Mit tud a tavalyi gumi az újhoz képest?

2017.07.25. 15:37

Az autógumitesztek között hosszú évek óta mérvadónak számít az ADAC elemzése, az idei nyári mintázatokat már tavasszal alaposan kipróbálták. A legalaposabb, legösszetettebb tesztek közt van azonban az Evo magaziné is. Ők a teljes próbát még nem hozták nyilvánosságra, de a főbb eredményeik már elérhetőek.

evo tyre test 2017

Míg az ADAC minden évben a legfrissebb mintázatokat gyűjti össze, ha pedig valakinek az az évi abroncsa még nem kapható, egyszerűen kihagyja a tesztből, addig az Evo simán csak fogta a 2016-os Continentalt és összemérte más gyártók aktuális gumijaival. Száraz és nedves úton is teszteltek, majd összesítették az eredményeket. A 225/40 R18-as méretet választották, amely az erősebb autók jellemző mérete – ezeket egy Golf GTI-re szerelték fel.

A tesztet végül a Michelin 2017-es Pilot Sport 4 mintázata nyerte a Pirelli P Zero PZ4 előtt, a 2016-os Continental PremiumContact 6 a harmadik helyre futott be. A teljes lista a következő:

1. Michelin Pilot Sport 4

2. Pirelli P Zero PZ4

3. Continental PremiumContact 6

4. Falken Azenis FK510

5. Dunlop Sport Maxx RT2

6. Bridgestone Turanza T0001 EVO

7. Hankook Ventus S1 EVO2

8. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

9. Toyo Proxes Sport

Ha ezt a sorrendet összevetjük az ADAC tesztjével, azt látjuk, hogy a márkák közti sorrend merőben különböző. Ebben fontos szerepe van annak is, hogy más méretben és más mintázatokat tesztelt az Evo magazin, nem elegendő tehát mindig csak a márkanevet nézni. A Falken és a Hankook például jobban is teljesített mint mondjuk a Goodyear.

Magáról a tesztről egyelőre nem árulnak el minden részletet, de néhány érdekességet már elhintettek. Így kiderült az is, hogy a tesztgyőztes és a leggyengébben szereplő gumi között száraz úton 100 km/h-ról fékezve 3,5 méter volt a fékút különbsége. Nedves aszfalton 80 km/h-ról pedig 3,4 méter.

A teljes tesztet, annak minden részletében szeptemberben közli majd az Evo.