Kedves Nepperűző!
Furcsának tűnő igényekhez kérnék segítséget. Mindennapos Budaörs-Gödöllő ingázáshoz keresek régi sportmotort. Nem túl bő a keret, 700 ezer forint, konkrétan a motorra maximum 500 ezret szeretnék áldozni, az egyéb felmerülő költségek miatt. Tekintve, hogy megőrülök a régi formákért, színekért és a sor4-es blokkok hangjáért, elég sok típus maradt fent a rostán, ami érdekelne. Ezek szűkítésében szeretném a segítségét kérni. A következő motorokat néztem ki:
-Honda CBR900RR
-Kawasaki ZX-7R
-Suzuki GSX-R600 SRAD
-Yamaha FZR600R
-Yamaha YZF600R Thundercat
-Yamaha YZF750 SP
Az ingázáson kívül elmennék nyáron pár 5-600 km-s túrára, szerpentinre, pályanapra és rendszeresen szaladgálnék vele Bp. belvárosában is, és minden hétvégén Agárdra. Fontos lenne a penge futómű, megbízhatóság, a jó alkatrész ellátás és a könnyű eladhatóság is. A kényelmetlenségük abszolút nem érdekel, ha cserébe megremeg a lábam a technikától.Van ezek közt tuti befutó, vagy olyan, amit azonnal felejtsek el? Ezért a pénzért várhatok egyáltalán bármi jót? Minimálisat szeretnék csak bukni rajta, jó lenne annyiért eladni, amennyiért most megveszem.
Köszönettel:
Bence
Kedves Bence!
Nem esélytelen jó bringát venned, az anyagi kereted átfedésben van listával, már csak a tutit kell kiszűrni. Sajnos nagy megfejtés nem lesz, aminek egy igazán egyszerű oka van: ezek alapból nagyon jó motorok, de öregek, mint az országút - tehát minden az állapoton múlik.
A 919-es (SC33) CBR900RR tartós, mint a veszedelem. Még Tadao Baba munkája, tehát a kezességet mindenek fölé helyező tervezőzseni dolgozott rajta. Túrázni is kényelmes, de bökőset is lehet vele menni pályán, ha van baja, az a 16-os első kerék, amit érdemes lehet 17-esre cserélni, és onnantól már nem probléma a gumiválasztás.
A Thundercat vonalat nem érzem annyira sportmotornak, kevesebb bennük a dög, kicsit olyan, mint a CBR600F sorozat, mármint hogy ilyen szoftsport/sporttúra irányba vitték el a betyárság helyett. Ami nem baj, a karbis 600 F4 fel is került a legjobb sportmotorokat tartalmazó listánkra, szóval nincs vele baj, de ha a disznót keresed, akkor a hatkilós GSX-R-ek jobban ott vannak.
Mosdatlan vonalon a Kawasakik is erősek. Ma már annyira simák, kezesek és finomak, hogy el is felejtem, hogy 15 éve mennyire bennük volt a darabos, kötekedő dög - ha ezt keresed, adni fogják.
Arra figyelj, hogy minden motornak, a sportmotornak meg hatványozottan a tulajdonos a legnagyobb ellensége. Ennek megfelelően azt vedd, amelyik a legjobb állapotú: szervizelték a futóművét, fékét, jó a lánc, rendes gumi van rajta, a zsírzási pontokon ott a kenőanyag - ezek gondos tulajdonosra utaló jelek.
Az alkatrészellátás ezekhez nem gond, nyilván hengerfej nincs minden boltban a raktáron, de ezeknek a márkáknak van rendes képviseletük, ha új és gyári cucc kell. Egyékbént bontóból szinte mindent össze lehet vadászni hozzájuk, a kopó-fogyó cuccok pedig bármikor rendelkezésre állnak.
Üdv:
Nepperűző