Fapados, de a dizájn uralkodik

Termékteszt: NZI Street Track 2 B-Safe Rider

2018.07.18. 06:33

Az NZI pedig nem hagyta ki a ziccert, és a belépő szintű sisakok, és az egyébként jó áron mért karbon versenysisak mellett húsbamarkolóan gusztusos vintage bukókat is a piacra dobott. A Street Track a full face bukójuk, a 2 B-Safe Rider pedig a fényezés neve - és most tényleg fényezésről beszélünk, nem matricáról, vagy fóliáról. Ez bizony szépen fújt festék, és te jó ég, mennyire szép munka.

Nyilván a BMW nineT-tulajokat célozzák az M GmbH színsémájával, ha motoros kiegészítőket gyártanék, én is a BMW-seket céloznám. Nem tudom, van-e evolúciós oka, de ők azok, akikre bármit rá lehet melegíteni, nem véletlen, hogy több cég telefonkönyv-vastagságú katalógusokat készít, kizárólag BMW-seknek, és nem mennek csődbe.

A BMW Motorsport színeivel kapcsolatban nehéz megmondani, hogy tényleg szép kombináció (szerintem igen), vagy csak összekapcsolódott annyira a nagy menésekkel, hogy a mögöttes tartalom miatt látjuk menőnek (ld. Gulf). Szépnek szép, és nem csak színében, hanem minőségre is, viszont nem is lakkozták rommá, így elég sérülékeny, már a második napon sikerült levernem a kormányvégről a garázsban, és éppen úgy pattogott hármat, hogy körben karcos lett.

De nem csak a fényezés jó, hanem maga a sisak formája, állítólag a legelső NZI bukóról mintázták. Ráadásul kicsi, mármint a külső átmérője egészen szerény, ma már egy átlagos M-es sisak is akkora, mint egy hidrokefál az Alföldről, a felnyitható állúak pedig még nagyobbak, ez viszont kívülre akkora, mint egy XS-es zárt bukó. Két héjméretben készül, biztosra nem mondanám, de szerintem az M-es még a kisebb héj, mert el nem tudom képzelni, hogy ebbe a térfogatba egy XXL-es belső is elférjen. A kisméretű külső héj velejárója, hogy belül kevés a szivacs, tehát ha nem passzol fejedre, akkor kevés az a puha réteg, ami kiegyenlít.

Ha már héj: az olcsó sisakokra jellemző termoplasztikból készül, nem üveg- vagy szénszálas, és a csat is gyorszáras, nem dupla D-gyűrűs, de hát ezt nem is a komoly versenysisakok ellenfeleinek szánják, hanem a pojácáknak.

Az enyhén sötétített plexi gyári - rendeléskor kérdeztem OEM-Parts Danit, hogy tényleg ilyennel érkezik-e, ő pedig mondta, hogy igen, az NZI-nél ami a képen van, általában azt is kapjuk, nincs csillagozás, meg kisbetűs rész, hogy a reklám nem számít ajánlattételnek. Nem rossz ez a dohányszínű üveg, például ha besötétedik sem lesz vakrepülés, legalábbis amíg van közvilágítás, egyáltalán nem zavaró. Cserébe viszont nyári napsütésben szívem szerint alávennék még egy napszemüveget. Van hozzá víztiszta plexi is tízezer forint körüli áron, ha nem vagy megszállott éjszakai túrázó, akkor az teljesen felesleges. Pleximechanika nincs, vagyis tényleg a csavaron fordul, és a fix zárást egy kis pöcök biztosítja, éppen úgy, mint a Icon Airframe-en, ezt tehát nem kellett szoknom.

Hátul van egy kis patentes leffentyű, ami finom utalás, hogy retró krosszemüveggel is adja - alatta kell elvezetni a pántot -, és rákeresve találtam is fotót, hogy déli hipszterek engedtek is a csábításnak.

Kézbe véve egyből pofán ver az anyám, micsoda királyság! érzés, eleve elég könnyű (1350 gramm), a fényezés ugye nagyon szép, a krómozott keretek, a légbeömlők a kis rácsokkal, a finom bőr (Műbőr? Meg nem mondom) betétekkel, a bársonyosan puha szövettel bevont arcpárnákkal, a szép varrásokkal, szóval simán elhiteti, hogy nagyon drága - többen is azzal kezdték a véleményezést, hogy biztosan nagyon sokba kerül, de nem, teljesen középkategóriás, 54 ezer forint.

Ahogy elkezdtem szétkapni, jöttek a gyanús jelek, például a kivehető bélés a sábezdekli méretű, fejtetőnél lévő betétet jelenti, minden más fixen be van ragasztva. Ráadásul ezt a kis bélést is nagyon nehéz szépen visszatenni, mert nincs viszonyítási pont, vagy patent, a rávarrt tépőzárak ugyanis a ragasztott szövethez ragad,  így három-négy nekifutás kellett, mire pontosan vissza tudtam tenni - semmi patent, semmi fix pont, ehhez képest a Marushin vagy az Icon sisakom szét-össze szerelése álomszerű legózás, ahol mindennek megvan a pontos helye.

A beragasztott szövetbélés miatt egyébként elsőre nem is látszik, hogy a homloknál lévő légbeömlők mögött az ütéselnyelő részen nem pont beömlők mögött vannak a lyukak - hogy ez most kivitelezési slendriánság vagy, szándékos, hogy ne direktbe vágjon homlokon a menetszél, azt már csak tippelni lehet.

A szellőzése egyébként jó, eleve a plexi körül állandó a rés, az állnál nincs bogárháló, a légbeömlőkön is érezhetően áramlik befelé a friss levegő - és mindemellett nem kimondottan zajos - nem egy süketszoba, vagy túrasisak, de közepes tempóig egészen elfogadható. A hideg idő viszont nem lesz a barátom ebben a sisakban, hiszen egyik légbeömlő sem zárható.

Alapvetően szép és igényes tárgy, szétborítva viszont látszik, hogy miért csak 53 990 forint. Dizájnban bajnok, a biztonság terén tudja az ECE/UN R22.05 szabványt, Sharp teszt pedig nem készült még róla - viszonylag kevés NZI-t tesztelt a Sharp, aktuális modellt pedig egyáltalán nem. Viszont inkább ebben esnék, mint egy bármilyen nyitott sisakban, szóval ha már pojácáskodás van, akkor ez még a legbiztonságosabb út. Dizájncuccnak kiváló, és aki ebben az irányba keresgél, az úgysem egy csúcs sportbukó helyett venné.