkább a tankolt gázolaj minőségétől függ, az új is beéri ennyivel, de inkább kevesebbel. Ennél inkább a sztrádán és autóúton jön ki az előny, összességében egy hosszabb úttal, amiben volt hegymászás bőven, 7,5 liter alatt maradt a fogyasztás az újjal.

A nem versenyszerű haladásban a váltó remek partner, annyira kelletlen, hogy elveszi az ember kedvét a legkisebb mértékű felesleges hancúrozástól is, cserébe nem rángat, és olyan hosszú az áttételezése, hogy autópályán csak a jogsit kockáztatva lehet 3000 fölé forgatni a motort. De ugye nem autózunk, hanem közlekedünk. Arra meg pont jó. Sőt. Annyira nevel a kelletlenségével, hogy pár nap után eszünkbe se jut próbálkozni, csak hömpölygünk a forgalommal.

Minden technikai izé ezt a lobbit erősíti. Ha az előttünk haladó seggébe megyünk, HUD szerűen villogtatja a piros fényt az arcunkba. Csilingel, kolompol. Megtanít a feleslegesnél is kétszer hosszabb követési távolságot tartani – ideális nyomozóautó. 30-tól működik a radaros követőrendszer, amit én személy szerint imádok. Egy országot át lehet szelni vele, úgy, hogy csak kormányzunk. Beállítjuk a sztrádán megengedett legnagyobb sebességet és kész. Elég a legrövidebb követési távolság, itthon még az is bőven sok, mindenki elénk akar majd besorolni. Semmi további teendő nincs, csak kormányozni kell, de ebben is segít, mert ha véletlenül elhagynánk a sávot, kakukkol egyből. Szürkületben átejthető, sokat játszottam vele, de világosban és sötétben bolondbiztos.

A BLIS-t sokat fejleszthették, mert itt már kevesebb a vakriasztás, mint régebben volt. Viszont 120-nál pont úgy jön le a víz a tükörről, hogy arra bejelez. Esőben lassabban, vagy gyorsabban Volvózzon, ne 120-szal! Nem rossz szolgáltatás, egy Transit épp elfér a holttérben, erről pedig sárga fénnyel értesít.

Ebben az újban – a volvós szakember se tudja miért – hokedli a szék a másikhoz képest, biztos jót tesz neki, ha kiülték, vagy nem tudom, de nem lehet eléggé leengedni. Ja, üléshűtés nélkül ne vegyen bőrös Volvót. Kérem. Soha. Csak azzal. És vigyázzon, mert jobban szeret majd ebben olvasgatni, mint otthon az Ektorp Mullen karosszékében.

Totalcar értékelés - Volvo S80 D5 AWD Summum - 2009

9
TC

Nincs több kibúvó. Ez egy tökéletes autó. Kényelmes, halk, takarékos, gyors. Újonnan kell venni, sokat kell bukni rajta és négyévesen el kell adni.

Népítélet - Volvo S80

8,0
Nép
6.4
8.4
8.4
9.1
8.9

Az oldalról ajánljuk

10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
  • Vélemény

10 sportautó, amit becsülettel befejeztek

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.

április 20., 13:00
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
  • Gumidoktor

Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?

Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?

április 20., 16:50
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
  • Hírek

Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift

A holland Suzuki képviselet követte el.

április 20., 15:58
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
  • Hírek

Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is

Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.

április 20., 11:55
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
  • Hírek

A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant

A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.

április 20., 15:00
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
  • Hírek

Három kamion ütközött az M15-ös autópályán

A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.

4 órája
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
  • Hírek

Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat

Így már ő vezeti a világbajnokságot.

április 20., 20:46
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
  • Hírek

Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk

Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.

április 19., 07:19
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
  • Hírek

Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)

A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.

április 19., 09:01
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

április 21., 07:06
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
  • Szerelem

Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink

Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.

április 21., 07:06
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

április 21., 10:31
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
  • Hírek

Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen

A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.

április 21., 08:45
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
  • Hírek

Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!

Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.

április 20., 06:48
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
  • Technika

Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?

Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.

április 19., 15:53
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
  • Hírek

A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér

A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!

április 19., 11:52
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
  • Hírek

Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség

Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.

április 19., 13:59
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
  • Olajdoktor

Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális

Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?

április 19., 18:27
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
  • Hírek

Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop

Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.

április 19., 10:04
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
  • Nepperűző

Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?

Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?

április 19., 13:15
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14
Renault Embleme koncepció
  • Hírek

Renault Embleme koncepció

április 20., 14:25
Nissan 300ZX baleset
  • Hírek

Nissan 300ZX baleset

április 19., 10:00
Rolls-Royce sakktábla
  • Hírek

Rolls-Royce sakktábla

április 19., 23:22
Luxeed R7
  • Hírek

Luxeed R7

április 19., 11:38