A hátsó ködlámpa esete az irányjelzővel

2018.03.11. 10:29

Kedves Kütyüdoktor!

Egy 1999-es 1.8 as benzines Ford Focus boldog tulajdonosa vagyok, az autót sokat használom és nagyon szeretem. A minap egy furcsaság jelentkezett, hogy az irányjelző gyorsan kattog ha használom.

Tudom elcsépelt téma nekem is volt már vele gondom és megoldódott akkoriban. Most viszont újra gyorsan kattog, de ha felkapcsolom a hátsó ködlámpát ismét rendben megy. De ilyenkor hangos furcsa zaj jön a csomagtér mellett lévő (a kárpit mögött a bal hátsó teleszkóp mellett) kis fekete dobozból vagy reléből. A hátsó ködlámpa fénye is sokkal halványabb.

Izzócserék megvoltak, biztosítékok rendben. Egyébként az autó rendszeresen karbantartott jó példány. A jelenség egy alapos mosás után jelentkezett. Érdeklődtem pár "szerelőnél" de csak a fejüket vakarták, és volt, hogy azt mondták, hogy tönkrement az "agya" és ki kell cserélni "mindent". Ha esetleg volna egy tippje vagy egy javaslata a probléma orvoslására nagyon hálás lennék.

Tisztelettel Ferenc.

Az irányjelző gyors kattogása a kiégett irányjelzőizzót jelzi, amit az áramkörben megváltozott, csökkent terhelés eredményez. Ha ebben a körben egy kontakthiba keletkezik, akkor a kontakthiba miatt az izzó nem kap megfelelő energiát, láthatóan csökken a fényereje és a csökkent terhelés miatt az áramkör gyorsabb kattogással jelzi, mintha kiégett volna.

Ellenőrizze a lámpatest testelési pontját. Az izzók negatív pontja egy vezetéken keresztül a lámpatest közelében az autó karosszériájához van csatlakoztatva. általában ez a csatlakozási pont lesz kontakthibás. Ki kell csavarni a csavart, megtisztítani és megjavul a rendszer.

Ritkábban, de előfordul a lámpatest csatlakozójának korrodálása, amire lehet magyarázat, hogy mosás után jelentkezett a probléma. Ha szemmel nem észrevehető a hiba, akkor mérni kell. A lámpatestben, az izzónál közvetlenül, egy egyszerű próbalámpával ellenőrizze a test meglétét. A mérést működés közben kell elvégezni, mert akkor mérhető csak az átmeneti ellenállás.

Ha az izzónál nincs meg a negatív pólus, akkor következetesen, visszafelé haladva mérni kell a csatlakozón, a kábelen és a karosszériánál. Nem gondolnék semmi komolyabb hibára, mert a felkapcsolt ködlámpa testhibára utal. Ilyen testprobléma okozza azt a mindenki által ismert jelenséget, amikor az előttünk haladó jármű indexel és ütemesen villog a többi hátsó lámpa az autón. Ilyenkor a test hiányában, az izzókon keresztül záródik az irányjelző áramköre.

Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu