Tommy Hilfiger eleinte hippiknek tervezett

Tervezőket bemutató sorozatunkat Thomas Sabóval kezdtük, most pedig egy igazi amerikai dizájnerrel folytatjuk. Tommy Hilfiger 1951. március 24-én második gyermekként érkezett egy – később 11 fősre bővült – ír-amerikai családba. Édesanyja ápolóként dolgozott, édesapja pedig órákat készített a helyi ékszerboltban. A középiskolában nem volt jó sem a sportban, sem a tanulásban: túl kistermetű volt, illetve diszlexiával küzdött.

A kezdetek

Tinédzserként New Yorkban szerzett be farmereket, amelyeket lakóhelyén, Elmirában jó pénzért továbbárusított. 18 évesen nyitott egy The People's Place névre keresztelt helyet, ahol főleg hippikellékeket árult: trapézfarmereket, füstölőket és lemezeket. Az üzlet egész jól ment egészen 1977-ig, amikoris csődöt kellett jelentenie.

Előtte – még 1976-ban – beleszeretett az egyik alkalmazottjába, Susie Caronába. A csődeljárás után a pár összeházasodott és Manhattanbe költözött. Feleségével először a Jordache-nél alkalmazták, de egy év után kirúgták mindkettejüket. Szóba jött, hogy a Perry Ellis-nél vagy a Calvin Kleinnél és dolgozhatna, ő viszont egy dologról álmodott: hogy meglapíthassa a saját márkáját.

A századfordulóhoz közeledve

1984-ben megkörnyékezte egy indiai vállalkozó, Mohan Murjani, aki vezetőtervezőt keresett egy férfisport-ruházati céghez. Murjani megengedte neki, hogy a saját neve alatt tervezzen, a közös munkát pedig még a Times Square-en is hirdették. "Úgy gondolom, én vagyok a következő nagy amerikai tervező. A következő Ralph Lauren vagy Calvin Klein" – nyilatkozta 1986-ban. A kék-fehér-piros trió működni látszott, a 90-es évek elején az egész hip-hop társadalom túlméterezett Hilfiger-cuccokban nyomult, a márka pedig kitartóan udvarolt rapsztároknak és hírességeknek. És hogy bevált-e a taktika? Igen: 1994-ben Snoop Dogg egy hatalmas Tommy Hilfiger pólót viselt egyik előadása alatt, ami addig nem látott magasságokba röpítette az eladásokat. Hasonló élvezettel tervezett egyébként iskolai uniformisokat is: kedvelte a preppy stílust.

Hiába volt gazdasági értelemben sikeres, Hilfigert nem fogadta be a divatelit: amikor 1994-ben ő volt a CFDA várományosa, inkább át sem adták a díjat. Aztán meglágyultak, és egy évvel később már neki adták.

A 2000-es évek

2000-ben Hilfiger húsz év után elvált a feleségétől – attól, akitől egyébként négy gyermeke is van. A ruhái egyre kevésbé voltak népszerűek a hip-hop köröbken, ez pedig az eladásokon is meglátszott: 75%-kal csökkentek. Ami még ennél is rosszabb: a Tommy Hilfiger márka már abszolút nem számított menőnek. Emiatt a tervező újragondolta a márka stratégiáját és 2007-ben szerződést kötött a Macy's-zel és a márka legnépszerűbb darabjait kizárólag náluk árulták.

2008-ban elvette feleségül Dee Ocleppót, akitől 2009-ben megszületett Sebastian nevű kisfia. 2010-ben 1,6 milliárd dollárért eladta a már újra sikeres céget, azóta pedig legtöbbször Mustique szigetén található meg. Legfrissebb, a 2015-ös tavaszi-nyári szezonra tervezett kollekciójában dominál a burgundi szín, a csíkok és a bőr.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!
Mustra