2017.09.14. 06:21

Az utolsó sajtónap zárása előtt néhány perccel, teljesen véletlenül valami furcsaságba botlottam. Egy nagyon lapos, de igazán szép vonalvezetésű hipersportautó-prototípus volt az emelvényen, mögötte pedig villámok záporoztak a vásznon. Fogalmam nem volt, mi ez, sőt akkor sem lett ismerősebb, amikor elolvastam a gyártó nevét: Aspark. Pedig lehet, hogy érdemes megjegyezni őket.

Nem kisebb ígérettel dobálóznak ugyanis, mint hogy az Owl (Bagoly) névre keresztelt autójuk kettő másodperc alatt futja meg a nulla-százat. Csak viszonyításképpen: a Bugatti Chironnak ehhez 2,5-re van szüksége, a Teslának pedig Ludicrous Plus módban besikerült már a 2,389 is. Erre most idejönnek a japánok a semmiből, beleröhögnek a világ arcába, és azt mondják, két másodperc.

Ha pedig hozzáadjuk azt is, hogy tengelyenként egy-egy 40 kilowattos (55 lóerős) villanymotorral csinálják ezt meg, elkezdünk hitetlenkedni. A cégvezető azért hozzátette, hogy ezek a motorok rövid ideig képesek 220 lóerőt leadni, a maximális rendszerteljesítmény 436 lóerő, a nyomaték pedig 760 newtonméter. Az áramfelvételt szuperkondenzátorokkal segítik.

Ahhoz, hogy ilyen döbbenetes gyorsulást érjenek el, amennyire csak lehet, minimalizálni kellett a tömeget. A mindössze 98 centi magas karosszéria teljes egészében szénszálas, alatta térhálós csőváz rejtőzik. Az Owl így 900 kilogrammnál is kevesebbet nyom. A hihetetlen gyorsulásnak mindent alárendeltek, a végsebesség nem nagyon érdekli őket, de azért a 280 km/h-t megfutja a Bagoly. Igaz, ilyenkor jobban szipkázza az áramot is, normál használat mellett viszont 150 kilométerre elegendő egy töltés.

A japánok nagyon bíznak magukban, 2019-re már gyártásba vinnék az Owlt. Minden példány rendelésre készülne, egy-egy darabért akár 3,5 millió eurót (bő egymilliárd forintot) is elkérhetnek.