Azt már csütörtökön tudni lehetett, hogy Valtteri Bottas és Nico Hülkenberg is hátra kerül motorcsere miatt, hozzájuk csatlakozott az időmérő után az eredetileg 16. és 20. helyeken záró Carlos Sainz és Stoffel Vandoorne. A négy büntetés után így néz ki a rajtsorrend:
Ott is a Ferrari végsebessége lehet a döntő majd.
Továbbra is csak Szirotkin áll pont nélkül, így áll az összetett:
A Ferrari első győzelmét szerzi ebben az évtizedben. Hamilton a második, Verstappen a harmadik a futamon. Így néz ki az első tíz:
11 másodperc fölött a különbség, Vettel 14 pontra csökkentheti hátrányát az összetettben.
Nem siette el, megvárta, amíg a Kemmelben elég közel lesz Pérezhez, hogy kockázat nélkül elmenjen a mexikói mellett. A 17. helyről indulva kihozta a maximumot a futamból a finn.
A német előnye 7 másodperc fölött Hamilton előtt, ha nem hibázik, övé a futamgyőzelem.
Talán a futam utolsó előzése jöhet a Mercedes és Force India között.
Ezt mondták neki a rádióban, és nem is hazudtak neki, 3 másodperc a finn hátránya a negyedik helytől, de 0,8-1 másodperccel jobb köröket tud Péreznél.
A svéd 10. helye biztonságban lehet.
Vettel, Hamilton, Verstappen, Pérez, Bottas, Ocon, Grosjean, Magnussen, Gasly, Ericsson a tíz pontszerző. Bottas léphet előre, és Ericsson mögött is eléggé jön Sainz, ott még lehet változás.
A csapat lelombozza a harmadik helyen haladó hollandot, maradnak a száraz körülmények.
Ocont előzte meg a szokott helyen, a Kemmelben, 6 másodpercre van előtte a másik Force India-pilóta, Pérez. Ha őt meg is előzi, Verstappen már messze lesz neki még úgy is, hogy a finné most a leggyorsabb kör a futamban 1:46,286-tal.
Elég volt a felesleges körözésből, két kör hátránnyal áll ki az ausztrál.
A hatodik most a finn, és közel van a Pérez, Ocon kettőshöz. Közben Ericsson előzte meg újra Hartley-t, megszerezve tőle a 10., még pontszerző helyet.
De a svéd öröme elég rövid, a célegyenesben ment el a Sauber a Toro Rosso mellett, az új-zélandi viszont visszatámad a Kemmelben, és vissza is előz. Meddig csinálják majd ezt vajon?
Lágyon még jobban nő a különbség közte és Hamilton között, mint szuperlágyon.
Azért örül a spanyol, hogy mindenki rendben van, külön kiemelve, hogy Charles Leclerc kocsiján megmutatta a Halo, milyen védelmet tud adni.
Megvárjuk, amíg elöl nagyjából mindenki letudja, aztán jelentjük a sorrendet.
Akkor ez el is dőlt, innen behúzza a Ferrarival a győzelmet?
1,5 volt a távolság köztük, amikor Hamilton elment Verstappen mellett, most 1,9, ez jó hír a Ferrarinak.
A 3 másodperc fölötti különbség viszont nagyjából a felére fogyott még úgy is, hogy Hamiltonnak Vettel visszatérése után még meg kellett előznie Verstappent is.
A hetedik helyen a finn, Gorsjean lesz a következő célpontja a 17. helyről induló Mercedes-pilótának.
Lágyra vált az angol, Verstappen mögé picivel ér vissza, tehát most a harmadik, de hívják ki egyből Vettelt is.
Hamilton panaszkodik a bal hátsó hólyagosodására, lassan eljön a lágy szett ideje.
Hamilton nagy hajrájával is 3,2 másodpercre megy a német, nem kell aggódnia.
A francia lehúzódott a Kemmelben az ideális ívről, tudta, hogy ez nem az a harc, amibe bele kell állni. Bottas a nyolcadik helyen, 2,3 másodpercre jön Magnussen mögött.
Marcus Ericsson Sauberjét előzte a Kemmelben, hatalmas volt a sebességkülönbség, így lesz ez mindjárt Pierre Gasly Toro Rossójával szemben is.
Most lett ideális a szuperlágy a Mercedes alatt? Az közben biztos, hogy Hamiltonnak nem kell hátrafelé néznie, Verstappen körönként 1 másodperccel lassabb nála, már 13 másodperc van közöttük.
2 tizedet hozott hozott az előző körben Vettelel, a második szektora volt nagyon gyors a Mercedes-pilótának. De még így is 3,7 másodperc a hátránya a Ferrari mögött.
A biztonsági autó miatt pár körrel eltolódott az eredeti taktika, de már újra abban a zónában vagyunk, amikor jöhetnek a cserék.