Augusztus 9-én derült ki, hogy Rogán Cecília és Sarka Kata közös cége, a Nakama & Partners Rakonczai Imre kizárólagos menedzsmentje lett. A hírt Rogán Cecília megerősítette a lapnak, de különösebben nem kommentálta. Mi Sarka Katát kerestük meg, aki alátámasztotta üzlettársa állítását, hogy mostantól ők foglalkoznak a zenész menedzselésével.

Ki az a Rakonczai Imre?

Rakonczai Imrét legtöbben alighanem a V.I.P. nevű fiúegyüttesből ismernek, amelyben testvérével, Rakonczai Viktorral dalolt.

Önmagában ez nem is lenne annyira érdekes, csakhogy a Nakama & Partners közel sem zenészek, zenekarok fellépéseinek szervezésére van berendezkedve. Igazság szerint azt se tudni pontosan, hogy mivel foglalkozik a cég.

Mármint, az ismert, hogy a Miss World Hungary körüli feladatokat intézik, hogy a cég tevékenységei között szerepel a film-, video-, televízióműsor-gyártás, a reklámügynökségi tevékenység, a PR és így tovább, illetve arról is lehetett hallani, hogy egyes hírességek Facebookjára visznek hirdetőket – hogy pontosan mely hírességekről, valamint mely cégekről van szó, az rejtély  de a cégnek nincs még egy honlapja, egy Facebook-oldala se, így a referenciáiról se tudni semmit. Akárhogy is, a Nakama & Partners a 2016-os évben 51 millió forint árbevételt ért el, és összesen 7,7 millió forint nyereséget termelt.

És most úgy néz ki, hogy Rogán Cecília és Sarka Kata cége a zeneiparban is jelen van. A témával kapcsolatban megkerestük Sarka Katát is, aki a sajtósán keresztül nem kívánt nyilatkozni. Arra voltunk kíváncsiak, hogy pontosan honnan jött az ötlet, hogy Rakonczai Imrét szerződtessék le, és szerettük volna megtudni a Bors cikkében említett „születésnapi, bemutatkozó buli” pontos dátumát. A Fröccsterasztól is érdeklődtünk  elméletileg ott lesz az említett buli  , hogy mikor lesz az esemény, de ők sem tájékoztathattak minket az üggyel kapcsolatban. Igaz, azóta már van hivatalos Facebook-event, ennek időpontja szeptember 1. A jegyértékesítéshez két telefonszám és egy irodanakama@gmail.com email van megadva.

Rakonczai Imre hivatalos honlapján a hírek / sajtómegjelenések elnevezésű aloldal két éve frissült utoljára, de a soron következő koncerteket illetően teljesen friss információkat kaphatunk. Meg is kerestünk pár helyszínt, hogy kiderüljön, igaz-e a Bors cikkében megjelent állítás, hogy szinte a csilláron lógnak az emberek a zenész zongoraestjein.

Mint kiderült: nagy az érdeklődés az egykori VIP-s zenész fellépései iránt, az egyik helyen tíz nappal a koncert előtt már nem lehet helyet foglalni. A jegyárakat tekintve van ahol 2-3000 forintért lehet Rakonczait hallgatni, de a balatonfüredi Sun City RetroStars VIP Afterparty-s fellépésére csak a 9900 forintos VIP-jeggyel lehet bemenni.

Tényleg ekkora sztár lenne Rakonczai Imre?

Tóth Gergőt, a WellHello menedzserét, a Supermanagement cég alapítóját kérdeztük a témában.

„Én úgy tudom, hogy jól mennek Imre koncertjei. Más helyszíneken lép fel, mint egy átlagos zenekar, és tök más közönségnek is játszik, mint egy kifejezetten fiataloknak szóló banda. Van egy réteg, ami abszolút nyitott az ő zenéjére, sőt, sokan is járnak a koncertjeire, és az ő közönségének nagy része tudtommal eléggé fizetőképes. Elég magas jegyárakkal is dolgozik.

Magyarországon nagyon kevés olyan zenekar és menedzsment tud megélni úgy, hogy csak zenével foglalkozik. Mi is több együttessel dolgozunk párhuzamosan. Egy ügyes bróker valószínűleg jóval több pénzt tud csinálni, mint egy zenei menedzser, ráadásul eléggé időigényes is ez utóbbi foglalkozás. Abban, hogy Ciliék leszerződtették Imrét, alapvetően csak az a furcsa számomra, hogy az ő cégük nem ezzel a profillal foglalkozik évek óta, így szerintem nem lesz könnyű dolguk. A booking csak egy dolog, az időpontok egyeztetésen túl ismerni kell sok mindent, említhetném például a színpadtechnikát, a hangosítást, és még kismillió más dolgot.

Az, hogy most megpróbálkoznak ezzel is, az szerintem csak egy kis plusz lehet a meglévő bevételeik mellé, mert azért a menedzselésből nem olyan egyszerű komoly pénzt gyűjteni, az említett időtényező miatt sem. Persze minden attól is függ, hogy milyen dealt kötöttek egymással. Nekem az a sokéves tapasztalatom, hogy úgy érdmes belőni a managementi szolgáltatások árát, hogy az előadóművész ne érezze magát lerabolva. Mi is így teszünk a cégemmel. Szerintem ez a hosszútávú együttműködés kulcsa.”

Mekkora üzlet ez?

Vegyük egy jegy árát. Abból máris lejön az áfa, az 27%, plusz a jegykezelési jutalék és az Artisjus megfizetése után máris még 9-12%-kal kevesebb marad a bruttó jegy árából. Aztán a fizetőmennyiség számát – teltház esetén az adott klub teljes kapacitását – fel kell szorozni a maradék nettó árral, ez megy az előadó és a háttérmunkások zsebébe. Mindennel együtt: az eredeti jegy árának nagyjából 60%-át kapja a zenész/zenekar, amiből még általában 20%-ot le kell szurkolniuk a klubbnak. A maradékból egy menedzsment olyan 15-20-30% körüli jutalékot tesz el. Persze kismillió egyéb kiadás lehet még egy produkció körül, fénytechnikus, hangmérnök, roadok, Facebook hirdetés, stb.

Persze az is gyakran előfordul, hogy az előadó fix gázsit kap, akkor ebből kap százalékot az ügynökség.”

Tehát Rakonczai Imre leszerződtetése feltehetőleg egy jó kis mellékes bevétel lehet a Nakama & Partnersnek. Viszont az nem teljesen világos, hogy a zenész menedzselésével, népszerűsítésével foglalkozó cég miért titkolózik ügyfeléről, és miért nem tájékoztat a lehető legszélesebb körben.

Hozzászólna? Írjon nekünk Facebookon!
Rogán Cecíliának csak egy kis plusz pénzt hozhat Rakonczai Imre menedzselése

De miért pont őt menedzseli? Akkor sztár lenne a VIP együttes egykori tagja?

18 · Aug 16, 2017 03:47pm Tovább a kommentekhez
Facebook Comments