2018.05.18. 12:28

ÓVATOSAN OLVASS TOVÁBB, FELKAVARÓ TÉMA!

Elég ütős kommentek érkeztek az öt legemlékezetesebb közúti gázolásomat összegyűjtő posztomra. Sejtettem, hogy a fasorban sem vagyok a műfaj nagyágyúihoz képest, a hozzászólások pedig lenyűgözőek voltak, ha bírod a témát, érdemes végigpörgetned őket, de hogy ne terheljek túl senkit, itt a válogatás a legjobbakból.

Tamás Facebookon írt, és bár rendkívül szerény, süt a soraiból a hozzáértés, a téma iránti elhivatottság:

"A nyúl tavasszal kétesélyes. Ha nőstény és vemhes, kábé ehetetlen a húsa, bár nyulat lógatva kell nyúzni, ilyenkor azzal kell kezdeni, hogy a hasát felvágod, érdemes-e vele tovább szórakozni. Lehetőleg még a helyszínen, mert a gázolt nyúl sokszor behugyozik miután kinyúlt (bocs) , azt meg elég szopó kitakarítani, pláne, ha utána kidobod. Németországban gázoltam Mercedes Sprinterrel fácánkakast. Azt szárazon kell megtépni, és féltem, hogy a szomszédok meglátják, azért itt be is csuktak volna."

Emlékeztek, amikor 2015-ben a MotoGP ausztrál futamán Iannone fejjel vett le egy sirályt (akinek egy sisakfestéssel emléket is állított)? Khmizé kommentelőnk ismeri az érzést:

"Nekem galamb volt. Pont előttem szállt fel, sisakkal megütöttem, szerintem megúszta. A sisakom meg tiszta retek lett. Hogy milyen koszos lehet egy galamb, nahát..."

Egzotikus állatokkal is jól állnak az olvasóink, KissZst más kontinensről is gyűjtött tapasztalatokat.

"Én eddig összesen kétszer gázoltam, mindkétszer autóval. Első alkalommal Gyöngyös mellett egy sárga hullámospapagájt(!!!). Belülről azt hittem, hogy sárgarigó volt, aztán amikor megálltam, láttam, hogy beszorult a hűtőrácsba, papagáj volt. Másodszorra pedig borzot gázoltam Amerikában. Utána legalább 4 napig elképesztő bűz volt a tetem 2-300 méteres körzetében."

Amikor Texas-ban jártam, a helyi roadkill-slágernek az oposszum tűnt, ami ugye elájul/halottnak tetteti magát, ha megijesztik, ami a ragadozókkal szemben jó stratégia, de a heavy duty pickupokat általában nem hatja meg. Viszont arrafelé a dögök nem maradnak sokáig az út szélén, ugyanis a villanyvezetéken nem verebek ülnek, hanem tekintélyes méretű keselyűk. Geegee sztorija ha lehet, még nagyobbat üt, mint egy Ford F250, remekül példázza, hogy néha nem is kell messzire menni egy-egy egzotikus zsákmányért:

"Havercsaj dolgozott egy fuvaros cégnél diszpécserként, és egyszer valahol Nógrádból jelentik az egyik Ifáról cébén, hogy valamilyen ismeretlen állatot fogtak (ezt már csak így elmondásból tudtuk meg). Nem volt nagyon edukált fajta se a teherautósofőr, se a rakodó.

Tanakodtak, hogy mi a fasz lehet ez, aszondja az egyik, hogy lehet talán őz; de nem, mert túl hosszú a hátsó lába. Majd jött még, hogy róka, de ahhoz képest meg a teste volt nagy. Aztán végül kiderült, hogy kenguru(!!!), és valóban, volt ott az út mellett egy farm, ahol volt pár kenguru is. És be is jelentették a rendőrségen a farmosok, hogy eltűnt az egyik állat...  Hátbzmg, kb. fél óráig hangosan sírva, rázkódva röhögünk azóta is, ahányszor előkerül a sztori..."

De nehogy azt hidd, hogy csak autóval és motorral lehet gázolni, kötöttpályás történetek is kerültek elő. 

"120-nál az őz össze tudja trutyizni az egész Traxxot. De műanyaggal a kutya is látványos tud lenni, főleg ha az elejében óvodáscsoport utazik, akik instant sírva fakadnak, ha elárulod nekik hogy ledaráltuk a kutyát. A vaddisznó viszont télen tehervonattal jó fogás. A legextrémebb talán a gólya volt, azt hittem beszakítja a szélvédőt a V43-ason." - írta geryG. 

Hungeri a villamosvezetés eddig kevésbé ismert oldalát mutatta be, ráadásul gondolta volna a fene, hogy ilyen Formula-1-es érzékenységű futóműveket használnak a sínekre:

"Villamossal szegény sünit úgy gázoltuk el egy útátjáróban, hogy a lábai az égbe meredtek, a teste pedig be lett gyömöszölve a sín és az útburkolat közé... Sajnos a zárt villamospályákról sokkal ritkábban szedik le a tetemeket, így ezt is, meg félbevágott macskákat, madarakat napokig, néha hetekig nézzük körről körre. 42-esen - ami ugye végig nyílt pálya - egyik hajnalban kettő macskát is szétkentek egyszerre (bunyó, vagy szaporodás lehetett), azt még akkor lehúztam a fűbe, különben a reggeli forgalom szépen szétkente volna, mire a közutasok eltakarítják :( 

Ami fura volt kezdőként, hogy még az éti csiga gázolást is érezni villamosban. A ragadós cumó feltapad ugyanis a kerékre, és még pár tucat méteren keresztül kopog a sínen... A sütkérező gyík meg természetesen a sínen hosszában kezd menekülni, így belőlük is volt már pár döcc :("

És a végére lecsengetésnek egy majdnem horrorsztori és bónusz jótanácsok Hungarisztan tollából, hogy mit kell tenni, ha felbukkan előtted egy toronyház méretű jávorszarvas:

"Egyszer Finnországban hozták rám a frászt, mert amúgy is vacak szürkületi fények voltak, és akkor egyszer csak a szemem sarkából látom, hogy az útmenti magaslaton az autóval párhuzamosan üget pár baszom nagy állat. Emlékszem, olyan nagyok voltak (jó, picit magasabban is álltak), hogy az első századmásodpercben az a képtelen marhaság cikázott át az agyamon, hogy ZSIRÁFOK. Mire ez a hülyeség átvillant az agyamon, le is ugrottak elém az útra, szép sorban. Ott már láttam, hogy nem zsiráfok :), de azért még így is elég jó adrenalinfröccs volt, mert a jávorszarvas veszélyes jószág: a testtömegének a java részét (több száz kilót) piszkafa lábakon hordozza, pont olyan magasságban, hogy ütközéskor a lábát kiüti az autó, a kecses bojlerteste meg az első szélvédőn bejön, a hátsón meg távozik. Ha szerencséd van, szarvval előre teszi mindezt, bár igazából nem is igen számít, mert ami az útjában van, abból így is, úgy is darált húst csinál. És ez egyáltalán nem tréfadolog, mert Svédországban például évi 3000 szarvasgázolás van, egy jelentős része ennek eléggé durva az autósokra nézve is. A sarkkörön kint van egy bazi nagy jávorszarvasveszély-tábla, de zónásítva, azaz a sarkkörtől északra már ki sem teszik a táblát, onnantól folyamatosan feltételezendő. Finn barátaim még indulás előtt ki is okítottak, hogy ha nem tudom elkerülni az ütközést, soha nem kapjam telibe a jávorszarvast, mert akkor jön az, hogy beköszön az első szélvédőn és pástétomot csinál abból, amit ott talál. Helyette egy kormány félrerántásra mindig van idő, az utolsó tizedmásodpercben is be lehet (ill. be kell) célozni az állat hátsó fertályát, mert ha csak azt ütöd ki, jó eséllyel akkor is GTK-s lesz az autó, de legalább lesodródik róla."

Mindenkinek gázolás- és vadkármentes közlekedést kívánok!