Használható villanymotor 2,5 millióért

2018.02.16. 12:34

Az indiaiak ráfeküdtek a fenntartható közlekedés témára, a napokban már írtunk a TVS hibrid cruiseréről, most pedig bemutatták az Emflux One-t, az olcsó villany sportmotort.  169 kiló, 71 lóerő, 200 kilométeres hatótáv, és mindez csak 2,5 millió forint? Elsőre nehéz elhinni, hogy ez lehetséges, hiszen ár-érték arányban magasan veri a KTM Freeride E-t vagy a Zero bármelyik modelljét.

A hajtásról egy vízhűtéses, váltóáramú motor gondoskodik, melynek teljesítménye 71 lóerő - ez nem superbike szint, viszont a közlekedéshez több, mint elég. A hajtáshoz szükséges áramot egy 9,7 kWh-s li-ion akkumulátorpakk tárolja, aminek a cellái a Samsungtól származnak, és elméletben 200 kilométeres hatótávot ígérnek ideális esetben, vagyis normál használatnál maximum 150 km-re számolhatunk - ami a napi ingázáshoz a legtöbb esetben elég.

A töltés három órát vesz igénybe normál konnektorból, de megfelelő áramerősséggel akár 36 perc alatt is 80%-ra tölthető, legalábbis a gyártó ezt ígéri.

Az Emflux One műszerfala egy bépített érintőképernyő, amin megjeleníthető az első és a hátsó kamera képe, vagy navigációként is lehet használni, illetve rendelkezik wifi, bluetooth és 4G kapcsolattal is, amiken keresztül könnyen megoldható a vezérlőszoftver frissítése.

Amit ígérnek, az maga a jövő, viszont a körítésben van annyi hagyományos elem, hogy nem vált ki azonnal menekülési vágyat, péládul a csőváz, a lánchajtás, az egyoldali lengőkar és a Brembo fékek miatt nem tűnik feleslegesen futurista rettenetnek.

Ha ez nem a túl szép, hogy igaz legyen minősített esete, akkor 2019-ben indul a forgalmazás, az alapár nagyjából 2,5 millió forint lesz, de a képen is látható, szénszálas idomos, kovácsolt felnijű, Öhlins futóműves csúcsváltozatért már 4,2 millió forintot fognak kérni.

Az Emflux-nál még nincsenek világhódító tervek, az indiai piacon 199 motort készülnek eladni, míg a világ többi részén 300-at. Csak találjanak neki egy rendes nevet, ami nem úgy hangzik mint egy savlekötő gyógyszer.