Olajcsere után 500 kilométerrel jött a fekete füst

2018.08.06. 13:39

Tisztelt Doki!

Mostanában vettem egy 2009-es A4 2.0 TFSi-t. Olajcsere után mentem vele 500 kilométert, mikor kivillant a szintjelzőm, miszerint a minimum alatt van az olaj. Megálltam, töltöttem utána 2dl-t. Mentem vele 100 kilométert, újra bevillant. 5w-40 Valvoline olaj van benne.

Mi lehet az oka? Természetes dolog-e, hogy járó motornál gázadáskor fekete füstöt nyomott?

Attila

Kedves Attila!

Ha az autó már a kihúzható nívópálca nélküli modell, akkor a menüben megtalálja az olajszint mérésére szolgáló funkciót, mely meleg motornál leállítás után néhány perccel aktuális értéket közöl az olajteknő tartalmáról. A virtuális min-max jelzés között ugyanúgy kb. 1 liternyi kenőanyag (igény) található, mint a pálca esetében volt, tehát ha kivillant a sárga, olajszint-keveslő hibajel, az sík úton való mérés esetében legalább egy liter olajhiányt jelent, a két deciliter gyakorlatilag simogatásnak is kevés.

Érdemes feljegyezni az olaj-utántöltéseket, mert ha két-háromezrenként jelentkezik az erőforrás a plusz olajért, az sajnos már akár kóros is lehet. Az említett motor sajnos egy bizonyos kopottság után már nem javítható gazdaságosan, ha a gyári technológiát vesszük alapul. A hengerfej hibája javítható, de ha dugattyú/gyűrű/blokk körül van baj, akkor a kétkezes fejvakarás is kevés lesz. Töltsön, mérjen, dokumentáljon. Ha olajfalót vett, ez a lista lehet az alapja, hogy visszaadhassa az autót az eladónak - hiszen a probléma nem újkeletű. Az 5W40 esetében a tizenötezres csereciklus javasolt, a longlife karbantartásokat amúgy is érdemes elfelejteni.

Remélem segíthettem!

Gulyás Márk - www.deltamark.hu