Még kínai klónnak is nagyon béna a Mercedes GLA kínai klónja
A semmiből jött, máris ellopta a Mercedes GLA-formavilágát egy új kínai autógyártó. K-One lett a neve a prémium városi terepjáró klónjának, ami külsőre csak egy középbéna klón, teljesítményre viszont inkább mopedautó, mint teljes értékű személyautó.
Hogy Kínában milyen bátran lopják le bármilyen autó stílusjegyet, már meg sem kéne lepődnünk. Nemrég a Range Rover-nek tett keresztbe az illetékes kínai hivatal, miután a britek megpróbáltak revansot venni az Evoque klónja miatt, úgyhogy félni aligha van mitől. Jól láthatóan a K-One alkotói sem féltek, amikor sorvezetőnek kitették az asztalra a GLA vázlatait. Sőt, az első fényszórót a CLA-ról lopták.
Méreteiben (410 centi hosszú, 171 centi széles, 159,5 centi magas) egy kicsit kisebb, mint a GLA, de tömegében egy: 1400 kilós lett. Csak itt ezt az akkumulátorok dobják meg. A K-One ugyanis egy villanyautó, hiába van a végén két kamu kipufogóvég. Az első tengelyt hajtja villanymotorja, ami egy rövid ideig tud ugyan 130 lóerős teljesítményt is, de a tartós teljesítménye csupán 54 lóerő. Ekkora tömeg mellett ez nevetségesen kevés, nem csoda, hogy a kiadott adatok szerint az autó csúcssebessége 102 km/h. Azaz vagy az akksikon spóroltak vagy a tökegyszerű villanyhajtást nem tudták rendesen összerakni.
A Model-X-nek vagy az új emelthasú villanyos Jaguarnak, az I-Pace-nek aligha a K-One lesz a konkurense, bármire is készülnek vele a kínai piacon.