Kifejezetten jó hangulatban zártuk az első versenyt a Pannónia-Ringen és mindenki várta az I. Hungaroring kupát. Mivel a mezőny nagy részének könnyebben elérhető a mogyoródi pálya, ezért ide szinte mindenki eljön. Most sem volt ez másképp, 45 mindenre elszánt versenyző készült megdönteni az eddigi leggyorsabb köreit. Ennek ellenére sajnos keveseknek jött ki úgy a nap, mint ahogy azt tervezték. Többször is piros zászlóval kellett idő előtt lezárnunk a futamokat, mert vagy folyadék, törmelék, vagy éppen egy kiszakadt futómű darabjait kellett takarítaniuk a pályabíróknak. Nyilvánvalóan senki sem így tervezte és a szándékosságot minden esetben kizárhatjuk, de nehéz volt tiszta kört futniuk a versenyzőknek ezekkel a körülményekkel.
A Street kategória idén egy kicsivel kisebb érdeklődést mutat, mivel sokan inkább az erősebb csoportokban akarják összemérni a tudásukat az ellenfelekkel, így az összesen három nevező közül Gyermán Tamás volt a leggyorsabb, aki egy Bmw 323I-vel, egy kifejezetten jó 2:17-es idővel nyerte a csoportját. Őt Szekeres Zoltán és a Civic Vti követte, alig 2 másodperccel lemaradva. A harmadik helyen pedig Pogácsás István ért be, az utcai Opel Astrával egy 3:35-os pályabejáró időt autózva. Remélhetőleg hamarosan elkészül a verseny Skoda is.
A Sport kategóriában Szalóki László ment egy erős 2:14-et a kipakolt Hondával. A második és harmadik helyen Pintér Roland és Nagy Benjamin csatázott. Rolandnak jött ki jobban a lépés és kevesebb, mint 5 tizeddel volt gyorsabb a Citroen, mint a kis Suzuki. Beérkezett két kupás Kia Picanto nevezése is, olyan nevekkel, mint Vogel Adrienn és Krajnyák Petra. Ők a saját márkakupájukra teszteltek, de a dobogósok csatájába nem tudtak beleszólni.
A Pro kategória idén is erős mezőnnyel indul. Aznap tízen küzdöttek meg a legjobb időkért, ez Kaján Tamásnak jött ki a legjobban, aki egy 2:12-t rakott össze. Mögötte alig egy másodperc lemaradásban Mészáros Tamás végzett a Bmw-vel. Bakos Norbi egy teljesen új setup-ot próbált ki a Hondán. 18-as felniken, 270 széles Porsche kupás slick gumikat tesztelt, nagyobb kanyarsebességet remélve. Túl sok gyors körre nem volt lehetősége, mert az első etapban elszállt egy olajfolyáson. A legnagyobb mákja viszont Ternai Csanádnak volt, akinek a Clio bal hátsó kereke kitörött a célegyenes ráfordító kanyarban. Ha ez a Mansellben történik, akkor valószínűleg még most is bucskázna valahol. Na de hát ilyen ez az autósport kérem szépen.
A Race2 kategóriában eddig tarolnak az M2-es Bmw-k. Ott Marci nyert egy 2:03-as idővel. Szirák András egy szinte ugyanolyan M2-vel, alig három tizeddel ment lassabb kört. Amennyire tudom a két autó annyiban különbözik, hogy Marciéban versenygátlók és egy karbon szárny dolgozik, amíg András a gyári gátlókkal megy. A harmadik helyet Gönczi Zsolti szerezte meg, aki a Pannónia-Ring óta benzinnel megy és ahogy az látszik, így is kifejezetten jól teljesít az öreg Mitsubishi Evo V. 2:05-öt tud a a kopott 17-es WTCC-s slick gumikon.
A Race kategória idén is nagyon erős. Berkes Csaba és az R8 eddig nem talált ellenfelet a csoportjában. 1:57-es idővel nyert, mögötte Kisrchner Doki 1 másodperccel lassabb kört futott. Őt két tizeddel lemaradva Papp Zoli szorongatta, aki átmenetileg Karácsony Attiék Bmw-jét gyilkolja, de a sok piros zászló miatt neki sem jött ki a lépés, pedig elmondásuk szerint ennél jobb kört tud a Vihar Jackson-ra átalakított Bmw M3 GT4. Taschner Ferinek tudomásom szerint elszállt a motorja, pedig közvetlenül Zoli mögött 1:58-at tudott ment ő is. Kiss Zoli pedig kényszerpályán van a semi slick gumikkal. Egy full slick gumis felállásban simán ott lenne a kategória elején.
A Race+-ban nem változik a helyzet. Bozsó Atti a leggyorsabb, az idő 1:54. Stabil a Bmw, bár Attila a módosításokkal egyáltalán nem elégedett. Elmondása szerint sajnos nem lett erősebb a kocsi. Janika és Hulk Evo VI. sajnos olajat, vagy fagyállót hagyott a pályán és ezért a pályabírók kiintették, majd később a front splittere szakadt le és a törmelék miatt kellett takarítani. Ilyen ez a sport, mindenkinél benne van a műszaki hiba, de ez így nem jött jól senkinek. A tavalyihoz mérten gyors kört nem is tudott futni, az 1:57 nála csak melegítőnek számít. Nálam szintén műszaki hiba miatt csak egy 2:00-t sikerült összerakni. Lehet, hogy majd írok róla, de röviden lezárva, ezt nem pont így terveztem.
Az Open kategóriában viszont nagy a lelkesedés. Egy dolog nem változik, Dr. Balázs Szabi a leggyorsabb, viszont Árvai Imi kezd is ráérezni az új kocsira. Pár verseny és szoros csaták lesznek az elején. Kovács Szabinak ha jól emlékszem gumiválasztási gondja voltak, így nem jött ki neki a gyors kör. Szalai Szabiról pedig annyit tudok, hogy még küzdenek a váltó javításával, de remélhetőleg hamarosan újra a ringbe száll!
A következő verseny ezen a héten szerdán lesz a Slovakiaringen. Évek óta nem sikerült dűlőre jutnunk velük, így most mindenki felpörögve várja az eseményt. Nagyon jó a pálya és a rendezvényre két opcióval készültünk. Aki szeretne, az egész napot mehet, aki viszont csak a délutáni versenyre jön, annak is megvan erre a lehetősége. Kövessétek a facebookos oldalunkat, ahol egyre több tartalmat, live videót osztunk meg a verseny napján is!