Hosszú volt a tél, sokan vártuk már az első Time Attack futamot a Pannónia-Ringen. Szokásához hűen az időjárás ismét a kegyeibe fogadott, mivel 18 fok és napsütés várt április 3-án Ostffyasszonyfán. Páran korábban már voltak lent tesztelni és komoly időkre lehetett számítani.
Az Open kategóriában mindig erős idők születnek, de nem mindenkinek készült el a kocsija, így Szabyk és Árvai Imi csatájára készültünk. A nap meglepetése mégis egy olyan gép volt, amire senki sem számított. Peacemaker néven fut. 270 kg, 185 lóerővel, a végsebessége pedig 230km/h. Tulajdonképpen egy nagyon durva versenygokart, amiben egy Suzuki GSX R 1000-res motorja dolgozik. A tulaj az utolsó napon nevezett és állítása szerint profi versenyző és 1:53-as körre képes, ha minden rendben van a technikával. Ezt az időt pont egy másodperccel sikerült túlszárnyalnia. Árvai Imi az új SR8-as radicalt tesztelte, de sajnos a Super Pole-ra nem tudott felmenni, mert egy gyorsabb kanyar után beesett a sóderágyba és nem lett volna idejük, hogy tökéletesen kitisztítsák a kavicsokkal teli autót. Szabyknak kicsit keserű volt a nap vége, mert volt 2 perc alatti ideje, amit elvettek tőle, mert valami nem volt rendben a transzponderrel, így egy 2:07-es körrel tudta befejezni a versenyt. Nem volt felhőtlenül boldog.
A Race+ kategóriában a várakozásokkal ellentétben csak Bozsó Atti tudott rajthoz állni. Ő is az utolsó napok egyikén jelentette be, hogy itt indul, mert bekerült a Bmw-be egy metanol szett és mostantól 550 lóerő körül teljesít a motorja. Volt egy kis küzdés az egyedileg gyártott ékszíj tárcsával, de a végére valahogy kisajtolt egy másodpercet az eddigi legjobb idejéhez képest, ami így 2:01.211 lett. Lipták Ivornak még a verseny előtti napon szétrobbant a turbója, ezért nem is hozta le Frankensetint, nálam pedig olyan blama történt, ami eddig sosem. Lerobbant a tréler, ami a kocsikat hozta volna és aki jött menteni, sajnos ő sem ért le időben. Ennek ellenére sem gondolom, hogy akár Ivor, vagy én meg tudtuk volna közelíteni Atti idejét a Húsvét hétfőn elkészült kocsijainkkal, de egy tesztre jó lett volna a nap.
A Race kategória idén is nagyon erős. Kirschner Dokinak jött ki a legjobban a lépés a Porsche 911 GTS volánjánál, de az biztos, hogy tett is érte. Berkes Csabival, aki idén egy Audi R8-at vezet voltak lent gyakorolni egy napot és jött is az üzenet, hogy készüljön mindenki, mert odacsapnak. A gumimelegítő és az új slickek meg is hozták a kellő eredményt. 2:02-es idővel Doki pont egy másodperccel volt gyorsabb, mint Csaba. A harmadik helyet pedig 2:07-es idővel Kiss Zoli és a GT3-as Porsche szerezték meg. Sajnos erre a kocsira full slick gumit nem lehet felszerelni, pedig az még egy elég nagy ugrás lehetne a mostani időeredményhez képest is. Papp Zoli tesztelte az új aero csomaggal megáldott Bmw GT4-et, de tapadáshiánnyal küzdöttek egész nap, így nem tudott fellépni a dobogóra.
A Race2 kategóriában egy új versenyző állt a dobogó legfelső fokára. Ott Márton egy motorikusan gyári Bmw M2-vel 2:07-es időt tudott menni. Őt Szirák András követte, aki szintén egy M2-t vezet és úgy látszik, hogy meglett az eredménye a Nagy Norbival történő tréningeknek. A harmadik helyen pedig Gönczi Zsolti hozta be az Evo V-öt. Jól ismeri a pályát még ha gyengébb is lett a kocsija, mert etanolról kénytelenek voltak benzinre váltani. Cseh Gabinak még sajnos nem készült el a 350Z, Sanci pedig a szokásos módon örömautózott az Evo X-essel.
A Pro kategóriában Mészáros István két másodperccel volt gyorsabb, mint Plujiszin Alex. Mindketten Bmw technikával dolgoznak, de Alex kocsija utcai autóként érvényesül. Látszik is a 2 másodperc különbség a kipakolt E36 javára. Popella Tibor egy gyári Evo IX-essel csak egy másodperccel ment lassabb kört, mint Alex. Hiába az AWD hajtás, itt sajnos a slick gumi és kisebb súly nagy előnyt jelent. Csanád szintén csak fortyogott a mérgében, mert a kis Clio ugyanazon a tréleren érkezett volna, mint az enyém. Hát ilyen az élet, lesz ez még ennél jobb is.
A Sport kategóriában Pintér Roland a kategóriahatárra épített Citroen Saxo-val volt a leggyorsabb. Őt Soós Gábor követte egy szinte gyári Nissan 350Z-vel. Ebben a csoprtban is látszik, hogy egy épített könnyű versenyautó gyorsabb tud lenni egy gyárilag erősebb, de nehéz, utcai gumis kocsinál. Ez persze semmit sem von le Roland vezetési tudásából. A harmadik helyet Pogácsás István szerezte meg, aki a szokásos Skoda helyett egy gyári Opel Astra carbióban száguldott aznap.
A következő verseny április 21-én, most szombaton lesz a Hungaroringen. 50 körül van az eddig leadott nevezések száma, úgyhogy szoros versenyre számítunk. Ha kedvet kapnátok, ezt az űrlapot kitöltve tudtok versenyzőként részt venni az eseményen:
Az esemény pedig nézőként, mint ahogy minden alkalommal, most is ingyenesen látogatható! A pontos időtervet itt találjátok:
https://www.facebook.com/events/1851610725136377/