Elgázosított V6-os Mustang

2018.06.14. 11:16

Tisztelt LPG-doktor!

Pár hete vásároltam Németországból egy frissen beépített BRC gázszettel egy 2013-as 3,7 V6 Ford Mustang-ot. Az adott kereskedésben szinte csak Mustang-okkal foglalkoztak. Az autók többségébe beleszerelték az LPG gázszettet. Semmilyen tapasztalom nincs az LPG-és autókkal kapcsolatban, de mivel a kereskedő pozitívumként tüntette fel a LPG-és rendszert belevágtam.

Az autót most honosítom, de mikor szerelőket megkérdezek (ezek közt volt egy gázklub is) mind azt mondják nem való ebbe az autóba. Szélsőséges vélemény szerint inkább ki kellene szerelni belőle mert károsíthatja a motort. Van benne egy JLM "szelepkenő" rendszer is.

Első kérdésem az lenne, hogy lehet-e alapja ennek miszerint ebbe a típusba nem ajánlott a gázrendszer? Második kérdés, hogy ha a kapcsolón visszajelző 4 ledje zölden villog vajon mit akar jelezni a rendszer? Sajnos nem kaptam semmilyen használati útmutatót. Jól olvastam korábbi írásában a szelepkenő rendszer egy feleslegesen beépített része a rendszernek?

Válaszát előre is köszönöm!

János

Kedves János!

1., Keringenek úgynevezett tiltó listák a szakmában, melyek a gázüzemre nem javasolt motorok adatait tartalmazza. Én személy szerint szakmailag megalapozatlannak tartom ezt a fajta megkülönböztetést. A helyesen beépített és konfigurált LPG rendszer ugyanis mindössze 100-120 °C égéshő emelkedést okoz az égéstérben. Ez a különbség önmagában kevés ahhoz, hogy a hengerfejben vagy azon belül a szelepekben károsodást okozzon.

Ami a károsodásokért felel, az több ok egyidejű fennállása: helytelen fizikai kivitelezés, rossz programozás, nagy lábú sofőrrel, gyengébb minőségű anyagból készült hengerfejjel és hanyag karbantartással ( szelephézag ellenőrzése időszakonként, természetesen a hidrotőkés motorok kivételt képeznek ) megfűszerezve. Vagyis ha az egyes tényezőket kivesszük az egyenletből, egy esetlegesen gyengébb hengerfej önmagában nem fog gondot okozni.

2., A szelepkenőkről alkotott véleményem azonos a korábbiakkal.

3., A villogás hibajelzés lehet, de BRC ügyben érdemes megkeresnie a rendszer hazai importőrjét! A programozási folyamat a kaland kulcseleme. Erről itt olvashat bővebben.

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu