Tarlós: Tőlem az ördög is elkezdheti a 3-as metrót

2015.06.04. 17:26

Nem az lepte meg, hogy az észtek jóval olcsóbb ajánlatot adtak be az oroszoknál a 3-as metró felújítására, hanem az, hogy több jelentkező nem adott be végül ajánlatot a tenderen, mondta lapunknak Tarlós István főpolgármester.

Tőlem az ördög is elkezdheti, nem lehet a végtelenségig húzni az időt

– közölte lapunkkal.

Mint elmondta, húsz éven keresztül a közgyűlés még csak nem is tárgyalt a 3-as metró állapotáról, most már mindenképpen el kell kezdeni a felújítást.

Lehet, hogy az optikai kép nem lesz jó, pláne, ha az oroszok győznének mégis az olcsóbb ajánlatot beadó észtek helyett, de nem lehet húzni már az idő, mert emberéletekről van szó.

A főpolgármester arra a felvetésre, hogy inkább új szerelvényeket kellene venni, elmondta, hogy nincs annyi pénz, hogy új metrókocsikat vegyenek. Számára elfogadható a kormány döntése, hogy a 90 milliárdos új kocsik helyett a 60 milliárdos felújítást választották.

Információink szerint a BKV 222 + 42 opcionális metrókocsi felújítását összesen 85 milliárd forintra becsülte. (A 42 darabos opció arra az esetre kell, ha a 3-as vonalat meghosszabbítanák Káposztásmegyerig.)

Az észt Skinest Rail úgy tudjuk, 72 milliárd forintos ajánlatot adott be, míg az orosz Metrowagonmash 9 milliárddal többet kér a munkáért, de mindkét pályázó bennemaradt a keretben. Ezek a pályázat adatai, a közvélemény előtt az opció nélküli verzió ismert, ahol a 222 kocsi felújítására 62 milliárdot tippelt a BKV, szemben az új kocsik árával, amiknek a beszerzési költségét 92 milliárd forintra tették.

metró
Fotó: napi.hu

A Népszabadság szerint a BKV fontolgatja, hogy a túl alacsony ár miatt kizárja az észt céget. Lapunk úgy tudja, hogy az észtek pályázatával több gond is volt, a referenciamunkák ukrán és kazah vasúti motorkocsikra vonatkoznak, sőt étkezőkocsifelújítást is felhoznak bennük. Az energiavisszatáplálás mértékét tartalmazó energiahatékonysági jegyzőkönyvet sem tudták időben prezentálni.