Köszöntsük a legnagyobb VW-t, a Phideont!

2016.03.01. 11:48

Eddig nagy kérdés volt, hogy a Volkswagen mit kezd Ferdinand Piech kedvencével, a Phaetonnal, hisz Európában és Észak-Amerikában elég látványosat bukott a típus, viszont Kínában kifejezetten kelendő lett. Most kiderült, mi a tervük: készítettek egy túlméretezett Passatnak látszó luxusautót, amelyet ugyan a Genfi Autószalonon lepleznek le, és Európában terveztek, de kizárólag Kínában tervezik gyártani és forgalmazni.

Az előd nevére hangzásában emlékeztető Phideon nevet találták az újdonságnak – nem lepődnénk meg azon sem, ha kínai írásjelekkel írva nem volna érdemi eltérés a Phaetonhoz képest – amely a VW csoport MLB platformjára épül. Ez az MQB-hez hasonló moduláris rendszer, de hosszmotoros autókhoz fejlesztették ki. Eddig elsősorban az Audi modelljeit építették rá, gyakorlatilag az A4-es és minden nagyobb személyautó erre épül, de a Volkswagen márka a Phideonban használja először. A szabvány műszaki alapok lehetővé teszik, hogy a típus az Audi meglevő üzemeiben készülhessen a gyártósorok jelentős módosítása nélkül.

Az autó méreteiben nagyjából az A7-es és A8-as Audi közé esik, a hossza 5,05 méter, a szélessége 1,87 méter, a magassága 1,48 méter, a tengelyávja pedig valamivel több mint három méter. Ez utóbbi tulajdonsága eleve alkalmassá teszi sofőrös használatra, de állítólag később készül majd nyújtott tengelytávú változat is, amely még több helyet kínál a hátsó utasok számára. Egyelőre kétféle motorról tudunk, amelyet a Phideonhoz kínálnak majd: a kisebbik kétliteres turbós benzines 200 lóerő körüli teljesítménnyel, ez kerül majd a fronthajtású változatokba, illetve a egy 3 literes V6-os turbómotorról 300 lóerővel és 440 Nm csúcsnyomatékkal.

A Phideon gyártása várhatóan 2016 harmadik negyedében indul a Shanghai Volkswagen vegyes vállalatnál.