Nico Hülkenberg szabálytalan szárnycsere miatt megy a boxba, csapattársa, Daniel Ricciardo pedig még a legutóbbi futamon, Bakuban tolatott bele Danyiil Kvjatba, amiért három rajthelyes büntetést kapott. George Russell Williamsében és Antonio Giovinazzi Alfa Romeójában pedig váltót kellett cserélni, ezért mindketten öt hellyel kerültek hátrébb. Ezek után így néz ki a rajtsorrend:
Kiestek: Lando Norris, Lance Stroll
Lewis Hamilton, Valtteri Bottas és Max Verstappen a három dobogós, a Ferrari nem fért be a top 3-ba.
Ha Grosjean nem hibázik, maradhat a sorrend közöttük.
Sainz és Kvjat már megelőzték a franciát, most Albon támadja, a még pontszerző 10. hely a tét, amiért küzdenek.
Most 1,5 másodperc van a két pilóta között a 3-4. helyen, ha valami nem változik gyorsan, megint dobogó nélkül zár a Ferrari.
Az egyes kanyarban talált külön ívet magának, előbb Magnussent támadta kétszer hiába, majd a mögüle érkező Carlos Sainz elől menekült a pályán kívülre, össze is ért a két felni.
Az angol 1:18,492-es kört ment, hihetetlenül gyors, el is lépett 3 másodpercre Bottastól. Bottas is kezdi leszakítani Verstappent, aki mögött viszont 1,2 másodpercre jön Vettel. A két Haas is közel van egymáshoz, de Magnussen egyelőre jól védekezik Grosjeannal szemben.
Carlos Sainz 9. helye is veszélyben, mögötte a két Toro Rosso jön szorosan Kvjat, Albon sorrendben.
Leclerc-t támadta, majd egyből megcsúszott, Kevin Magnussen pedig lecsapott erre a hibára azután, hogy picit a két Haas is összeért. Gasly végül megfogta a Red Bullt, és pont volt még annyi helye, hogy több kanyar után visszaverje Magnussen támadását.
Hamilton jól, ütemtelenül lépett oda a gázpedálnak, simán elment Bottastól. Mögöttük sem jött helycsere, maradt az eddigi sorrend, de Gasly centikre feljött Leclerc mögé.
Helyreáll a sorrend a biztonsági autó mögött, lassan a verseny is újraindul.
Legalábbis a fizikai sorrendet nézve, mert Toro Rossók és Renault-k követik a Mercedest, miközben a valódi sorrend szerint Hamilton, Bottas, Verstappen, Vettel, Leclerc, Gasly, Grosjean, Magnussen, Kvjat és Sainz a tíz pontszerző helyen.
A két Ferrari gondja a mögöttük már lágy gumin autózó Gasly lehet, aki a biztonsági autó miatt ugye odaért a nyakukba.
Azt kell majd eltakarítani, miközben a pilóták a gumik melegen tartásával foglalkoznak.
Közel is megy a safety carhoz, hogy ezzel próbálja egy kis gázadásra sarkallni.
A Ferrari is lép, Leclerc kemény gumijait cserélik le egy nagy hajrá reményében. Leclerc Vettel mögé, az ötödik helyre ért vissza, de közben már Gasly is a boxban.
Bottas pont letudta a kerékcseréjét, Hamilton viszont még nem. A biztonsági autó összefogja majd a mezőnyt, hatalmas kavarodás és verseny jöhet a végére.
Közepes gumival folytatja, ugyanolyan gumikon van, mint Vettel. A kerékcsere után 5,5 másodperc van köztük a 4-5. helyen, de nincs mesze tőlük Leclerc sem, a másik Ferrari alig 6 másodpercre megy Verstappen előtt.
1:20,065-öt ment a Ferrarival, saját csapattársát, Leclerc-t üldözve.
Majdnem 10 másodperc alá csökkent a hátránya Verstappen mögött, egy jobb körében akár 8 tizedet is tudott hozni a Red Bullon, amikor kihozták a második kerékcserére a németet. Közepes keveréken fejezi be a futamot, amit Gasly ötödik helyének megszerzésével folytathat.
Magnussent előzte meg a célegyenes végén, megszerezve a nyolcadik helyet. Albon a másik Toro Rossóval a 10., pont a Kvjat által most megelőzött Magnussen mögött jön.
Most tették Leclerc elé Vettelt, a német 11,5 másodperces lemaradással követi Verstappent, figyeljük, hogyan alakul a különbség.
Hamilton, Bottas, Verstappen, Leclerc, Vettel, Gasly, Grosjean, Magnussen, Kvjat, Hülkenberg a top 10 sorrendje, de Albon is elég közel jön Hülkenberg mögött a Toro Rossóval.
A Ferrari még nem szólt bele Leclerc és Vettel saját kis harcába, ám ezzel a dobogóra kerülést kockáztathatják. Leclerc félelmetesen gyors a kemény gumin, de kérdés, hogy meddig bírja majd ezt a tempót Verstappen mögött.
Verstappen is belassult kicsit, a Mercedesek kezdik felvenni a kerékcsere után a versenytempót, és leszakíthatják a Red Bullt. Verstappen nem is az első két helyért, hanem a harmadik pozícióért megy, amiért a két Ferrarival lesz nagy harcban.
Vettel közben 1 másodpercen belülre került a lassabb gumin haladó Leclerc mögött, újabb Ferrari-csata jöhet.
Kihozták előbb Bottast a 27., majd Hamilton a 28. körben kerékcserére. A finn közepes gumikat kapott, ahogy az angol is, simán értek vissza az első két helyre. Hamilton előnye 10 másodperc Bottas előtt, a finn mögött viszont csak 2 másodpercre jön Verstappen, aki ugye a leggyorsabb, lágy keverékű gumin megy.
A monacói kemény gumikat kapott, innen már elmegy a végéig. Vettel elé, jelenleg az ötödik helyre jött, de neki már nem kell még egy kerékcsere. Fura viszont, hogy mindkét Ferrarinál ugyanúgy a bal hátsó kerék nem ment fel, a kerékpisztollyal lehet a baj.
Övé most a leggyorsabb kör, de így is 48 másodpercre jön az élen haladó Hamiltontól, bár a címvédő még nem volt kerékcserén.
Verstappen így is a negyedik Leclerc mögött, Gasly jelenleg a nyolcadik, de Grosjeant és Albont biztosan visszaelőzi majd. Akik eddig kijöttek az első tízből, mind két kiálláson lehetnek, a lágy gumikat kapó Verstappen biztosan.
A bal hátsó kerék nehezen ment fel, Vettel Carlos Sainz elé, a 10. helyre jött vissza, nem így tervezték, talán a két Toro Rosso elé szerették volna visszaküldeni. Közepes gumikat kapott, azokon jobban teljesít a Ferrari.