2017.08.17. 11:59

A Deutsche Post DHL Group első körben 150, tisztán elektromos Streestcooter Work XL furgont rendszeresít, de ez csak a kezdet.

A német posta tavaly kezdte el lecserélni csomagterítő járműveit saját fejlesztésű Streetscooter villanyautókra, de a 650 kilogrammos teherbírás nem minden feladatra elegendő. Épp ezért döntöttek egy nagyobb változat kifejlesztése mellett, ám ehhez már nem saját erőből kezdtek hozzá: a Forddal fogtak össze az új jármű kifejlesztésére. Így az autók nagyrészt a Ford Transittal egyeznek meg, a hajtásláncot kivéve, amely teljesen elektromos. Rögtön két változatot dolgoztak ki: az egyikbe 30 kWh-s akkumulátor kerül, ami csupán 80 km-t képes megtenni egy töltéssel, de városi, elővárosi csomagterítésre ez is bőséggel elegendő lehet. A másikba 90 kWh-s akkumulátort építenek, amely mintegy 200 km-es hatótávot biztosít – ez akár városok közötti fuvarokat is lehetővé tesz.

E felépítmény természetesen a postaszolgálat speciális igényei szerint készült, jobb oldalt embermagas tolóajtóval, így a ki- és bepakolás viszonylag egyszerűen kivitelezhető. Egy-egy ilyen autó állítólag akár 200 csomag kiszállítására is alkalmas egyetlen menetben. A villany-furgon természetesen kiemelkedően környezetkímélő az eddig használt dízelmotoros postajárművekhez képest: a Deutsche Post szerint egy-egy ilyen autó éves szinten 5000 kg szén-dioxid-kibocsátást és 1900 liter gázolaj elégetését előzi meg.

A tervek szerint a következő szűk másfél év alatt 2500-ra növelik a Transit alapú elektromos csomagszállító autók számát Németországban, és ahol lehetséges, ilyenekkel váltják ki a meglevő flottát.