Skip to content


       Szűrés lista

Olajosok,rendőrök,politikusok: Sándor "Papa" tanúvallomása 2000-ben

Most olvastam el Sándor "Papa" István nyugalmazott rendőr alezredes 54 oldalas tanúvallomást, melyet 2000-ben tett az olajügyeket vizsgáló parlamenti bizottság előtt. (Köszönöm a tippet!)

Röviden: aztakurva ...

Egészen elképesztő összefüggések és sztorik vannak, na meg olyan arcok, akik mindent túléltek, átvészeltek ... hétvégére megvan az olvasnivaló, jobb, mint a történelem könyv. Kész csoda, hogy a "Papa" még él ...

Sándor István az ORFK Központi Bűnüldözési Igazgatóságának (KBI) főnyomozója volt. 1989-1990-ben a rendőrség szervezett bűnözés elleni szolgálatának egyik alapítója volt, később az Országos Rendőr-főkapitányság kábítószer-felderítési osztályának csoportvezetője.
1999-ben felajánlotta segítségét az olajügyeket vizsgáló, Pallag László által vezetett parlamenti bizottságnak,  de a 2000 október 28-i meghallgatása előtt egy nappal  őrizetbe vették hivatali visszaélés és vesztegetés alapos gyanújával. Ez nem jött be, mivel a bizottság 2000 november 7-én a Fővárosi Ügyészség Nyomozóhivatalának épületében meghallgatta.

Sándor István fél évet töltött előzetes letartóztatásban, majd 2002-ben vádat emeltek ellene vesztegetésért, hivatali visszaélésért és hamis tanúzásra való felbujtásért. 2004-ben minden vádpont alól felmentették. A Papa-ügyet 85 évre, 2086-ig titkosították, így a bírósági tárgyalásnak is csak az ítélethirdetése volt nyilvános, a per során a tárgyalásokat mindvégig zárt ajtók mögött tartották. 2008-ban pert nyert az állam ellen, mert jogtalanul ült fél évet előzetesben, de ezt a polgári eljárást is titkosították. Hamarabb kiderül , hogy ki ölte meg Kennedy elnököt ...


 
A tanúvallomásból részletek:

A kezdetektől az olajügyekig

Kérem szépen, bizonyára tudják, hogy 1989-től, vagyis 1990-től, amikor a szervezett bűnözés elleni szolgálat megalakul, alapítóként voltam jelen. A kezdeti időszakban próbáltuk Budapest és az ország szervezett bűnözését valamilyen rendszerbe foglalni, feltérképezni kisebb-nagyobb eredményekkel.
Időközben az Országos Rendőr-főkapitányság kábítószer-felderítési osztályára mint csoportvezető kerültem, leginkább a nemzetközi felderítésekkel foglalkoztam.
1996 második felében - késő őszén -, amikor elkezdődtek az úgynevezett robbantásos és leszámolásos ügyek, a kábítószerosztályról átvezényeltek egy speciális csoportba, brigádba, a robbantásos ügyek felderítésének a területére.
Erre azért került sor, mert mint kábítószer-felderítő csoportvezető, nagy létszámú informátori rendszerrel rendelkeztünk, tehát széles és sok irányú információ jutott birtokunkba. A felderítés kezdeti szakaszában arra a következtetéses megállapításra jutottunk, hogy az úgynevezett robbantásos és leszámolásos ügyek hátterében az olaj áll, mégpedig az az olaj, ami a kilencvenes évek elején, '92 körül az úgynevezett olajezredesek ügyével kezdődött. Tehát rivalizálódott az olajkereskedelem, a monopolhelyzetben levő Mollal szemben körülbelül még több ezer kis olajvállalkozó lett hirtelen az országban, akik az akkor hiányos törvényeket kihasználva különböző olajcégeket hoztak létre.

Nagy olajbiznisz
 
'92-94 elején elkezdődött az olajszőkítés, a vámhalasztott és az olajszőkítés beindítása a HTO-olaj megjelenésével Magyarországon, ahol a gázolaj és a fűtőolaj között lényegi árkülönbség jelentkezett, szinte duplája volt a HTO-n nyert haszon a HTO árának. Ez nagyon sok embernek, főleg kisstílű bűnözőknek adott olyan ötletet, hogy ők is elkezdenek olajjal foglalkozni, ami gyakorlatilag nagyon nagy hasznot hozott mindenkinek. Ezt mi sem támasztja alá jobban, hogy piti kis zsebtolvajok, autótolvajok és kisstílű bűnözök bandákba verődtek, első körben rátelepültek azokra a már működő olajos személyekre, akiknek már tapasztalatuk volt rövid idő alatt is az olaj forgalmazásában és kereskedelemben, először terrorizálták, majd bevédték, végül elvették tőlük az olajtelepeket és az olajbázisokat.
Ebben az időben mi nemigen folytunk bele ezekbe a történetekbe, de a munkánk során nem tudtuk elkerülni ezeket az információkat sem. Több jelzést adtunk a feletteseinknek, a rendőrségnek és így tovább, hogy jó lenne valamit csinálni, mert egyre több újgazdag lesz az országban, főleg Budapest környékén, illetve Csongrád és Bács-Kiskun megyében, akik az olajból tetemes haszonra tesznek szert.

Abban az időben többször jeleztük azt is, hogy az olajjal foglalkozó, főleg bűnözőkből összeállt csoportok megkörnyékezték a vámőrséget, ugyanis lényegi szempont, hogy rajtuk múlott ennek a területnek az ellenőrzéses működtetése, s valószínű volt, hogy a vámőrség elnéző tevékenységével vagy elhallgatásával komolyabb dolgokra sor került, tehát az államot becsapva komoly tőkére fognak szert tenni.

Az történt valójában, hogy csöveseket, útszéli embereket megvettek pár ezer forintért, akinek a személyi igazolványát elvették, személyi igazolványukban a fényképet kicserélték, majd azzal a személyi igazolvánnyal egy harmadik személy, aki szintén nem tudta, kié a személyi igazolvány, kiváltott egy működési engedélyt - ez a kereskedelemre is jellemző volt abban az időben -, és máris olajforgalmazó és kereskedő volt. Azt tudni kell, hogy a vámhalasztott 15 és 30 napos határidővel nyilvánult meg. Gyakorlatilag a 15 vagy a 30 nap alatt Jugoszláviából és Szlovákiából, Oroszországból körülbelül 10-20 szerelvény olajat is be lehetett hozni úgy, hogy se adót, se vámot, se semmit nem kellett érte fizetni, mert mire fizetni kellett volna, eltűnt a fiktív személy, aki kiváltotta ezt a működési engedélyt. Ez a személy ment egy másik személyi igazolvánnyal, újabb engedélyt csináltatott, lényegében ez így gyűrűzött tovább. Ebből horribilis pénzösszegek keletkeztek, volt olyan nap a szóbeszéd szerint, hogy 5-6 milliót kerestek per fo, tehát egy ember egy ilyen tízfős brigádban.

Tehát ha meg lett volna szigorítva a feltétele annak, hogy lehet kiadni a vámhivatalnál a jövedéki engedélyt, vagyis a vállalkozói engedélyre a jövedéki engedélyt, tehát bemutatja a személyi igazolványt, megnézik, és a vámhivatal semmi perc alatt tudta volna faxon priorálni, hogy a törzslapon és a személyi igazolványban szereplő adott fénykép azonos vagy nem azonos. Körülbelül háromnegyed részére csökkent volna az erre irányuló visszaélések száma, ha ezt meg tudták volna oldani.

Elnök: A munkája során találkozott-e korrumpálódott vámosokkal?
Sándor István: Tudnék sorolni teljes listát - a katonáktól a legnagyobb vezetőkig -, csak nem tudom bebizonyítani. Ezt azért merem mondani - csak nem nevesítem -, mert én nagyon sok olajbűncselekményt elkövető személlyel tárgyaltam, aki jegyzőkönyvön kívüli beszélgetések során elmondta, hogy hetente, havonta kinek mennyi tíz-húsz milliót kellett odaadni azért, hogy működjön. Két ember volt az élet-halál ura, akitől függött a vámhalasztottak engedélykiadása. Két ember volt: volt egy osztályvezetőt és volt egy nagy ember. Ha ő nem írt alá, nem kapott senki, vagy az az ember nem kapott vámhalasztottat. Tehát annak megvolt az ára.
Elnök: Ki az a két ember?
Sándor István: Nem akarok vádaskodni, mert nem fogom tudni bebizonyítani, és utána én leszek bíróság elé állítva. Nem nehéz kitalálni különben. Tessék idefigyelni, elmondom, hogy akkor gyakorlatilag az egész vámőrséget úgy, ahogy van, A-tól Z-ig le kellene cserélni.

Tehát gyakorlatilag az állam mesterségesen gyártott vagy hagyta ezeket a kiskapukat, jogszabályokat és egyéb, jogi hátteret, és tapasztalatok hiányában véleményem szerint. Jelezve volt, nem tettek ellene semmit. Majd kezdődött az úgynevezett festés, amiből automatikusan jött az olajszőkítés. Itt megint a vámőrség szerepét kellene felhozni, mert ne mondja azt senki, hogy annyi olajat, amennyit elloptak, úgynevezett szőkített olajat vagy nem szőkített olajat a vámőrség valamilyen hallgatólagos beleegyezése nélkül meg lehetett csinálni. Mert a kezdeti időszakban voltak olyan információink, hogy ezek az úgynevezett festékanyagok bele sem kerültek a tartályokba, a vagonokba, úgy lett leadva az üzemanyag-mennyiség, ugyanis színre és minőségre a gázolaj és a HTO között semmi különbség nem volt.

Mikor mégis arra kötelezték a vámosokat, hogy bele kell ezeket a festékanyagokat rakni, akkor - kis országunkban nagyon sok okos ember van - a Veszprém megyei vegyészek egyike feltalálta vagy kitalálta azt a vegyi anyagot, amivel tökéletesen semlegesíteni lehet a gázolajba tett színezőanyagot, sőt, mi több, annak minőségét valamilyen szinten meg is javította, mert a kéntartalmat is csökkentette az olajban. Ebből is hatalmas pénzbevételre került sor bizonyos alvilági körökön belül. Ezt nem úgy kell elképzelni, hogy az egész ország ezt csinálja, mert akik tőkeileg megerősödnek, egyre inkább kiszorítják a kishalakat a körből, és próbálják maguk alá gyúrni a kis olajosokat, vagy teljesen megsemmisíteni.

'96 végén eljön az az ido, amikor annyira beszűkül az olajlehetőség a szőkítés és egyéb problémák miatt, hogy bizonyos emberek kiesnek a körből, és vannak, akik még többet akarnak. De viszont egyik oldalon fölhalmozódik egy akkora tőke, amivel igaziból nem tud mit kezdeni, ezért az olajból szerzett pénzösszegeket megpróbálja átforgatni az úgynevezett budapesti éjszakában, a kereskedelemben, a vendéglátóiparban és egyéb legális termelőhelyeken.
Elkezdődik '96 őszén az úgynevezett robbantásos történet, aminek a lényege nem az volt, hogy valakit is megöljenek valójában, hanem csak az erőfitogtatás, és hogy próbálják felhívni a másik oldal figyelmét, hogy ki az erősebb.
 
A rendőrség

1997 márciusában felsőbb utasításra úgy döntöttek, hogy létre kell hozni egy speciális csoportot, amely az olajügyek és az úgynevezett robbantásos ügyek felderítésével fog foglalkozni. Ez a speciális csoport valójában az ORFK, a KBI vizsgálati főosztály keretében működő, különleges ügyeket vizsgáló osztály vezetésével jött létre. Nekünk, felderítőknek ehhez az ügyhöz alárendelt szerep jutott, tehát semmi önálló tevékenységet nem tudtunk végezni. A vizsgálati osztály vezetője, illetve a vizsgálati főosztályvezető utasítása szerint kellett eljárni.
1997 áprilisában eljutottunk arra a pontra, hogy megindult az olajügyekben gyanúsított személyek elfogása. Soha nem felejtem el: Ignácz tábornok volt a bűnügyi főigazgató, aki egy pénteki napon fél négykor toporog és kínlódik, hogy kedden miniszteri értekezlet lesz, és még senkit nem fogtunk meg az olajos ügyekben. Mondtam neki, hogy ezen nem múlik, mert gyakorlatilag megvannak azok az emberek, akik nagy szerepet játszanak ezekben a történetekben és akik mozgatják ezt az egészet.
Még aznap délután elfogásra került egy személy, őrizetbe lett véve, és ezt követően hetenként, kéthetenként folyamatosan sorra el lettek fogva a személyek. Eddig ment is minden rendben szépen, csak valahol a vizsgálati osztály munkájával nemigen kerültünk szinkronba, vagy legalábbis nem értettem egyet, amiért később meg is kaptam a magamét folyamatában - a mai napig. Ugyanis azt láttam, hogy a vizsgálati osztály által felállított teória, illetve mérce nem azonos azzal, amiben a felderítést meghatározták és célul tűzték ki. Hiába hordott össze a felderítés tonnányi információt, anyagot, ha arra a világon senki nem volt kíváncsi - mert senki nem volt rá kíváncsi. A vizsgálat a saját elképzelése és nem tudom, milyen utasítások szerint végezte a tevékenységét, olyannyira, hogy időközben én már jeleztem Tonhauser úrnak, hogy jó lenne, ha engem ebből a csoportból felmentene, mert az én idegrendszerem nincs arra berendezkedve, hogy megyünk éjjel-nappal, és kidobott idő és pénz a mi munkánk, mert senkit nem érdekel az, hogy mit derítünk fel, vagy mit hozunk össze. Tehát a két szervezet között egy ilyen kibékíthetetlen ellenségeskedésre került sor.

Sajnos én továbbra sem hagytam az igazamat vagy az igazunkat, a felderítés folyamán Tonhauser Lászlóval együtt próbáltuk a magunk igazát keresni, fölöslegesen. Még azt is el kell mondanom, hogy a munkánkat rengetegen elárulták a rendőrségen belül, tehát a felderítési munkát.

Nekem az a véleményem, hogy a felderítés által keletkezett anyagra a kutya nem volt kíváncsi. Ezt onnan tudom, hogy volt egy rendszerező tiszt nálunk, aki gyakran átadta a vizsgálóknak az anyagokat, és öreg róka lévén bejelölte, meg jelzéseket helyezett el a dossziéba, hogy kinyitják-e egyáltalán. Hát nem nyitották ki. Mert ha kinyitották volna, akkor azoknak a jelzéseknek el kellett volna tűnni az anyagból. Több 10-20-30 kiló anyag keletkezett. Ami ebben az érdekes, hogy menet közben az általunk információként bejött anyag minket igazolt, mert úgy következtek be az események.

Kérem szépen, a dolgok mélyéről kikerült egy olyan felállás, élvonal, vagy nem is tudom, hogyan nevezzem, ahol páran ki lettünk kiáltva az olajmaffia vezetőinek, keresztapáinak. Ehhez részben az úgynevezett RSZVSZ, amely a felderítést és a védelmi szolgálatot végezte velünk szemben, vagy a mi biztonságunk érdekében, ahogy ők nevezték, azt látta, hogy mi páran sorozatosan különböző alvilági figurák között jelenünk meg, tehát ezekkel vagyunk együtt. Nekünk az volt a feladatunk, hogy ezekkel a körökkel nem barátságot, de kapcsolatot teremtsünk, és minél több, minél mélyrehatóbb információt szerezzünk meg az olaj- és más bűncselekményekkel kapcsolatban.
A dolgok lényege, hogy ezeket a kapcsolatrendszereket mi nem köthettük sem az RSZVSZ, sem más orrára, hogy ezek milyen jellegű kapcsolatok. Nagyon sokan azt sem tudták rólunk, hogy rendőrök vagyunk. Főleg nem Budapesten, hanem az ország különböző megyéiben, nagyvárosaiban dolgoztunk. Ebből kialakult az, hogy bűnözőnek kezdtek minket titulálni annak ellenére, hogy 1980 januárjában vagy februárjában a "C" típusú ellenőrzés teljesen tisztán, nullásan zajlott le velem szemben. Soha nem voltunk bűnözök, sem én, sem a kollégám, mindig a törvényeket és az utasításokat betartva dolgoztunk.

Ezért vagyok lecsukva ártatlanul, mert le van titkosítva az ügyem. Mitől titkos az ügyem? A nyomozás, ami ellenem folyik, titkos. Titkos, csak nem tudom, miért. Kérem, én egy koholt vádak alapján összehozott koncepciós per áldozata vagyok, és ezáltal lehet bebizonyítani legjobban azt, hogy az államigazgatás, az ügyészség és az alvilág egy tányérból eszik, és nem az ügyészség irányít, hanem az alvilág prominens személyei, amit alátámaszt Ferencsik Attila*, és hadd ne soroljam még tovább.

(*Ferencsik Attila: 2007.11.17 (!): Ítélet született a 90-es évek legnagyobbnak mondott olajügyében, az Energol perben. A kárérték a vádirat szerint körülbelül hatmilliárd forint. Drobolich Gábort, Ferencsik Attilát minden vád alól felmentették, Csüllög Zsigmond és Radnai László 1 év 7 hónap börtönt kapott)

Elnök: lehet, hogy ismétlésnek tűnik a kérdés, de a jobb megérthetőség kedvéért: mire alapozza azt a kijelentést, hogy a maffia beépül a rendőrségbe? És kik azok a rendőrök - egy pár nevet már hallottunk -, akik ennek képviselői?
Sándor István: Hogy miért mondom azt, hogy beépül a maffia a rendőrségbe? Ha jól megnézzük, gyakorlatilag a jelenlegi úgynevezett újgazdagok vagy új nagymenő vállalkozók a nyolcvanas évek pajszeres betörőiből és hasonló piti bűnözőkből nőtték ki magukat. Ezeknek a kezében vannak különböző nagy üzletek, kereskedelmi egységek, cégek, magyarul a pénz náluk összpontosul.
Meg kell nézni egy-egy hétvégi partit vagy pezsgős vacsorát, hogy kikből áll, kikből tevődik össze. Mondjuk ott van egy főkapitány vagy egy főosztályvezető, vagy ne adj' isten, egy bűnügyi osztályvezető vagy éppen az életvédelmi osztályvezető vagy akárki. Tehát ahol ezek a dáridók zajlanak, ott nem az egyszerű emberek vannak, hanem az úgynevezett alvilágból kikupálódott fehérgalléros bűnözőkké vált személyek, akik jó érzéssel megtalálnak mindenkit, és rendeznek különböző pezsgős vacsorákat. Ennek következtében anélkül, hogy bárki észrevenné, bekeríti a rendőri vezetést vagy az igazságszolgáltatást, és baráti grátiszként apró szívességeket kérnek, így el tudnak lehetetleníteni ügyeket és embereket. Akiket megneveztem, azokat azért mertem megnevezni, mert bizonyított. Senkinek nem akarok kellemetlenséget okozni azzal, hogy nekem részinformációim vannak arról, hogy kapcsolódik, vagy nem kapcsolódik, mert lehet, hogy én is tévedhetek.
Dr. Lentner Csaba (MIÉP): Akiket - elnézést, hogy közbeszólok, elnök úr - ön megnevezett, hány százaléka az összesnek, akiről ön tud?
Sándor István: Kevés, két-három százaléka. Menjenek el, nézzék meg, menjenek végig az országon - én jártam az országot -, minden városban, minden főkapitányságon meg kell nézni, hogy a kulcsembereknek, a nagyembereknek ki a barátja, ki kinek a barátja, ki kivel megy enni, vacsorázni, horgászni, vadászni. A vadászat a legjobb történet: a bűnöző, a miniszter, a politikus egy csapatban, egy kupicával, egy ebédnél - ott dőlnek el a nagy dolgok, a vadászatokon és a horgászatokon. Meg kell nézni, hogy hány politikus vadászik, melyik vadásztársaságban van, és azonkívül kik vannak még abban a vadásztársaságban.

Elnök: Egy másik kérdés a belváros, Vizoviczki* szerepe, kapcsolatai, beépülésük az önkormányzatba, az olajosok térnyerése az ingatlanszerzések területén, a belvárosban. Erről van-e információja?

Sándor István: Kérem szépen, konkrét információ nincs róla, mert ez nem volt a feladatom. Ha erre vonatkozóan akar választ kapni, én már mint polgári életben dolgozó ember, közvetítéssel foglalkozgatom, piackutatással. Azt tudom mondani, hogy a mai magyar közigazgatásban bárki bármikor, bárhol megvehető, és ha pénze van az embernek, bármi elérhető. Bármi. Bármi. Az ingatlanpiacon is elég gyakran megfordultam, közvetítettem, és csak forgott a fejem, amikor egymillárdos üzletért százmilliós csúszópénzeket kérnek bizonyos köztisztviselők azért, hogy aláírják azt, amit amúgy is alá kellene írni.
Elnök: Van-e információja a Belváros Közbiztonságáért Közalapítványról?
Sándor István: Az, hogy milyen közalapítványok voltak a rendőrségnél vagy az önkormányzatnál, nem tudom, de azt mind az alvilág pénzelte.
Elnök: Információim szerint 20 night club pénzeli a belvárosi közalapítványt.
Sándor István: És kinek a kezében van az a húsz night club, kérdem én? A Conti Car. A Vizoviczki egy katona.
Elnök: És a rendőrök kapcsolata...
Sándor István: Erről jobb nem beszélni. Inkább.
Elnök: Az anyagok között, ami leadásra került, a bizottsági anyagok között van egy olyan kazetta is, ahol az V. kerületi őrsparancsnok veszekszik az egyik night club vezetőjével, és a védelmi pénzek megvitatása folyik egészséges magyar kifejezések közepette...
Sándor István: Ugyanez elmondható a belvárosi őrsről és a többiről is.
Elnök: Ugyanakkor nevezett rendőri vezető még mindig élvezi beosztását.
Sándor István: Ez egy élő példa. Kérem szépen, amikor a Viszkis megszökik a Gyorskocsiból, bizonyos berkeken belül szóbeszéd, hogy azért tud megszökni, mert látogatási nap lévén minden or lent van a látogatók között, tudniillik sok cigány, nemzetiségi származású személy van fogva tartva, és mindenki megy, mert akkor adják a jattot. Ezt nem én találom ki, ezt azok mondják el, akik ott vannak.

(*Vizoviczki László: A Hajógyári-sziget szórakozóhelyeinek tulajdonosa.)

Clodo, a bombagyáros

Továbbmennék még itt az olajügyeken, mert van egy robbantásos ügy is, vagyis bombagyáros ügy is, ami szintén gondolom, hogy érdekli a bizottságot. A bombagyáros ügy, az úgynevezett Dietmar Clodo ügy felderítése is sajnos nálam indult el, inkább ne kezdtem volna el. A kezdeti szakaszt követően átvette egy másik szolgálati ág, tehát annak felderítését valójában nem én végeztem. Nem is ez a lényeg. Abban az időben megy a parlament nemzetbiztonsági bizottságának a vizsgálata, ahol a Pintér úr és Clodo úr viszonyát próbálja kideríteni a bizottság, hogy mi is volt ott kettőjük között.
Kérem, ezután megy Leonid Kolcsinszki - Clodo bűntársa - kihallgatása az ORFk vizsgálati osztályán, amikor is jelen van Bánáti ügyvéd úr, a tolmács, Szalai Tihamér és még egy-két nyomozó. Megy a kihallgatás. Egy alkalommal Kolcsinszki azt mondja, hogy ezt a részt nem szeretném jegyzőkönyvbe mondani, de közben megy a videó, merthogy kamerával veszik az egész kihallgatást. Közli ez a Kolcsinszki úr, hogy kérem szépen, én Pintér tábornoknak több megbízást hajtottam végre. Megfagy a levegő, de már azt nem fejti ki, hogy milyen megbízást. Megáll a kihallgatás, Bánáti ügyvéd úr lemond.
Ez a kihallgatási anyag, a videoanyag tudomásom szerint elkerül Túri András - akkor még - csoportvezető ügyészhez is, elkerül a rendvédelmi szervekhez is, és amikor eljön a bizottsági ülés, erről a kazettáról, ami döntő jellegű lett volna a bizottság munkájában, a bizottsági személyek tisztázásában, hallgat az ügyész úr, hallgat a rendvédelem, hallgat mindenki. Mi ez, ha nem egy bűnpártolás, vagy hivatali visszaélés? Ezt én nem tettem szóvá abban az időben, hogy uraim, álljon már meg a fáklyás menet. Sok mindent szóvá tettem, és azért van az, hogy most itt vagyok letartóztatva.
 
Conti-car

A Pest megyei főkapitány bűnügyi helyettese Horváth András ezredes volt, és a korábbi szervezett bűnözés elleni osztályvezetője Tóth Ernő alezredes volt. A margitszigeti Thermál Szállóban volt a Conti Car-csoportnak az irodája, ami le lett technikázva információszerzés céljából. Az ott szerzett információk alapján egyértelművé vált, hogy Horváth András és Tóth Ernő a Conti Car-os csoporthoz kapcsolódik, ugyanis Radnai László, a Coni Car-csoport vezetője hivatalos kapcsolatban volt a Pest Megyei Rendőr-főkapitánysággal, magyarul tégla volt. Ennek keretében, tehát a róluk vagy a velük kapcsolatosan keletkezett információk visszamentek hozzájuk, amit a technikai ellenőrzés kihozott, ezért Mikó István ezredes és Tonhauser László ezredes úr készített egy rendőri jelentést, amit átadott Ignácz István tábornoknak, aki a bűnügyi főigazgató volt, aki úgy döntött, hogy ezt a két embert, tehát Horváth Andrást és Tóth Ernőt kitiltja a bűnügyi főigazgatóságról, az értekezletekről. Ez a két ember rövid időn belül le is szerelt a testülettől, ugyan semmi nem történt velük. Nem történt velük semmi.

A technikai ellenőrzés során bebizonyosodott, hogy a Conti Car valójában mindig is - tehát az általam ismert időszakban, amikor '96-ban elkezdtem dolgozni a szervezett bűnözési részen - egyrészt külön privilegizált cég volt a megfelelő kapcsolatok miatt. Én azt mondom, hogy jelenleg is élvezi ezt a bizalmat, ugyanis ugyanazok a kulcsfigurák jelenleg is a kapcsolatrendszerükhöz tartoznak, akik közül ketten jelenleg a belügyminisztert tanácsadói. Az egyik Horváth András volt főkapitány-helyettes, a másik Tóth Ernő alezredes. Olyan dolgokat, amelyeket meg mernek tenni, szerintem megfelelő hatalmi háttér nélkül nem valószínű, hogy be mernének vállalni.
Tóth Károly (MSZP): Elnézést, csak azért szólnék, mert összefügg. Ugyanez a Tóth Ernő véletlenül szervezi meg Pintér találkozóját - nem is kérdésként mondom, csak tényszerűen - Clodóval.
Sándor István: Úgy igaz! Ugyanaz a Tóth Ernő hozza össze Juszt Lászlót Clodo feleségével.

Dr. Kóródi Mária (SZDSZ): De akkor mi a leszámolás az olajrobbantások időszakában?

Sándor István: A leszámolás? Az, amikor kivégzik a Prisztást, kivégzik a Borost...
Dr. Kóródi Mária (SZDSZ): Tehát akkor a Conti Car szemben állt a Prisztással?
Sándor István: Ez eléggé bonyolult, így nem lehetne vonalat húzni, hogy a Conti Car állt vele szemben, mert azért itt voltak a háttérben oroszok, ukránok, arabok, akik az olajban érdekeltek voltak gyakorlatilag. Ugyanis Prisztás elkövetett egy olyan hibát, hogy amikor o úgy érezte, hogy a Conti Car-nál elúszott a pénze, a Conti Car meglevő vagyonára rátette a kezét, és ez sértette a többi érdekcsoport érdekét, amelyeknek szintén elúszott a pénze.

Energol

Dr. Kóródi Mária (SZDSZ): Ön szerint az Energol Rt.-nek milyen szerepe volt az olajbűnözésben?
Sándor István: Gyakorlatilag az Energol Rt. egy meghatározó volt az olajpiacon, és a legnagyobbra tudta kinőni magát, a legtöbb olajat forgalmazta. Ez adódott abból, hogy tőkeileg erős volt, és valójában volt ez az ETL nevű miskolci cég, amely nagyon sok alapanyagot bocsátott a rendelkezésére.
Dr. Kóródi Mária (SZDSZ): Más szerepet, mint gazdasági szerepet, nem tulajdonít?
Sándor István: Valójában abban az időszakban olyan túl nagy gazdasági szerepről nem lehetett beszélni, mert ad hoc jelleggel jött létre ez a gyors gazdagodás, tehát semmi tudatos dolog nem volt mögötte, hogy ez gazdasági szakemberekkel alátámasztott vagy kidolgozott lenne. Adta magát a történet, gyakorlatilag folyt az olaj a csövön.
Dr. Kóródi Mária (SZDSZ): Nyomozott, vagy dolgozott az Energol Rt.-vel kapcsolatban?
Sándor István: Igen.
Dr. Kóródi Mária (SZDSZ): És nem lepte meg, hogy egy valamikori BM-es van a vezetésben?
Sándor István: Nem. Megmondom őszintén, hogy semmi nem lepett meg, mert maga az Energol Rt. cége is valamelyik nagy informatikus cégünkhöz kapcsolódik. Valamikor ok alakították ezt a céget, és úgy került át közforgalomba.

Balogh László (MDF): Az Energolnak szlovák és esetleg orosz kapcsolatairól tud-e valamit?
Sándor István: Azt tudom, hogy gyakorlatilag a Stomnak volt a legnagyobb beszállítója, és több orosz nagy cég volt a beszállítója. Amiből voltak problémák, mert elfordultak olyanok, hogy konkrét szerelvényeket nem fizettek ki orosz oldalról, vagy éppen visszaküldték, vagy azt mondták, hogy rossz minőségű, kicserélték, satöbbi. Tehát nekem olyan információim vannak, hogy úgy a szlovák olajtermelést, mint az orosz olajtermelést nagyban megkárosították azzal, hogy nagyon nagy mennyiségű leszállított árut nem fizettek ki nekik.
Balogh László (MDF): Az Energol?
Sándor István: Hát igen.
Balogh László (MDF): És van-e tudomása arról, hogy az Energol hova és esetleg hogyan vitte ki vagy biztosította a pénzeit?
Sándor István: Erről sajnos nincs, mert ha tudtuk volna, akkor megfogtuk volna.
Balogh László (MDF): Mekkora lehetett?
Sándor István: Hát kérem, számításokat kell végezni, de szerintem több milliárd, közelebb a tízhez, mint az egyhez.
Balogh László (MDF): Ami a tiszta haszon lehetett?
Sándor István: Kérem szépen, számoljunk. Egy szerelvény, normál szerelvény 1 millió 600 ezer liter olajból állt, vámhalasztottan. Egy héten belül van 7 vagy 5 ilyen szerelvény, megveszik annak idején az orsóolajat, a HTO-t 32 forintért és adja 80-ért vagy hatvanvalamennyiért. Tehát százszázalékos haszna van, mert nem fizet se adót, se vámot, semmit.

Politikusok

Dr. Fazekas Sándor (Fidesz): Többször érintettük az Energol, ETL összefüggést, illetőleg csoportot, hogy ez az egyik legnagyobb ilyen olajos cég volt.
Sándor István: Igen.
Dr. Fazekas Sándor (Fidesz): Csak a jegyzőkönyv végett szeretném elmondani, hogy amikor rákérdeztem, de erre nem emlékezett, hogy az ETL felügyelőbizottságának tagja volt Karl Imre MSZP-s országgyűlési képviselő...
Sándor István: Igen, hallottam róla.
Dr. Fazekas Sándor (Fidesz): És mit hallott róla?
Sándor István: Azt, hogy ennek az olajos cégnek az egyik fontos embere.

Dr. Kóródi Mária (SZDSZ): Azt szeretném megkérdezni, hogy olyan esetekről, amikor nem tudatosan, de véletlenül politikusok belekeveredtek ilyen ügyletekbe, ezekről volt-e tudomása, találkozott-e ilyennel. Tegnap éppen meghallgattuk Homoki János urat, és kérdés, hogy ez mennyire volt részéről...
Sándor István: Mondom. Két alkalom vetődött fel, amikor politikusokkal kapcsolatos jelzés jött, az egyik volt Lányi Zsolt, a másik Atyánszky György, aki a Váci utcában nem tudom melyik bárban meg szokott jelenni, hogy kinek a társaságában, nem tudom, de ez a bár azt hiszem, Vizoviczki László tulajdonában volt, aki kapcsolódott az olajosokhoz. Ez a két ember volt, akiről akkor készült is egy-egy feljegyzés, ami át lett adva megfelelő helyre.
Dr. Lentner Csaba (MIÉP): Ez hányban volt?
Sándor István: A választások előtt valamikor, '97 végén, '98 elején.

Dr. Kóródi Mária (SZDSZ): Hogyan látja az esélyeket, a politika és a bűnüldözés együttműködéséből esetleg van-e esély arra, hogy ezt a szervezett bűnözést visszaszorítsuk Magyarországon?

Sándor István: Az őszinteséget akarja tőlem hallani?
Dr. Kóródi Mária (SZDSZ): Igen, amennyiben lehet.
Sándor István: Akkor elmondom, hogy semmi esélyt nem látok rá, semmit, az égvilágon semmit, mert olyan velejéig romlott le a társadalmunk a mai napra, hogy az úgynevezett pénzemberek, akiket egytől egyig, hát nem egytől egyig, de százalékosan be lehet bizonyítani mondjuk azt, hogy a múltban kik voltak és most jelenleg kik. Tehát akik a tőkét képviselik és a tőkével együtt most már a hatalmat is, azok kérem szépen az alvilág valamilyen pontjáról indultak el, piti betörők vagy zsebtolvajok, mondjunk bármit, ok lettek az ország vagy a főváros, a nagyobb városok meghatározó vállalkozói, üzletemberei.
Kérem szépen, bármerre nézünk, bárhova megyünk, anélkül, hogy az a politikus vagy más tisztességes ember tudná, hogy X. Y. a múltban ki volt és most jelenleg ki, egy jól öltözött üzletembernek látja, tudja, sőt,ő vallja is magát, csak arról feledkezik el mindenki, hogy az a 10-20-100 millió vagy éppen milliárd honnan, hogyan került hozzá, és az élet, amelyet kifelé ő most már úgy mutat, hogy én távol vagyok mindentől, mosom a kezeimet, ez nem így van. Mert a katonái, emberei ugyanúgy dolgoznak a mocsokban a határ másik oldalán - most ez képletes, hogy a határ másik oldalán. A profitot ő még most is onnan szerzi.
Ezek az emberek el tudják érni azt, hogy ők nem jelentkeznek, nem mutatkoznak bűnözői, alvilági körökben, de megfelelő hatalmuk van a gazdasági hatalmon keresztül, és ott vannak, kérem szépen. Mondjam azt, hogy lehet, hogy a parlament soraiba is bekerülnek?
Dr. Kóródi Mária (SZDSZ): De ezek nagyon általános...
Sándor István: Csókolom, azért nem akarok konkrétumokat mondani, mert mos habókra semmiért letartóztattak. Lehet, hogy holnap kivégeznek a cellámban anélkül, hogy felébrednék. Tetszik érteni? De nagyon jól tudom, hogy hol szorít a cipő.
 
Dr. Kóródi Mária (SZDSZ): Jó. Akkor maradjunk ennél az általános kérdésnél. Az előbb kérdeztem, hogy milyen bűnözői térképet lehet felrajzolni a robbantásoknál egymással szemben, akkor ön ezeket az érdekcsoportokat sem akarta megnevezni, amit én természetesen elfogadok. A kérdésem az, hogy anélkül, hogy ezeket az érdekcsoportokat megismernénk, anélkül van-e értelme a vizsgálatainknak?
Sándor István: Kérem szépen, a rendőrség ezeket a csoportokat kívülről, betéve ismeri. Nagyon jól tudja, hogy ki hova tartozik és mi a szerepe, vagy mi lenne a szerepe, hogy mit kellene ellene tenni. Ezt a parlamenti bizottság névre, címre hiába fogja megismerni, semmit nem fog tudni ellene tenni. Egy olyan lehetőséget ad az önök kezébe; valakit megint, mondjuk jelen esetben engem egy árulónak tituláljanak, akit lehet, hogy holnap megsemmisítenek, vagy a családomat.

Vannak olyan információk, amelyek nem publikusak, nem adják tovább, de a saját rendszerükben, bázisukban benne van. Ha ezt az egész információs halmazt egy nagy kalapba, egy elemzővel, egy értékelővel megfelelően kiképzett szakemberekkel, nem dilettánsokkal összevetnénk, ebből sok mindent ki lehetne deríteni. Csak - amit ön is fogalmazott, hogy nincs politikai akarat és ha még lenne is - nem biztos, hogy minden embernek az lenne az érdeke, aki ehhez a rendszerhez vagy hatalomhoz közel kerül, hogy kiderüljenek az igazságok. Ugyanis egyszer és mindenkorra tudomásul kell venni, hogy kérem ezt a hatalmat kívülről irányítják: pénz.
Nekem ez a véleményem. És a pénz nem az egyszerű emberek zsebébe ment, hanem az újgazdagokéba, akik a nyolcvanas években pajszeres betörők voltak. Most ezek irányítják a rendszert, ezeknél van a nagy pénz. És úgy, ahogy már ezelőtt pár évvel meg tudtak venni embereket, ugyanúgy meg fognak tudni ezután is, ezentúl is, meg ma is, meg holnap is venni embereket.
Először is a tudatot kellene valahol rendbe hozni, hogy ez az én országom, ez az én dolgom, szeretném ha jobb lenne vagy szebb lenne. De sajnos ez a tudat nem úgy működik. Az én zsebem legyen tele, aztán tojok én arra, hogy holnap mindenki felbukik körülöttem. Sajnos ez a tudat uralkodik ma Magyarországon az emberek körében. Azért uralkodik, mert az emberek annyira közönyösek egymással szemben, hogy teljesen mindegy, hogy most ön megy a járdán, fölbukik, és én továbbmegyek maga mellett. Igaz? Vagy az ön családjának nincsen zsíros kenyérre, a másik meg dőzsöl, meg a kaviárt dobálja. És sajnos az arányok úgy tolódnak el, hogy egyre több lesz, akinek zsíros kenyérre nincs, és van egy kis réteg, amely a kaviárban táncol. És ez hozza magával azt, hogy az emberek tudatát, eszméjét nem lehet megváltoztatni azzal, hogy én most szónokolok, hülyeséget mondok; a puszta tények határozzák meg az emberek tudatát Magyarországon meg a világban.

A magyar alvilág és a szervezett bűnözés kialakulása

Mindenféleképpen tudni kell, hogy a magyar alvilág és a szervezett bűnözés kialakulásához nagy segítséget nyújtott a kilencvenes években feloldott határforgalom. A magyar úgynevezett alvilág: abban az időben nem beszélhettünk igazán alvilágról, még most sem, mert a magyar bűnözői kör nem szervezett. Mindenki király, mindenki főnök akar lenni, és ezért nem tudtak összehozni egy egységes csapatot. Ezért volt az, hogy az Ukrajnából, Romániából és a többi országból bejött úgynevezett profi bűnözők vagy afganisztáni harcosok, akik katonai fegyelemmel és egyéb dolgokkal rendelkeztek, ezeket a csoportokat, pénzembereket felkarolták, erővel támogatták, sőt mi több, rendszert is adtak az agyuknak, tehát elméleti dolgokkal is ellátták ezeket az embereket.
Így lehetőségük volt arra, hogy Seres Zoltán - vagy sorolhatnék több ilyen embert - a semmiből, portásból kinője magát, hogy Budapest x területe vagy szórakozóhelye az övé legyen védelemben vagy bármiben - vagy akár a Balatonon. Ezt úgy tudta megcsinálni, hogy mellette egy komoly orosz vagy bármilyen külföldi bázis állt, amely nem félt senkitől, semmitől, törvényen kívülinek tartotta magát, mert megcsinálta a balhét, vonatra vagy autóba ült, és eltávozott az országból.
A kilencvenes években - '96, '97, '98 - ezek a magyar társaságok tőkeileg annyira megerősödtek, hogy valójában már nemigen lett volna szükség nekik ezekre az orosz, arab és török haderőkre, terhessé váltak nekik, ugyanis ezek az emberek morzsákért dolgoztak egy ideig. Látták, hogy milyen pénz forog, és már nem morzsákat, hanem igenis nagy szeleteket akartak kérni a tortából, ami a magyar bűnözőknek már kellemetlenné vált. Próbáltak megszabadulni egymástól, amely gyakorlatilag részben a bandaháború kialakulásához is vezetett, mert az egyik csapat csapódott a másikhoz, próbálták egymást támadni. A külföldinek az volt a nagy szerepe, hogy megteremtette a magyar alvilágnak a lehetőséget arra, hogy pénzt, tőkét halmozzon fel.

Kérem szépen, egy biztos, hogy a szervezett bűnözés magyarországi kialakulásához lényegesen hozzájárult a külföldi haderő, de ami a meghatározó volt, az olajból szerzett milliók. Ugyanis tőke nélkül nincs szervezet, tehát ha nincs megfelelő anyagi háttér, anyagi bázis, nem tud diktálni, nem jön létre semmi. Ez az úgynevezett olajos pár év lehetőséget adott arra, hogy a piti bűnözőkből fehérgalléros bűnözők, sot, tisztes vállalkozók legyenek, ugyanis Rockefeller mondta vagy Ford, hogy az első tízezer dollárról ne kérdezzenek.

Elnök: Van-e információja a KGB utódszervezetének maffiaszervként tevékenykedő magyarországi kapcsolatairól, magyar hivatalos személyekről? Van-e erről információja?

Sándor István: Ez megint egy olyan dolog, hogy valójában a KGB Magyarországról indult annak ellenére, hogy az a hír járja, hogy nem építettek maguknak bázisokat és egyéb dolgokat. A rendszerváltás után igenis kiépítették. A KGB helyzeti előnyben volt Magyarországon, mert a közhatalmi dolgokon keresztül bárkihez hozzáférhetett.
Aztán meg kell nézni azt, hogy a határok feloldását és a rendszerváltást követően a külföldi orosz-magyar vagy ukrán-magyar vagy bármilyen vegyesvállalatoknak kik lettek a vezetői vagy a részesei, mindazok, akik a KGB kulcsemberei voltak, mert azok jutottak pozícióhoz. A kinti államnak is az volt a feladata, hogy Magyarországon megvethesse a lábát. Azért van ez, hogy az alvilág Magyarországon is meg tudott szerveződni, mert nem a buta, primitív, börtönből szabadult emberek vették kézbe az irányításukat, hanem pont a csőcselékkel együtt beáramlott irányító, vezető emberek. Az biztos, hogy a KGB utódjának a jelenlegi helyzet megformálásában jelentős szerepe van.

Valenta László

Elnök: A kínai piac és annak a gazdasági háttérrendszere...
Sándor István: Melyik?
Elnök: Mind a kettőről kérnénk az információt.
Sándor István: Kérem szépen, én nem vagyok se ez, se az, nem bántok senkit, nem akarok bántani senkit, de kikívánkozik belőlem; azt fogják mondani, hogy most megint az alvilágot védem. Tasnádi Péter, aki egy bűnöző, mert bűnöző, a józsefvárosi piac miatt van börtönben most már több mint egy éve. Ezt azért merem megeresíteni, lehet, hogy magamnak teszek megint rosszat, de találkoztam Valenta tábornokkal egy vendéglőben. Mivel tudják, hogy információs rendszerem van, működik, többek között a józsefvárosi piac megszerzési lehetősége volt a beszédtémánk, hogy mit tudnék javasolni vagy ötletet adni, hogy hogyan tudnák ezt megoldani. Én mondtam, hogy Lacikám, csinálni kell egy másik piacot.
Elnök: Valenta Lászlónak mi volt a beceneve a rendőrségen belül?
Sándor István (Nevetve): Hány százalék?
Elnök: Konkrétan.
Sándor István: Nem mondom.
Elnök: Én 12 százalékról tudok. (Közbeszólás.) Maradjunk a realitások talaján.
Sándor István: Ezért vagyok itt. És ha nem félteném a családomat, akkor még két napig is tudnék tényeket mondani. Egy olyan pozícióm volt akkor, hogy rajtam minden információ keresztülment, a manuális és a technikai információ is.

"Papa"

Ugyanis amikor jelentkeztem Pallag úrnál, hogy tanácsadóként dolgozgatok mellette, én azért jelentkeztem, mert tudtam, hogy hol szorít a cipő, és még egy valamit, hogy honnan, melyik kosárból kell kivenni. Ekkor volt az, amikor megindult ellenem a sajtó és az egész világ hadjárata, mert az alvilág nagyon jól felmérte, amit azóta már közölt is velem, hogy teljesen mindegy, hogy mibe kerül nekik, sokba került, de nem engedték meg azt, hogy én egy olyan tűz közelében legyek, amelyre állandóan rakok parazsat, és nem engedem kialudni. Ok nagyon jól tudják, hogy milyen információk birtokában vagyok.
Amit elmondtam, ez nem sok, de ha elmondom az igazat, nem biztos, hogy a családom vagy én megélem az év végét - vagy akármeddig. Kérem, itt akkora pénzek játszanak, és akkora a hatalmi összefonódás, hogy manapság már ezek nem mesék, nem kitalációk.
Ötvenkét éves ember vagyok, huszonnyolc évig rendőr voltam. Mindig az első vonalban dolgoztam pont azért, mert fafejű vagyok, nem engedtem magam megvesztegetni. Mindig azért kerültem konfliktushelyzetbe, mert az igazságérzetemet mindig többre tartottam, mint 5 vagy 10 millió forintot. Nem lennének ilyen száz-kétszázezer forintos gondjaim. Ha én ezzel a csapattal játszmát kezdek, akkor lehet hogy csendben, örömben élem valahol az életemet. De nem ezt tettem, hülye voltam. Mert akik ezt tették, azok jól vannak.

A párt olaja

Vagy például egy ilyen történet még ehhez, csak mint érdekesség, hogy ne legyen olyan unalmas. Nem emlékszem a dátumra, '96 vagy '97. Siófokon ki van állítva egy szerelvény olaj, ami tíz vagy nem tudom hány vagonból áll. Az ottani vámparancsnok egy új gyerek volt, akit akkor helyeztek oda, tehát nem volt beavatva gyakorlatilag a történetekbe, hogy hogyan működik az olajos történet, mert Siófok jó kis hely volt ilyen szempontból. Lent járunk a kollégámmal Siófokon a kirendeltségen, valamiért kavarogtunk, amikor bejön az újdonsült vámparancsnok a kirendeltségvezetőhöz és segítséget kér, hogy segítsen már neki, mert úgy érzi, hogy ez a szerelvény balhés, mert állítják, hogy orsóolaj van bennem, de ő megnézte hogy gázolaj. És ő erre visszatartotta a szerelvényt.
Mi történik? Elindul a kavarás, a nagy emberek ott vannak, telefon jobbra-balra, mindenkinek. A parancsnokot másnap fölrendelik a VPOP-központba azzal a történettel, hogy azidő alatt, amíg ő nincs ott, majd megcsinálják a formalitásokat és az orsóolajnak nevezett gázolaj közben elhagyja a pályaudvart, ami akkor 80 millió forintot ért. A vámparancsnok kiadja az utasítást a helyettesének meg mindenkinek, hogy amíg ő vissza nem ér, ez a szerelvény nem mozdulhat és nem vámolhatják le. Pedig mindenféle tábornokok közbenjártak ebben az ügyben. Lényeg az, hogy nem merik elvinni a szerelvényt, és közben elmondja ezt a történetet a vámparancsnok nekünk is, én meg mondom az emberemnek, hogy jó, akkor szerezzünk pár üveget, a vámosok adtak üveget, minden üvegbe mi is a fal kedvéért levettük a mintát. Eltettük, letettük a kirendeltségen.
Két nap múlva a vámhivatal laborja azt jelzi, hogy ebben a szerelvényben orsóolaj van. Tonhauser felhívja az illetékest, hogy de nekünk is van egy mintagarnitúránk, vizsgáltassuk meg ezt is, de ezt nem a vámosokkal fogjuk, hanem Veszprémmel. Két órán belül mindjárt nem orsóolaj volt, hanem gázolaj. És akkor jön az, fültanúja vagyok egy beszélgetésnek, amikor Arnold Mihály felhívja Tonhauser ezredest, ott ülök az irodájában vele szemben és mondja, hogy te Lacikám, tudod az a siófoki szerelvény, az a párt olaja, már szólt ez is, szólt az is, meg hát... Emlékszem. Tonhauser ezt a beszélgetést magnóra vette, tehát így mentek ezek a baráti történetek.
Dr. Fazekas Sándor (Fidesz): Milyen párt olaja volt?
Sándor István: Hát az MSZP-é. Nevesítették, sot tudom, Csintalan elvtárs is; Csintalan neve gyakran pörgött ebben a történetben.
 

Címkék: politika rendőrség

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr382636300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eccerüvagyok 2011.02.05. 19:53:03

Ebben igazad van.
De akkor nézzük ölbe tett kézzel, hogyan lopják szét az országot? Bár... azt hiszem, egyebet úgysem tehetünk. Vagy mégis?

kormányzó 2011.02.05. 21:08:50

@Horizont: Meglehet,utánam sem ugatnak majd a kutyák.Majd csak kibírom.Valahogy.Viszont,nem magyarázom meg-okoskodva- senkinek miért kell a maffiára szavazni,nem köpöm le a nálam is nyomorultabbakat,nem jelentem fel a szomszédomat egy tányér levesért,mondhatnám, igyekszem nem magyarszerűen élni Magyarországon.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.02.05. 21:12:53

@Watchman:

Az egyetemen. Akkor még csak a csajok, a pia meg a haverok érdekeltek :)

hiénaf1 2011.02.05. 21:18:43

És akkor van pofájuk hülyíteni a népet ilyen 70 millás Zuschlagokkal, meg 15 millás nokiás dobozokkal, mint eredmény a nagy elszámoltatásban. 85 évre titkosítva! Hatalom, pozíció, addigra konzerválva, persze már a nem számonkérhető leszármazott kezében.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.05. 21:31:43

@Watchman: 10 éve én is épp csak elkezdtem a felsőszopatási pályafutásom...

@zero: Ehh, manapság már ciki, ha az ember mélyemm tudományos/kulturális ismeretekkel rendelkezik :D Esetleg ért egy szakmához.
Persze a ....... kamumanager, az menő.

Horizont 2011.02.05. 22:04:39

@kormányzó:
Én viszont tudom, hogy élnek itt "magyarszerűen" olyan magyarok akik becsületesek, tisztességesek, beleérző képességgel rendelkeznek, nem jelentik fel a szomszédot egy tányér levesért, nem köpik le a maguknál nyomorultabbakat, a gyerekeiket is e szerint nevelik, szüleiket szeretik, mert ők is így nevelték fel őket, nem adják el a lelküket se erkölcsileg se politikailag, próbálnak két lábon állva maradni ebbe a lottyadt, időnként magasra csapó fertőbe. Gondolom magadat ilyenek közé sorolod! Hát képzeld én is magamat! Sőt ismerek ilyen embereket is.Nem vagyunk tényezők, elnyomnak a rusnyák:) Csak optimistán, jó kedvvel, szeretettel - előre az orbáni úton 2014-ig! :))

Más: Sok fiatal hányszor hajtogatta azt (itt is), hogy a szocializmusnak most isszuk a levét.Hát nem kérem szépen!Persze volt egy kis "leve" szó se róla, de akkor amiről a poszt szól azt minek nevezzük?? Ott úszott el teljesen minden amikor jött a privatizáció, a kárpótlási jegy és az olajszőkítés!Az utóbbi éveket nem is említem, mert ez már csak aprópénz volt ahhoz képest! Ha most az ország bukszájába lenne az a tényleges összeg ami ezeken elment privát zsebekbe meg pocsékba akkor most lehet felzárkózhatnánk Svájc mellé:)

2011.02.05. 22:21:56

@eccerüvagyok: Semmit nem tehetsz. Ha forradalmat csinálsz, az is ki fogja termelni a maga kossuthját, aki aztán lelép a kasszával. Legjobb a békesség. Illetve "akinek nem tetszik, annak el lehet menni"

2011.02.05. 22:26:11

@Horizont: Tulajdonképpen mi is úszott el? Semmi. Behozták az orosz olajat, amúgy is onnan hoztuk. Eladták nekünk, amúgy is annyiért vettük volna. Mi hiányzik itt? Ha nem náluk van a pénz, akkor a MOLnál lenne. Ha befizették volna a jövadót meg vámot meg mindent, azt is ellopták volna kutyawellnessre meg magyar grossglocknerstrasséra az Alföldön. Nincs itt semmi látnivaló, tessék szépen továbbhaladni!

Horizont 2011.02.05. 23:04:25

@Hajszás Láncos:
Te most ezt komolyan gondolod, hogy nem úszott el semmi, de semmi?Nem hiányzik semmi?Tényleg? Biztos vagy te ebben?Hány éves lehetsz???? Istenem ne csináld már, ez hihetetlen!

turcsány karcsi elvtárs 2011.02.06. 04:14:01

orosz-ukrán maffia, muhaha! szeva bácsi is zsidó, itt kérem a mindent átszövő zsidó maffiáról van szó.

kormányzó 2011.02.06. 08:27:51

@Horizont: Biztosan Önnek van igaza,és én járok túl sokat az utca árnyékos oldalán.@Hajszás Láncos: Végül is,az anyagmegmaradás törvénye,itt is működik!Ha már a BTK.meghóta magát.

trojka 2011.02.06. 08:57:06

Hello Gyalogfenyö!
nem tudom, mi a fene van itt, de a szokásos modon nem tudok uzenni, csak így. Néhány pontositás: Tudod, amikor kisdobos lettem, fogadalmat tettem. amikor uttörö, szintén. amikor berántottak két évre katonának, akkor már eskut tettem. A következö két eskut se vedd annyira komolyan, a fegyveres testuleteknél ezt kell tenni. Ennek az olajos hulyeségnek, amiröl mindenki fikciokban beszél, (mert gondolom kevesen voltak benne nyakig) nincs semmi értelme. Mint ahogy már irtam, ez már elkezdödött a rendszerváltáskor, nagyon keményen. Kicsiben ugy volt, hogy felvásárolták a HTO jegyeket a csoroktol, a kutas kiadta nekik jattért nagyobb tételben is ugy,hogy már eleve a teherauto, vagy dizeles szgk. tankjába kerult. ment azzal is. (persze, a fuvarköltségnél a gázolaj árával számoltak) nagyobb tételben pedig a festékanyagot lekötötték mészhidráttal, utána átszurték, gyönyöru gázolajjá változott vissza. kicsiben 2 literes uditös flakkonokba tették és a napra helyezték, egy hét alatt elment a szine. A nyirábrányi lignitet visontára szállito teherautok mindegyike futöolajjal muködött, na mit gondoltok, ez kinek (kiknek) a fuvarozo vállalata volt? nem csak az ukrán maffia létezett itt. Tudnék még egy-két sztorit is irni, de az az igazság, hogy még most sem igen merem. "Ali kezei hosszuak" (Jokai, janicsárok végnapjai), egyebkent, morfondirozhattok ti itt a világ végéig, akkor sem fogjátok az igazságot kibogozni (én sem).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.06. 09:02:06

@Horizont: "Ha most az ország bukszájába lenne az a tényleges összeg ami ezeken elment privát zsebekbe meg pocsékba akkor most lehet felzárkózhatnánk Svájc mellé:) "

Úgy kiröhögtük volna a válságot, mondom már régóta.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.06. 09:06:06

@Hajszás Láncos: Elolvastad a postot?
Pont arról szól, hogy mi hiányzik.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.06. 09:07:47

@kormányzó: Ezeket honnan szeded?
Nincs jobb, de hogy egymást ölnénk? Inkább a megválasztottakat... És ha nem megy el senki szavazni, akkor jobb lesz?

2011.02.06. 09:19:10

@Horizont: @ColT: Ti tényleg azt hiszitek, hogy ha azt a jövedéki adót meg vámot befizették volna, amit nem, akkor az nem tűnt volna el ugyanolyan nyomtalanul kézen-közön, mint ahogy az összes többi befizetések, valamint az egykor 100mrd dollárra becsült állami vagyon, valamint a 89 óta felvett 200mrd dollár hitel? Véleményem szerint biztosak lehettek benne, hogy egy fikarcnyival sem tartanánk előbbre, csak nem X-ből lett volna milliárdos, hanem Y-ból. Ez viszont legyen az Y baja, ne az enyim.

eccerüvagyok 2011.02.06. 09:28:27

@Hajszás Láncos:
Sajnos van abban igazság, amit mondasz, de erősen torzítasz! Hisz az egyébként befolyt adók, járulékok megjelentek volna a költségvetés bevételi oldalán. Annak egy tetemes hányada valóban elúszott volna szemét korrupt országunkban, de a nagyobbik hányada akár szolgálhatta volna a "köz" javát. Ezért baj, hogy ehelyett az egész magánzsebekbe vándorolt, később visszaforgatva pedig magáncélokat szolgált és az eredeti pénz csak kisebbik része kötött ki a költségvetésben áfa, jövedéki adó, szja, stb. formájában.

zollerbá 2011.02.06. 09:43:04

Tisztelt Mindenki!
Ha egyszer lesz igazi rendszerváltás, akkor lehet majd alkalmazni a ma is hatályos törvényeket, miszerint: A bűnszervezetben elkövetett cselekmények elévülési ideje 20, azaz húsz év.
Jelen esetben, mivel egy-két igaz ember kivételével mint például Dr. Szeszák volt hajdúsági főügyész és még néhány kisebb beosztású rendőr , vámos stb. akik próbáltak az esküjük szerint eljárni és véletlenül élve hagyták őket. Ellenben a hatalom teljes spektruma / a pártvezetők, a főügyész és társai, bírák, rendőri vezetők, vámosok vezetői, a titkosszolgálati vezetők stb. / a bűnfeltárást akadályozták, a stopper csak a valódi rendszerváltáskor fog indulni.
A másik örök jogszabály a római jogból: " A tolvaj az ellopott jószágot nem tarthatja meg." Ennek a törvénynek alapján lesz megítélve az elmúlt 23 évben elkövetett privatizációnak álcázott bűncselekmény sorozat!

trojka 2011.02.06. 10:32:46

@zollerbá: Ember! Belöled beszél az igazság. Barátom vagy!

2011.02.06. 11:02:03

@eccerüvagyok: essentia capitalismo. Az a rendszer, ahol a pénz "a köz javát" szolgálja, az nem ez! (Hogy miért kell annak a _látszatát_ fenntartani, hogy az a rendszer az a rendszer lenne, azt én sem teljesen értem. Talán félnek a kapitalisták, hogy úgy járnak, mint II. Miklós, de lehet, hogy más oka van... nem tudom.)

zollerbá 2011.02.06. 11:52:23

Részlet az olaj ügyek feltárását egyedül megpróbáló, ezért gyorsan menesztett Dr. Szeszák Gyula volt hajdúsági főügyész írásából / szeszak.hu /
"A kocka el van vetve.Kinyitom az "olajdossziét!" c. írásából egykét kiegészítéssel:
A bűnözés [olajbűnözés] társadalmi és erkölcsi televénye csak ott alakulhat(ott) ki, ahol olyan alak a miniszterelnök, mint Antall József. Róla sokan sokat írtak, de mindannyian csak pedezegették, hogy számos betegsége közül a legsúlyosabb a moralis insania volt, amellyel kapcsolatban betegségtudata teljességgel hiányzott, következésképp elmulasztotta kezeltetni magát.
[Mert milyen keresztény, illetve vallásos úriember az, akinek van egy felesége, attól gyereke, egy élettársa és attól gyereke, továbbá egy párt-üdvöskéje?]
Mondják, illetve írják, hogy mielőtt, kövér döglégyként, dongani kezdett volna a politika egén előbb New Yorkba utazott, ahova hívták - vagy küldték és ott a Zsidó Világkongresszusnál tárgyalt. /1989-ben Pozsgay és Kiss János is megjelent, ők hárman voltak esélyesek az első "szabadon választott" miniszterelnöki posztra./
Előbb a kisgazdák hátán próbált landolni. Ők elhessentették. Maradt a köpenyegforditó emeszempésekkel és volt vagy aktív besúgókkal degeszre tömött, a messze legalacsonyabb átlagos intelligencia-hányadossal büszkélkedő, társaság: az MDF. Ott telepedett le és jöttment létére pillanatok alatt sikerült kezébe kaparintania a totális hatalmat. Erre jellemző, hogy "pártja" háta mögött, maroknyi politikai bűnöző, [Kónya Imre, Kutrucz Katalin, Salamon László, / aki manapság a FIDESZ megbízásából az új alkotmányt készíti elő/ Balsai István/ aki a 2006-os eseményeket próbálja mint feltáró eltussolni/ társaságában, a Tölgyessy Péter vezette SZDSZ-el titokban áruló paktumot kötött. Amikor ezt a párt irányító szervei megkifogásolták, még neki állt feljebb és lemondással, miegymással fenyegetőzve, utólag kizsarolta a paktum tudomásul vételét.
Azután a "minden a kádereken múlik" lenini elvek figyelembevételével alakította környezetét, amelytől feltétlen lojalitást remélt, ill. követelt.
Sorba kell vennünk az "antalli kádereket", mert - szinte kivétel nélkül - szereplőivé váltak az olajügynek is.
Haladjunk rangsor szerint.
Részben Antallnak köszönhetjük a köztársasági elnököt Göncz Árpádot, akit a rossz nyelvek a III/III szolgálat "Patkány" fedőnéven nyilvántartott ügynökeként emlegetnek és akit rabtársai állítólag "Takony" becenéven szólítottak.
"Az egyik feltűnő beavatkozás 1989. december 18. és 22. között történik Bibó István, Göncz Árpád és társaik 1957-58-i büntetőeljárási és bírósági peres anyagait őrző tucatnyi dossziéban. A csonkítás Bibót és Gönczöt egyaránt érinti. Eltűnik a leendő köztársasági elnök 3.1.9. V-150.003/2-c jelű vizsgálati dossziéjának záró lapja (400. old.), a 3.1.9.V-150.003 /5 jelű dossziéból csaknem 100 oldal, köztük záró lapok, összefoglaló jelentés, figyelési jelentések, őrizetbe vételi javaslat, térkép, fényképek, fotokópiák, nyilvántartási határozat, feljegyzések, kérdőjegyek stb. Az utóbbiak különösen érdekesek voltak, mert sok mindenről árulkodtak, ha véletlenül megmaradtak, ha bent felejtették őket a dossziékban. A kérdőjegyeken, szolgálati jegyeken a belügyi szervek - szigorú belső szabályok betartásával - az operatív és hálózati nyilvántartásból „priorálhattak", azaz ellenőrizhették, hogy egy-egy személynek van-e kartonja a nyilvántartásban, illetve, hogy az priusz tárgyát képezhette-e. A karton alapján lehetett eljutni az illető dossziéjához. " Dr. Ilkei Csaba tudományos kutató
Az Országgyülés első elnöke Szabad György biztos kézzel vezette a Ház hajóját, a fenékroncsoló szirtek irányába. / Gyuri bácsi nem volt kényes, Vida Ferenc volt vébíró lányát vette el feleségül, aki 1956 után 20 halálos ítéletet hozott, nyilván a vasárnapi közös ebéd közben is megbeszélték, hogy miért nem kell majd az új parlamentnek az emberiesség elleni bűncselekményekre törvényt hozni, lásd Biszku ügy! /
Györgyi Kálmán egyetemi párttitkár, bosztására nézve dékán, tudományos fokozatát tekintve mindössze docens, kapta feladatúl, hogy a kommunista hatalom öklét az ügyészséget tisztogatás után átterelje az Igazságügyi Minisztérium irányítása alá és segítse elő az '56-os megtorlásokkal kapcsolatos igazságtétel érvényesülését a törvényhozásban és a végrehajtás terén egyaránt. Megállapítható hogy egyik vállalásának sem tett eleget. [Nemhiába mondta Horn Gyula az MSZP első választási győzelme után, hogy nagyra becsüli Györgyi urat [elvtársat].
A Belügyminisztériumban a veszprémi piás biciklis, a nadrágcsiptatős ügyvéd Horváth Balázs helyére az a Boross Péter került, aki az egyik legsötétebb alakja a magyar politikatörténetnek. Továbbá ha valaki megírná a magyar kriminalisztika igaz történetét, abban egy hosszú fejezet illetné meg. Boross egyik aláírója volt a "Rózsadombi Paktumnak". Nem tudjuk pontosan, milyen múltbeli érdemei alapján delegálták a magyar küldöttségbe. Kapott feladatát azonban utólag már sejtjük: neki kellett végrehajtani a demokratikus gengszterváltást. Eredményesen munkálkodhatott, hisz Antall betegsége idején ő volt az ügyvezető miniszterelnök. Halála után pedig - Antall akarata szerint - megörökölte a legöblösebb bársonyszéket. Nem csekély karrier ez egy vendéglátóipari középvezető részéről...

jágör68 2011.02.06. 12:38:32

Egyszerű a megoldás:
pölö minden 100 milliós vagyon felett rendelkező újgazdagra APEH- kommandót kell küldeni, fegyveresekkel.
Nem kevés bevétele lehetne az államnak, ha ezt meg merné lépni.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2011.02.06. 12:57:56

Remek írás. Gratulálok!

Van itt még ügy az olajosokon túl is. Megkerült mágnesszalagok titkosításának az ügye, titoktörvényünk ügye (megszavazva egyhangú fidesz emeszpé koalícióban Bajnai kormány utolsó napjaiban), furcsa 20. éves "demokráciánk" ügye, az átkosbeli eftársak mai gazdasági sikereinek az ügye, Adria kőolajvezeték kihasználatlanságának az ügye, rendszerváltáskori 20 mrd Ft-os bruttó államadósságunk megtízszereződésének mindeközben az állami vagyon megtizedelődésének az ügye, népességfogyásunknak az ügye, siralmas egészségi állapotunknak az ügye, a magyar mezőgazdaság leültetésének az ügye, bizonyos népcsoportok exponenciális szaporodásának az ügye ...

Ugye sok itt az ügy. Folytathatnánk napestig.

A linkelt film szerint nem is volt rendszerváltás. Szolgálatainknak vannak (pórázon tartott) pártjaik.

port.hu/az_ugynokok_a_paradicsomba_mennek/pls/fi/films.film_page?i_where=2&i_film_id=115178&i_city_id=3372&i_county_id=1&i_topic_id=2

A linkelt film szerint hajdani ávéhások Moszkvát szolgálták.

avosok.atw.hu/

1956-1989. között ávéhá nem megszűnt, csak beolvadt a rendőrségbe. Szolgálatoknak a kutakodáson, szimatoláson, veseleverésen és gyilkolászáson túl volt egy fontos feladata. Dezinformálni. Manipulálni. Félrevezetni.

A módszerváltás főpróbája Bős-Nagymaros volt. Medeja által el lehet-e hitetni az egyik legzöldebb beruházás környezeti kockázatait?

El lehetett.

Nosza, csináljunk pártokat, és "rendszerváltást". Csináljunk úgy, mintha demokrácia, szólásszabadság, közszolgálat, polgári gondolkodás lenne. És lám, sikerült.

Elhitetni, hogy van :-(

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.06. 14:34:22

@jágör68: Na de akkor a képviselő urak nagy részéhez is mennének... azt meg nem akarjákj :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.06. 14:46:26

@Hajszás Láncos: Nem arra gondol az ember, hogy úgyis korrupció van. Nem ártana azt ugyanis felszámolni. Nem kellett volna elúsznia annak a pénznek.
Amúgy valószínű előrébb tartanánk, mert még a korrupt nagyhalak is tartanak fent munkahelyeket. Főleg, ha a mocskos pénzt cégek létrehozásába fektették.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.06. 14:48:17

@eccerüvagyok: Plusz még ha a korrupciót valaki megkapargatta volna - ha az olajat meg lehetett volna, akkor az már kismiska - akkor az sem folyik el.

Médiás cimbi jön mindig azzal, hogy "jaj hát ez így működik" mikor valakinek a megkenődéséről van szó.
De ne működjön így, basszameg.

Ralph Cifaretto 2011.02.06. 14:50:24

Ebben a szervezet bűnözés vs. rendőrsztoriban annyira kusza a helyzet, hogy totál kilátástalan az igazság felderítése. Miért pont a Papa lenne a jó fiú??? Honnan tudjuk, hogy ő nem a "sötét oldalon" áll?? Egyszerűen olvasom a sok infót, félinfót, de még megérzésem sincs hol lehet az igazság.

turcsány karcsi elvtárs 2011.02.06. 14:51:37

orosz-ukrán maffia, muhaha! szeva bácsi is zsidó, itt kérem a mindent átszövő zsidó maffiáról van szó.

turcsány karcsi elvtárs 2011.02.06. 14:56:36

@rdos: lehetne említeni napjainkból a hunvald ügyet, kit hívott fel hogy nem tud hogyhívjákolni? zoltai gusztáv volt ávós fajtit!
kérdés hogy hol a központ? moszkva? tel-aviv? VII. ker?

Ralph Cifaretto 2011.02.06. 14:58:22

@turcsány karcsi elvtárs: Aki nem római katolikus, az mind zsidó, Nah!!

Ralph Cifaretto 2011.02.06. 14:59:53

@turcsány karcsi elvtárs:
"kérdés hogy hol a központ?"

Én úgy tudom vhol a Pilisben van a Föld szívcsakrája. Vhol mellette lehet ez a központ is.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2011.02.06. 15:17:24

@turcsány karcsi elvtárs: Valahol olvastam, 4 titkosszolgálat nagyon aktív Magyarországon.

Orosz + szlovák, és az amerikai + izraeli. Hogy a hajdani szovjet, ma orosz hogyan jött létre az is egy érdekes kérdés. Véleményem szerint bárhogy is jött létre, a hajdan volt szovjet, ma orosz rendszer azóta "önjáróvá", önálló hatalmi tényezővé vált. De persze ezt nem tudhatom, csak vélhetem.

Bodzaszedő Manager (törölt) 2011.02.06. 16:11:28

96ban kerültem a katonai felderítő hivatalba, amikor kezdődtek a robbantásos merényletek. egyszerű zöldfülűként Y ezredes számítógépét kellett kezelnem, mert ő finoman szólva nem értett hozzá. Amikor átnéztem a rajta lévő dolgokat, akkor értettem meg, hogy minden hazugság amivel etettek minket. Egy hónapon belül leszereltem és elmentem dolgozni külker területre, mert tudtam, hogy ott mozog a pénz. Ha az ezredes úr olvassa ezt a blogot, (bár kétlem) tudni fogja ki vagyok. :D De ide már úgy sem tud utánam nyúlni.

Most pedig emigrásként, amikor leszólom kis hazámat, agymosott idióták lepatkányoznak egy előző posztban. Ha ezek után sem esik le nekik a tantusz, akkor nem tudom őket sajnálni.

turcsány karcsi elvtárs 2011.02.06. 17:16:29

@rdos: hát igen, a robbantásoknál felmerült a szlovák titkosszolgálat szerepe, az izraeliek legutóbb arab pénzváltókat gyilkoltak. hoppá, érintettek a cigánygyilkosságokban is, hiszen azt is csak felügyelték a magyarok (és volt ott alvilági szál pár áldozatnál)

turcsány karcsi elvtárs 2011.02.06. 17:23:00

@Ralph Cifaretto: don pintér is csak véletlen "nemkeresztény"

f.m.j. 2011.02.06. 17:49:36

@Bodzaszedő Manager:
vértökigigazad van, de: örülj neki, hogy te már '96-ban képbe kerültél. El is húztál, szived-joga. Egyébként nem kellett ahhoz felderítő hivatalban dolgozni, hogy az ember érezze a hazug, és simlis rendszer bűzét. Úgy érzem nem kell bocsánatot kérnem senkitől, mert maradtam, tudod, nem mindenki tehette meg.
Ami zavaró lehet, az a magaslóról való lenyilatkozás, ahogyan az itthonmaradókról nagy általánosságban beszélsz. Nem mindenki agymosott idióta (én biztos nem:)) csupán nem telik semmibe egy kis alázat, meg hálaadás, hogy te ezt itt megúsztad... de valakinek maradni is kell

Watchman 2011.02.06. 17:53:17

@laspalmas: Ugyan már. Zero bevallotta, hogy pinákat hajkurászott, te mit csinálhattál olyan durvát? Olajos bőrű gigoloval hajókáztál a világ körül? :D
@all:
Amúgy meg nem kell eret vágni. Elloptak vagy 1000 milliárdot. És el fognak még háromszor ennyit. Az elkövetőket soha sem fogják lesittelni.

A gond csak az, hogy ez nagyjából mindenhol így van. Szerencsésebb országokban néha lehet látni nagy vadat is rácsok mögött. De ne legyenek illúzióink, szervezett bűnözés max. a Vatikánban nincs, de abban sem vagyok biztos.

z666 2011.02.06. 17:57:49

Tulajdonképpen eddig is tudtuk, hogy:
maffia=MDFIDESZDMSZP=rendőrség
De erről így egyben, töményen olvasni mégis megdöbbentő...

Ha hirtelen megszüntetnék a rendőrséget, jelentősen javulna közbiztonság. Akkor nem éreznék magukat annyira biztonságban a kis- és nagystílű bűnözők....

Horizont 2011.02.06. 18:02:55

@Bodzaszedő Manager:
A stílusodon van még csiszolni való. És tudod ha valaki elhagyja hazáját az ne szólja le, mert azzal vérig sérti az itthon maradottakat. Mert a HAZÁT lehet szeretni úgyis, hogy utálom a sok patkányt akikkel tele van az ország. A hazaszeretet ettől független érzés!!De te ezt úgyse értheted meg!!!
Az "agymosott idióták" jelzőt pedig egyenesen visszautasítom mindenki nevében!A sajnálatodra pedig nem tartunk igényt! Sajnálgasd csak saját magadat.

eccerüvagyok 2011.02.06. 18:17:05

@Horizont:
Nem hiszem, hogy Manager mondandójának lényege a "beszólás" lett volna. Elsőre lehet hogy annak tűnik, de másodjára már nem. Ő mást akart mondani. Egész mást.

Bodzaszedő Manager (törölt) 2011.02.06. 18:18:22

@Horizont: látod erről beszélek. vannak olyanok, mint te, akiknek sosem fog leesni a tantusz.

Horizont 2011.02.06. 18:41:02

@Bodzaszedő Manager:
Nem csak erre az egy kommnetedre írtam hanem az előzőekre is. Szerintem te nem is külföldről írogatsz! Tudod én nem azért járok ide, hogy rejtvényeket fejtegessek, meg tantuszokat ejtegessek le. Szeretem az egyenes mondatokat, meg azt is ha nem néznek hülyének!

@eccerüvagyok: Ez másodjára is annak tűnik ami elsőre is!Te úgy értelmezed én meg így:)

Watchman 2011.02.06. 18:49:22

@Bodzaszedő Manager: Áruld már el pajtás. Hova szakadtál el? Hol van ez az ígéret földje?

Gyalogfenyő (törölt) 2011.02.06. 19:05:39

@trojka: Vasárnapi mise utáni ájtatos olvasnivalókból csak egy pici részlet annak alátámasztására, amit írtál, vagyis régen volt, igaz se volt: "ahol Polt ismertette a vizsgálat végeredményét. Megállapította, hogy a Nógrádi Zsolt által említett 175 személyt sikerült azonosítani. S megállapította azt is, hogy az olajszőkítési ügyben egyetlen politikus sem érintett. Nógrádi Zsolt pedig hazudott."
Mindörökké. Ámen.

Gyalogfenyő (törölt) 2011.02.06. 19:09:42

@Watchman: Érdekes, amit írsz, ahogy legyintesz - többekkel együtt - a milliárdokra :) Csak azt nem értem, hogy akkor a rokkantnyugdíjasok párezer forintja miért üti ki nálatok a biztosítékot?

Gyalogfenyő (törölt) 2011.02.06. 19:12:29

@trojka: Ja, még az jutott eszembe, hogy még van időnk, mert van még 10 igaz ember...

Marcellusca 2011.02.06. 19:17:31

@Horizont: Ne idegesítsd magad! Nem éri meg.

Ez a "cigány hajcsár" egy esküszegő sz@rházi.
Vagy csak egy megkeseredett hülyegyerek, aki csak szeretné, ha elhúzhatott volna innen.
Saját kisebbségi komplexusát, sanyarúságát próbálja leplezni.

@Bodzaszedő Manager: A stílus maga az ember, idióta!

Watchman 2011.02.06. 19:25:55

@Gyalogfenyő: Nem a konkrét sikkasztást fogadom el, hanem a jelenséget. Vagyis örülnék, ha XY politikus/rendőr stb. sittre kerülne lopásért, de azzal tisztában vagyok, hogy a sikkasztást ez még nem számolja fel. Támogatnám a korrupció elleni harcot, de elfogadom, hogy ennek a folyamatnak a célja a jelenség mederben tartása kell legyen, és nem a felszámolása, mert az utóbbi lehetetlen.
Ugyanígy felháborít, hogy évek óta semmi nem történik a rokkant nyugdíjjal történő visszaélések ellen, de nem várom el, hogy a tutifrankó pöpec szabályozás majd teljesen felszámolja.

trojka 2011.02.06. 19:52:04

@Gyalogfenyő: kérlek, csak egyet mutass...

Horizont 2011.02.06. 20:15:27

@Marcellusca (enervált): na elszállt a kommentem, de azért se hagyom magam:)
Egy "szőkenő"-s kérdés? Aki külföldről ír, az nem ékezet nélkül tud csak írni?
Nem vagyok ideges csak bosszant. Ez itt az én HAZÁM (is), lehet bármi, lehetnek bármilyen emberek, politikusok, történhet bármi, de a hazaszeretet jó érzését nem engedem elvenni!! Akárkitől meg pláne nem!!!

f.m.j. 2011.02.06. 20:16:22

@Horizont:
hagyd, ugyanezt írtam neki, nem érti, de szerinte te, vagy én vagyok az, akinek le kéne esnie a tantusznak... mindenki ott él, ahol tud, vagy ahol akar, nem ez itt a gond, mindegy, mi értjük egymást, azt meg sose sajnáld, hogy ilyen bodzaszedőkkel nem tudsz egyről a kettőre jutni :):):)))

Horizont 2011.02.06. 20:17:47

@Horizont: Helyesen: akárkinek meg pláne nem engedem meg, hogy elvegye tőlem!

Horizont 2011.02.06. 20:20:24

@f.m.j.:
Olvastalak és örültem is, hogy egy a véleményünk:) Nem először. De nem lehet szó nélkül hagyni, mert még azt hiszi, hogy ő a jani, pedig csak egy hazátlan, "szívesincs" bodzaszedő:))))

2011.02.06. 20:27:35

@ColT: Pedig a korrupció a kapitalizmus velejárója is. Ott van példul az amerikai transz-kontinentális vasút története. Ismered? Két végérl építették, keresztül a sivatagon, de olyan lázasan ám, hogy amikor a Sziklás Hg-ban nem tudtak kirobbantani egy alagutat, inkább lovakkal átvontatták három mozdonyt a hegyen, hogy mehessen tovább az építkezés. Mi volt ennek az oka? No nem a hazafias felbuzdulás, véletlenül sem, hanem hogy a vasúttársaságok megkapták a síneket környező földeket! Gondolhatod, ott is milyen összefonódások voltak a politikával... Na most felépült a vasút, tök jó, de mi a francot lehet tenni egy vasúttal, ami a semmin át a semmiből a semmibe vezet? Be kell népesíteni! Amerika akkor ügynököket küldött Európába, akik képeket mutogattak és kivándorlásra buzdítottak. Itt a szerencsétlen balekok mindenüket eladták, hajóra szálltak, az utolsó petákjaikból megvették a jegyet a transzkontinentálisra, majd pedig megérkeztek a semmi közepére, ahol négy karóval kitűzték, melyik lesz az ő földjük, megkapták jelzáloghitelre. Csak éppen az egyetlen szállítási mód a vasút volt, ahol persze jól megsápolták őket, a jelzálog bedőlt, az általuk megművelt föld visszakerült a vasúttársasághoz, ők meg, mint a kopasztott verebek, takarodtak, és jött a következő csapat. A vasútbárók meg a politikusok pedig degeszre híztak. Ez a kapitalizmus. Ősmodellje. Ennek egy változata van itt is. Az elemek ugyanazok: megvannak a képmutogatók (tévéreklám), a naív balekok, és a hiénák, akik megkopasztják őket, aztán amikor már nincs mit elvenni tőlük, leszarják a rosszsorsukat. A politikus bűntársaik pedig megteremtik hozzá a megkérdőjelezhetetlen jogi alapot - ami természetesen ugyanúgy nélkülözi a morális elemeket, mint a fenti amerikai példában, viszont könyörtelenül végrehajtható. A kapitalizmus így működik. Akinek ez nem tetszik, annak valami másfajta izmusra van szüksége. De persze ügyesen megoldották, hogy ilyen ne nagyon legyen sehol a világon, úgyhogy legjobb, ha megbarátkozol a gondolattal, hogy rossz oldalán állsz a fasznak, és semmit sem tehetsz ellene.

zollerbá 2011.02.06. 21:22:21

Személyeskedés helyett maradjunk a szőkítésnél!
Az MDF "szőkített" elnöke egy lapinterjúban úgy vélekedett, hogy az olajhamisítási ügyben a felelősség kollektív, hiszen ez az ügy öt kormányon húzódik keresztül, ezért a pártok nem mutogathatnak egymásra. Arra is emlékeztetett, hogy az iratokat 2001-ben titkosították 85 évre.
"Az olajügy öt kormányon húzódik keresztül - nem lehet egymásra mutogatni. A felelősség kollektív, lépnünk kell" - fogalmazott Dávid Ibolya a Vasárnapi Híreknek adott interjúban.
Az előzményekről szólva az MDF elnöke azt mondta, hogy az első titkosítás az MDF kormány időszakában történt 1991-92-ben, aztán a Horn kormány négy évében sem történt előrelépés a titokoldásban. "1998-99-ben aztán operatív nyomozást indított az akkori belügyminiszter, s 2001-ben titkosították az olajügy iratait 85 évre" – tette hozzá.
A pártelnök ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a szociál-liberális kormány az elmúlt öt évben bármikor feloldhatta volna a titkosságot, erre Lamperth Mónika még belügyminiszterként tett is ígéretet, ám nem történt semmi.
Arra a kérdésre, miszerint az Orbán kormány igazságügy minisztereként miért nem tett lépéseket a titkosítás feloldásáért, Dávid Ibolya azt mondta: "nem én voltam a titokgazda, nem láthattam bele az ügyekbe".
Mondja a talpig becsületes Ibolya, miközben az ő előterjesztésére szavazta meg az akkori parlament a titkosítást!
Tudatában volt ő annak, hogy mit csinált "Kámzsa", akarom mondani Lezsák és társai.
Nem tudom, hogy jól érzékelem, de 21 éve különböző mezekbe öltöztetett bűnszervezetek vezetik szegény kis hazánkat?

Watchman 2011.02.06. 21:29:52

@Hajszás Láncos: Lószart mami. Hogy egy klasszikust idézzek :D

A korrupció minden rendszerben jelen van és volt, de elemi szinten mindig ott érvényesül, ahol nagy a hiány. Pl. kommunizmus :) amikor egy kiló kávéval, vagy még régebben hússal, bármit és bárkit megvehettél.
Az amerikai bevándorlók történetét meg nem tudom, hogy a lenin összesből, vagy a kis fasiszta kézikönyvből idézed, de nem egészen úgy volt. Kapásból hülyeség a semmit semmivel köti össze rész. Mind a keleti mind a nyugati part masszívan lakott volt. A vasút elsődleges szerepe nem a személyszállítás volt, hanem a fuvarozás.
A bevándorlók ráadásul nem toborozással mentek. Vagy gondolod hogy az éhező íreknek nagyon kellett mutogatni képeket?
Ezeket az elméleteket hol terjesztik amúgy? Az agitpropból marad meg, vagy van újabb forrás is?

Horizont 2011.02.06. 21:58:56

@zollerbá:
Nem is akarom tudni, hogy miről nem tudtam annak idején!! A francba! Hányinger! Honnan tudsz te ennyi mindent?Már akkor is tudtad vagy csak azóta? Nem kell válaszolnod, csak olyan kíváncsi lettem:)) Amúgy nagyon érdekes dolgokat írtál eddig!

2011.02.06. 22:24:46

@Watchman: A kapitalizmusban is van hiány: a pénzhiány. A kapitalista polgárt örökké kielégítetlen vágyak fűtik, persze minden szinten más és más (egyiknek egy panellakás, a másiknak egy magánhelikopter, a harmadiknak a miniszterelnöki szék, a negyediknek egy saját óceániai sziget...) A vasútról Dee Brown: Heart that lonesome whistle blow (Rinehart and Winston, New York, 1977) című történelmi munkája alapján meséltem nektek. De te persze nyilván sokkal jobban ismered a történetet, mint a született amerikai történész és levéltáros, aki természetesen fasiszta és komenyista is volt, ez már csak abból is látszik, hogy nem ugyanazt gondolja, mint te, aki az egyetlen és megkérdőjelezhetetlen igazság tudója vagy még a 150 évvel ezelőtt egy másik földrészen történt dolgok tárgyában is. Köszönjük, Emese! ;-p

Bodzaszedő Manager (törölt) 2011.02.06. 22:29:35

@Horizont: külföldről miért ne lehetne ékezettel írni?
Megérett az emberiség a pusztulásra, Jézusom...

Valandil 2011.02.06. 22:32:25

@Marcellusca (enervált): De a vád is szép volt Papa ellen: "Ismeretlen helyen, ismeretlen időpontban, ismeretlen személytől átvett 500.000 Ft-ot."
És ez eljutott tárgyalásig...

Watchman 2011.02.06. 22:35:53

@Hajszás Láncos: Én azt egy szóval sem mondtam, hogy a kapitalizmusban nincs korrupció, csak jeleztem, hogy hülyeség összekapcsolni vele, mert általános jelenség, és nem a kapitalizmusra specifikus.

Ami Dee Brown illeti, hát nem ő lenne az első hülye, aki könyveket ír. Az állatásaid attól még ostobaságok, ráadásul elég átlátszóak... mind az ír éhínség és az ebből következő kivándorlás, mind a népes lakossággal rendelkező keleti ill. nyugati part elég jól leellenőrízhetőek. De ne foglalkozz a tényekkel meg érvekkel, ha megfelelő önbizalommal ismételgeted a hülyeséget neked lesz igazad. :) Látod, én ezzel rád is hagyom.
Igazad van. Jó éjt

siqlum 2011.02.06. 23:35:36

hu.wikipedia.org/wiki/Vas%C3%BAt_a_vadnyugaton

Azér amit a Kossuth ad ki magyarul 80'-ban az minden bizonnyal szörnyen objektív kiadvány lehet a kapitalizmusról:) Persze ma már angol címen illik idézni:)

"A Vasút a vadnyugaton (Hear that lonesome whistle blow) Dee Brown 1977-ben írt nagysikerű könyve.

A könyv bemutatja az amerikai vasút történetét, fejlődését az első gőzmozdony megérkezésétől az első transzkontinentális vasútvonal megépítésén át egészen az Amtrak megalakulásáig.

A könyvet a Kossuth könyvkiadó adta ki 1980-ban."

2011.02.07. 06:22:47

@siqlum: hát persze, miért nem mindjárt azt mondod, hogy a puhafedeles könyvek az mind ponyvairodalom, és az élet nagy igazságai csakis a keményfedelesekből tudhatóak meg? :-) Esetleg a könyv állításaival vitatkozni....? Azt nem...? Honnan származnak az ismereteid, Karl May könyvekből? Az övé a Smithsonionból. Akárcsak Gyárfás Endréé, aki szintén írt könyvet a korszakról. Ja persze, tudom, ő meg egy szőrös talpú román volt, mi? Hát akkor csak várjál a kapitalista demokrácia aranykorára, amíg ki nem nő a szakállad! Kb. annyi az esélyed rá, mint a halál utáni életre a felhő fölött röpködő pufók angyalkákkal. ;-)

zigzeg 2011.02.07. 09:45:14

Anno apám középvezető volt a vasútnál. Ott úgy néz ki, hogy mindenkinek van két telefonja: az egyik piros bakelit, és nincs rajta tárcsa. Ha csörög, a főnök hív. Ha felemeled, a főnöknél csörög. A másik telefonján tudta a besztottjait hívni, ami meg az ő piros telefonjukon csörgött. Szóval az olajos időkben gyakran csörgött apámnál a piros telefon, és jól elmagyarázták neki, hogy akkor melyik vonatnak a továbbhaladását kell SOS elintézni. Ilyen kézivezérlés természetesen amúgy nem szokott volt lenni hogy pl. Záhonyon ott áll egy tartálykocsi, no azt azonnal el kell ide-oda vinni, intézkedjen, hívja az állomásokat, ésatöbbi. Nyakig benne volt ebben anno a vasúti vezetés is.

zollerbá 2011.02.07. 10:21:04

Tisztelt Horizont!
Valamikor a 1970-es évek közepén dőlt el a sorsom, amikor szüleim beírattak a Budapesti Piarista Gimnáziumba. Utólag értesültünk a házmesterünktől, akivel jó kapcsolatban voltunk, hogy már a gimnázium első évében érdeklődött nála két ballonkabátos figura, hogy kik járnak hozzánk és mit tud rólam. Megjegyzem családunkban senki nem volt ellenzéki, szüleim egyszerű mérnökként voltak alkalmazásban. A BM ezekben az években is kiemelten figyelte az egyházi intézményeket, mivel a szerzetesek elég öntörvényűen és spártai módon éltek, nehéz volt őket bármivel is megzsarolni. Így aztán kívülről kellett figyelőket telepíteni, nyilván a gimis gyerek nem tudta akkor még, hogy apuka, anyuka miért is kérdezgeti oly sűrűn, hogy mi történt iskolában, mit is mondott az atya az órán Trianonról stb. Erről én is csak később értesültem, nyilván az atyák tudtak arról, hogy minden osztályban van egy-két tégla. Az egy másik kérdés, hogy a közgázra sz ELTE-re, jogra, kertészetire kár volt beadni a jelentkezési lapot, mert oda ilyen középiskolából nem vettek fel senkit.
Egyik gimis cimborám még a módszerváltás előtt jelentkezett egy orosz orvosi egyetemre. Kapcsolatokkal kiderült / a caolás Nagy Imre, aki az utsó országos KISZ vezér volt környezetéből/ megtudtuk, hogy minden egyházi iskolás káder lapján szerepelt vastagon kiemelve:
POLITIKAILAG MEGBÍZHATATLAN!
Ezen én nem sértődtem meg, az viszont később elgondolkoztatott, hogy ilyen bejegyzéssel hogyan lehetett Horn alatt valaki belügyminiszter, Szent-Iványi és Kóka is érdekes karriert futott be.
A másik meghatározó pont volt még amikor 1989-ben részt vettem a Jurta színházban a radikális párt megalakulásánál. Azóta levéltári papírokról láttam, hogy hány beépült ügynök ücsörgött ott velem. Persze nem léptem be, aztán amikor láttam a "Tavaszi nagytakarítás" teljes elmaradását, tudtam hogy itt nem volt rendszerváltás. Amikor úgy tíz éve megtudtam több megbízható helyről, hogy az első parlamentnek "csak" fele volt ügynök kicsit letargiába estem.
Tavaly "Szatmáry Lajos" azaz Torgyán a TV2 -ben, egy késő esti interjúban azt mondta Bárdos Andrásnak, hogy Antall és az összes minisztere fogott volt és a képviselők fele is az volt. Másnap senki nem cáfolt, a jobb és bal oldali sajtó, a politikusok és az ügyészség is kussolt!
Ez van az ország meg a teljes csődben vergődik, a mágnesszalagok meg valahol pihennek!

trojka 2011.02.07. 12:32:31

@zigzeg: igen, volt olyan állomásfönök is, akit el kellett dugni egy idöre, nehogy kinyirják, mert gyanus volt neki egy eset és jelentette a hatoságoknak. De ő "csak" állomásfönök volt!

arlequin 2011.02.07. 13:21:40

@trojka: és a lakitelki 'férőhelyek'?

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2011.02.07. 14:38:13

@zollerbá:

Tisztelt zollerbá!

Mondta: " ...minden egyházi iskolás káder lapján szerepelt vastagon kiemelve:
POLITIKAILAG MEGBÍZHATATLAN! ..."

Mondom: ahogy a dolgokat elnézem, nem lepődnék meg, ha szerepelne ma is :-(

Sííva 2011.02.07. 14:47:26

@zollerbá: A sz@rba ember! Ilyeneket leírni? Hol van a biztosításod? Rmélem ügyesen rejtőzködtél, mert ezek átgázolnak mindenkin!

zigzeg 2011.02.07. 15:12:16

@trojka: Az igazgatóságban a kisemberek, meg a terepen az állomásfőnökök mind csak annyit "nyertek" az ilyen parancsok végrehajtásán, hogy megtarthatták a szaros állásukat egy olyan jelentősen korrumpálódot cégnél, mint a MÁV, hogy a MÁV-os fizuból meg még 1-2 másodállásból fussa OTP részletre, meg a hónap végén is parizeres vajas kenyérre.

Chingachgook 2011.02.07. 15:51:45

fizikailag rosszul lettem ettol a poszttol, hanynom kell ... ha nem lennenek gyerekeim, mar ma este elutaznek errol a bolygorol

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2011.02.07. 16:10:04

Olajos ellopikált pénzek nagysága mekkora? Nem tudni mennyi, de vélelmezhetően sok. Rossz hírem van.

tanulas.network.hu/blog/tanulas_klub_hirei/beszelo-szamok-a-hiradasokban-tv-ben-radioban

1989. évi 12200 mrd Ft értékű volt állami vagyon, kereken 3000 db azóta privatizált vállalatban. Ez az összeg 1989-es 62,54 HUF/USD árfolyamon 195 mrd $ volt.

Az utolsó 4 év privatizációs adatait nem tudtam beszerezni, az addig (2006-ig) összegzett bevétel 12 mrd Ft!

2010. évi bruttó államadósságunk 98 mrd $.

Nekem ezek alapján az a benyomásom, hogy mindenkori szabadon választott kormányaink még az átkosbeli eftársaknál is "bénábbak" a gazdasághoz. Vagy ez nem is bénaság?

Horizont 2011.02.07. 16:24:23

Kedves @zollerbá: nagyon köszönöm a válaszod. Én kb. 6-8 évvel vagyok tőled fiatalabb! Természetesen hallottunk annak idején a politikailag megbízhatatlan jelzőről. De azt nem tudtam, hogy ehhez elég volt egy Piarista Gimnázium.Nem semmi. Mi pedig már akkor is tudtuk, hogy egy egyházi gimnáziumban mennyivel magasabb színvonalon folyt a tanítás.Kimagaslóan.
KISZ vezéres Nagy Imrét nagyon megjegyeztem magamnak, mert ő volt akit "végigkísértem" magamban, hogyan is lett a caolából erőt merítve (:D) milliárdos. Nekem ő volt az akkori negatív hős. Most már látom volt itt akkor nagyon sok negatív hős, talán jobb is ha nem is tudtunk ilyen mélységgel arról, hogy mi volt itt.Jurta színház? Na ezt nem gondoltam, hogy ügynökökkel volt tele!!
Megmondom neked őszintén, hogy így utólag látom mennyire keveset tudtunk mi akkor (én és a környezetem, egy átlagos) és az is sokkot okozott anno amiről hallottam, de ha ennyi mindent tudtam volna..... ki kellett volna szaladnom a világból, de mivel akkor már 3 gyerekes anyuka is voltam nem tehettem volna meg. És amiről nem tudunk az nem fáj!! Egy ideig.........
Most így, ilyen 20 év után fáj minden!!

Horizont 2011.02.07. 16:32:13

@rdos:
Óóóóó ez nem semmi számolás! Megnéztem zsong is a fejem atyavilág!
Alatta van egy reklám: "Masszázs 50-90 % kedvezménnyel!" :DDDDDD
Hát egy fejmasszásra most nagy szükségem lenne:DDDDD A francba!

zollerbá 2011.02.07. 17:53:26

Üdv!
Akit érdekel a módszerváltás valódi története, annak ajánlom Dézsi Zoltán, Az ügynökök a paradicsomba mennek c. filmjét Demszkyről, illetve a Tágra zárt fülek, avagy arculcsapták a jövőnket. c. előadást. Olvasásra Dr. Ilkei Csaba kutató írásait a Kárpáti harsonán, vagy egy-két Lakatos Pál által írt könyvet, pl. Az ellopott rendszerváltás /2002/, a Rendszerváló miniszterelnökök pórázon c./2003/ könyvét, vagy a másik oldalról a Kenedi bizottság jelentését, hogy a szolgálatok hány ezer aktát máig nem adtak át a történeti levéltárnak, vagy Ungváry Krisztián történész a témához kapcsolódó cikkeit, könyveit!
Az ügynökbeszervezés még 1989-ben is gőzerővel folyt c. cikket a HVG.hu, illetve a
HVG.hu ÜGYNÖKDOSSZIÉ nézegetését!

trojka 2011.02.07. 18:00:03

@zollerbá: aki azonban valoban tudja, hogyan történtek az olajos ugyek, az nem volt olyan hulye, hogy könyvet irjon rola. Jol hangzik az, hogy "posztomusz", de inkább ne!

Horizont 2011.02.07. 18:25:32

@rdos: @zollerbá:
Jól van fiúk, köszönöm azt hiszem ennyi már elég is:DDD Nem akarok a témára ilyen bambán rácsodálkozó öreglánynak tűnni, de más dolog sejteni valamit és más szembesülni vele. Ráadásul olyan rossz érzés, hogy miért nem tudtam én ezekről, nem igaz, hogy ennyire hülye és vak voltam? De aki már akkor élt az talán tudja, hogy ez nem így van, és nem is meglepő, mert honnan is tudtunk volna bármit. Tudtunk, sejtettünk apró-cseprő dolgokat, de mi volt az ezekhez képest. Tényleg bánatos lettem:(
Dr. Drábik professzortól ezt olvasva kész is lettem:
"Így okkal-joggal vélelmezhetjük, hogy az illegitim államadósság jogfolytonos felvállalására éppen azért volt „szükség”, hogy megfellebbezhetetlen indítékot – kezdőlökést szolgáltasson a magánosítás lavinájának megindítására. Amely aztán a haza szinte fejvesztett ütemű-mélységű kiárusításához vezetett."
A sok (akkori) csodálkozásunkra választ találok!

connorhu 2011.02.07. 23:12:10

Itt sem lenne rossz egy kis wikileaks :]

Joe.UK 2011.02.08. 09:14:58

A demokracia esszenciajat lattuk:
1. A gazdasagi hatalom politikai hatalomra vagyik es viszont. Politikai hatalommal hozza tudsz jutni gazdasagihoz, penzzel pedig hozza tudsz jutni politikaihoz. Ezert demokraciakban a politikai es gazdasagi hatalom MINDIG osszefonodik.
2. Penzhez legkonnyebben a szervezett bunozes vezetoi jutnak.

1. es 2. pont folyomanya, egyenes kovetkezmenye:
Demokraciaban a maffia iranyit. (Lasd: Oroszorszag, Olaszorszag, USA, Magyarorszag, stb....)

Megoldas: az nincsen. Egyenlore meg elmeletben sem.

ati27 2011.02.10. 00:08:36

@Horizont:
Hát akkor mesélek.. Elég volt, az ha az ember hittanra járt.. Engem majdnem eltanácsoltak a középsulitól emiatt.. De szerencsére 89-ben végeztem, és mire le kellet adni a jelentést már közel volt a gengszterváltás..

hoplita 2011.02.10. 08:23:44

@rdos:
Nyugodj meg......
A régi akták most pihennek, újak készültek.....a demokrácija, meg a rencerváltás még nagyobb dicsőségére.

ommm 2011.07.23. 00:17:40

a baj az, hogy ezek a dolgok elfelejtődnek. ilyen a magyar sajna

Asztalos Gábor 2 2012.06.02. 11:04:53

index.hu/belfold/2012/06/02/alvilagi_penzek_miatt_vehettek_orizetbe_a_rendori_vezetoket/

Ki lehet az a V. László?

Hogy lehet hogy ezzel egyik "híres" blogger sem foglalkozik, ehelyett megint tucatnyi orbán-fikázó bloggal van tele a ketrec?

BPO654 2012.06.02. 12:39:58

Gázolaj? Kicsit más de azért idelököm:

Legelső kép; Deák tér ORSZÁGIMÁZS VAZZEEEEEE!!!!!!!
www.origo.hu/auto/20101104-57-literes-atlagfogyasztas-a-szmogriado-alatt.html

Asztalos Gábor 2 2012.06.02. 15:41:11

@Kiddy (dugnám nikki sixx-et!):

csak költői kérdés volt, pont ezért linkeltem ide, hiszen a posztban is szó volt róla.

Fashionistas 2012.06.03. 13:15:21

@gastro vazze: www.blikk.hu/blikk_aktualis/lecsuktak-az-ejszaka-urat-2090352

Fel kellene frissíteni újra ezt a témát! Változtak a szereplők :)

Grabbe · http://www.hirstart.hu/ 2012.06.09. 09:54:16

Igen, ezeket a dolgokat csak egy olyan politikai erő tudná teljes egészében a nyilvánosság tudomására hozni, amelynek tagjai nem voltak érintettek a tanúvallomásban érintett ügyekben. Kíváncsi lennék, ha ennek kb. csak a fele is kiderülne, abba mennyien buknának bele a mostani politikusi réteg tagjai közül!

De kire lehetne ezt bízni? Jobbik, LMP, Seress Mária Civil Mozgalma? Milyen egyéb van még? Vagy milyen független emberekből álló testület lenne erre hajlandó?

Az országban kíméletlenül fel kellene számolni a korrupciót! Ez ennek egy jó kezdőlökést adna szerintem.

allegretto23 2012.06.10. 11:00:31

@Grabbe: Hol élsz te, királylány? Majd pont most, persze! Minden megvan hozzá: tisztakezű belügyér, pristine főügyész, Szájerné a bírók nyakán, kirstálytiszta közügyekre törekvő parlament (bónusz: III/III-as az Ügynökbizottság élén)... Ez csak ennek a szappanoperának az újabb fejezete: www.privatkopo.hu/WebArticleShow.aspx?AGM=&AN=pinterugyek&MN=Hirmix&LN=Hungarian

Horizont 2012.06.10. 13:34:19

@Grabbe:
Mennyien buknának bele a mostani politikusi réteg tagjai közül?? Szerény véleményem szerint egy sem!Pedig ebben minden oldal minden kormányának benne vannak az emberei!
A cikkben érdekes módon már ott fityeg Vizoviczki neve!!2000-ben!!
"Elnök: Egy másik kérdés a belváros, Vizoviczki* szerepe, kapcsolatai, beépülésük az önkormányzatba"
Azért az anyagi harácsoláson túl, nekem nagyon megrázó az is, hogy mennyien eltűntek a szigeten és nem nyomoztak senki után!Aztán nehogy magukra hívják a figyelmet még mentőt se hívtak a drogoktól beájult emberkéknek!! A szülőket akik beindultak volna -látva a rendőri tehetetlenséget- nem engedték, hogy nyomozhassanak a gyerekük eltűnése után!Nem engedték!!A sziget mint Bermuda háromszög! Undorító!
Ennek az országnak annyi, eddig is kiábrándító volt, de ilyen mélyen tán sose volt, bár az olajszőkítés se volt smafu! Én most már inkább azon csodálkozom, hogyan is áll még ez az ország, hogyan tud még működni és hogyan tudunk mi kisemberek egyáltalán még élni- ezek között!

Szúrófény 2012.08.24. 06:42:23

@eccerüvagyok: "Hol a bűnözők a törvényhozásban ülnek, soha törvény elé nem kerülnek!" Bölcsességek könyve
Korrupt országokban a panamákon szokás leginkább felháborodni. Imádott hazánk pedig igen-igen korrupt ország. Ebből kifolyólag természetes, hogy itt minden ember fölháborodik, ha a másik ember panamázik… A magyar társadalomban, mint minden fenékig romlott társadalomban privátim, kis körökben, bizalmas tereferék közt vidáman és szemérmetlenül szoktuk tárgyalni mindezt. Vezető státuszférfiakról, előkelő politikusokról, társadalmi vezéremberekről, kedves, hízelgő elismeréssel szoktuk megállapítani, hogy nagy gazemberek. Ady.

Szúrófény 2012.08.24. 06:47:37

@Grabbe:
Egyik szar, másik kaki,
Szavazzon hát az, aki
Ütődött, vagy eszement,
Akit becsapni még, belehet!
Útóírat, ne villoghasson egy se, őt megválasztották! ( övé a lopás, átverés joga! Nem kell ilyen, többé soha!)

süti beállítások módosítása