Autóval Magyarországon és külföldön

Egy turista viszontagságai

3000 kanyar
Kanyargás a Dolomitok Világörökség csúcsai közt

„Az autópálya azt jelenti: menj tovább, nincs semmi látnivaló. Azoknak a bolondoknak van, akik a leggyorsabban akarnak eljutni egyik ponttól a másikig. Mi nem geometriát tanulunk, hanem utazunk. Találj szép kis utakat, hogy mindent látni lehessen.” ( Eric-Emmanuel Schmitt )

Olaszországba tartottunk, immár sokadik alkalommal, mert az egyik legkedvesebb országom és ha tehetném minden évben eltöltenék itt pár napot. Idén az északi tájak: a Dolomitok, Dél Tirol, Lombardia meglátogatását terveztük be néhány világörökségi helyszín, egy különlegesség és a gyermekünknek szánt vidámparkozással fűszerezve. Többször utaztunk már az osztrák és a szlovén autópályán is átrobogva,ezért most úgy döntöttünk, hogy Maribornál elhagyjuk a pályát és Ausztria déli határvidékén a GPS-re hagyatkozva kisebb utakon közelítjük meg a legendásan szép 111-es utat, ami aztán az olasz-osztrák határhoz vezet. Aki szeretne csodálatosan rendbentartott szőlőhegyeken, kanyargós, egyre magasabbra törő hegyi utakon haladni, kövesse példánkat, akinek viszont sietős az útja menjen inkább az autópályán.

Maribornál letérve a pályáról  a Sentilj – Spielfeld határátkelőhöz jutunk, amiről az utóbbi hónapokban igen sok szó esett migráns ügyben. Teljesen szép, tiszta, gondozott a környék nincs nyoma semmiféle lezárásnak, megállás nélkül haladhattunk át a határon. Innen a szőlőhegyek, bájos kis települések (Arnfeld, Oberhaag ) között haladva, hamarosan újra a szlovén határhoz érkeztünk. Ezen kissé meglepődtünk, de aztán érdeklődve nézegettük merre is járhatunk. Nagyon izgalmas volt ez a határokon ide-oda utazgatás. Egy ideig a Dráva völgyében haladtunk majd Dravogradnál átkeltünk rajta és hamarosan újra Ausztriában találtuk magunkat. Villachtól kissé nyugatra kezdődik a 111-es út. Itt még Karintiában járunk, majd Untertilliach előtt átlépünk kelet-Tirol tartományba. Ez az üt valóban gyönyörű. Alpesi legelők, festett házikók, kápolnák, faragott szobrok, malmok, pajták láthatók útközben. Ahogy közeledünk az olasz határhoz, egyre keskenyedik az út, egyre jobban bekeveredünk, a magas hegyek közé. Silliennél átlépjük a határt és néhány kilométer után megérkezünk San Candidoba.

San Candido igazi kis dél-tiroli városka. Keveredik az olasz és osztrák hatás. Eszünk egy igazi olasz fagyit és jó nagyot sétálunk, nem árt megmozgatni elgémberedett tagjainkat.

San Michele plébániatemplom

Bár a templom román stílusban épült a 12. században, az 1700-as években átalakították és  a barokk hatás lett a meghatározó a belső tér  pazar díszítése,a rokokó stílusra emlékeztet. Elmondhatjuk, hogy ez az egyik legszebb templom Dél- Tirolban.

A városkából lenyűgöző kilátás nyílik a Dolomitok Tre Cime, Hármas Orom csúcsaira.

San Candidot elhagyva tovább kanyargunk az ormok között. Előbb elhaladunk a Dürrensee mellett, majd megérkezünk Corina d’ Ampezzoba.

Dürrensee

Cortina d’ Ampezzo a környék leghíresebb üdülőhelye, sokkal nagyobb, mint San Candido. (nekem San Candido sokkal jobban tetszett)

A Falzerego hágón áthaladva, a Nagy Dolomit úton kanyarogva, völgybe le és hegyre fel, érkezünk Val Gardenaba, vagyis a Gardena völgybe, a fafaragásairól híres St. Christina településre, ahol a 3138 méter magas Langkofel látványával tértünk nyugovóra.

Dolomitok

Autóval Magyarországon és külföldön

Kirándulások, csatangolások, élmények leírása hazánk, s Európa tájain. Személyes élmények, autóval, s bakancsban... Világörökségek nyomában

Facebook oldaldoboz

Címkék

Afsluitdijk (1) Aggteleki-karszt (1) Aggteleki Nemzeti Park (1) állatkert (1) Andalúzia (1) arborétum (1) Árpád-kilátó (1) Ászári miniskanzen (1) Ausztria (7) A Madarai lovas. (1) A világ legnagyobb könyve (1) Bács-Kiskun megye (5) Balaton (1) Balatonudvari (1) Balcsik (1) Baranya megye (2) Bécs (1) Békés megye (1) Belföldi nyaralás (10) Belgium (1) Bér (1) Borjád (1) Borsod-Abaúj-Zemplén megye (5) Bourges (1) Budapest (7) Bükk (2) Bükkszentkereszt (1) Bulgária (15) Bulgária autóval (3) bunker (1) Csákberény (2) családi nyaralás (33) Császári Herix city (1) csatorna (1) cseresznyevirágzás (1) Csongrád-Csanád megye (1) Dachstein (1) Debrecen (1) Dég (1) Demir baba türbéje (1) Dinnyés (1) Doberdó (1) Dobóruszka (1) Dolomitok (1) Donana Nemzeti Park (1) Duna (1) Eger (1) El Rocio (1) Eresztvény (1) Európa (1) Fejér (8) Fekete-tenger (1) Felsőgalla (1) Felvidék (2) Fertőrákos (1) festett barlangok (2) Franciaország (12) Frízföld (1) függőhíd (1) Geopark (1) Gerecse (1) Győr-Moson-Sopron megye (2) Hajdú-Bihar megye (4) Hajdúnánás (2) Halsteren (1) Harlingen (1) Hercegszántó (1) Heves megye (3) Hollandia (6) Hollókő (1) irodalom (2) Iseo-tó (1) Ivanovói sziklatemplomok (1) Jakabszállás (2) János Vitéz (1) Jász-Nagykun-Szolnok megye (1) Jászótér (1) jégpalota (1) Júzcar (1) kaland (1) Kaliakra-fok (1) kápolna (1) Karancs-Medves (1) Kecskemét (1) kegyhely (1) Keukenhof (1) kilátók (5) Királyi kard (1) kirándulás (24) Kisbér (2) Kisgyőr (1) Kiskőrös (2) Kisnána (1) koala (1) Kőfejtő (1) Kolumbusz (2) Komárom-Esztergom megye (7) Kossuth tér (1) Krisztus szobor (1) külföld (56) LandArt (1) látnivalók (2) lebegő járda (1) legek (14) Lengyel-Annafürdő (1) Loire (3) lombkorona-sétány (2) Lovech (1) Magyarkert (1) Magyarország (62) Margitsziget (1) Máriakert (1) Mátra (1) Melnik (1) Mezítlábas Park (1) Mezőföld (2) Milánó (2) Mini-Magyarország (2) Mini- Magyarország (1) MiniVilág (3) Mini Hungary Park (1) Mini Magyarország (1) Mönichkirchen (2) Mont-Saint-Michel (1) Monte Isola (1) Mórahalom (1) Mózes híd (1) Múzeum (2) Nagykörű (1) Nantes (1) Napospart (1) Naszály (1) Németország (2) Neszebár (1) Nógrád megye (3) óceánátrepülés (1) Olaszország (8) óriáspanda (1) őskori emlékek (1) Ozora (1) Pannonhalma (1) Pap (1) Pécs (1) Pest megye (4) Petőfi (2) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pireneusok (1) Plovdiv (1) Poroszló (1) Ráckeve (1) Recsk (1) rollerpálya (2) Rusze (1) sajt (1) Sárszentlőrinc (1) Sasfések (1) Simontornya (1) Siófok (1) Sirok (1) Sky Walk (1) Sóly (1) Somogy megye (1) Spanyolország (4) Sulzano (1) Süttő (1) Svájc (1) Sveshtari trák síremléke (1) Szabolcs-Szatmár-Bereg megye (1) Szarvas (1) szélmalom (1) Szent Dimitriusz Baszarbovszki sziklatemplom (1) Szicília (1) Szigethalom (1) Szinpetri (1) Szklabonya (1) Szlovákia (2) Szófia (1) Tabajd (1) tananyag (6) tanösvények (8) Tapolca (1) Tapolcafő (1) Tapolcafői Forrás Tanösvény (1) Tarcal (1) Tartalomjegyzék (13) Tata (2) Tatabánya (1) téli séták (1) temető (2) természeti látványosság (13) The Floating Piers (1) Tibolddaróc (1) Tokaj-Hegyalja (2) Tolna megye (3) történelem (2) Tura (1) UNESCO (18) ünnep (1) vallás (1) Van Gogh (1) várak (3) Várna (1) városlátogatás (6) városnézés (1) Vas megye (1) Veliko Tarnovo (1) Vértes (4) Veszprém megye (4) Vezere völgy (2) világörökség (30) Virágoskert (2) Waterloo (1) Zala megye (1) zenélő kút (2) Zundert (1)