Nők és lóerők: a Porsche nem tud hibázni

2015.05.21. 16:18

A németek nem sokat teketóriáztak a standjaikon dolgozó csajok ruházatával. Gondolták, ha az örvendetes ledérség elmegy a kozmopolita uniós országok autókiállításain, akkor talán itt, a vegyes vallású Törökországban sem rántja majd elő senki a kardját, ha kitömik a standokat alig fedett címlaplányokkal. Erős kontraszt a konzervatív helyi nőkhöz képest, de nagyon kifejezi mindazt, amit a keleti és a nyugati világ találkozása jelent itt, Európa és Ázsia határán.

Lekéstem a Volkswagen Caddy negyedik generációjának premierjét, amelyet egyébként a szintén új Caravelle kisbusszal együtt hoztak el, amikor szemközt megpillantottam a Porsche placcot, rajta a nőkkel. A biztonsági intézkedések mindegyike meghekkelhető, ha mélyen a beengedő ember szemébe nézünk és mosolygunk. Máris nyitja a kordont, és mi a sportkocsik közt találjuk magunkat.

A Porsche elhozta a Carrera 4 GTS-t, amely a Carrera S-nél is durvább, 430 lóerős, kevesebb mint négy másodperc alatt gyorsul százra, miközben ennek is háromszáz feletti a végsebessége, mint a Turbónak, pedig a 3,8 literes szívó bokszermotor módosított változatával szerelik. Az autó ügyes átmenet az S és a kőkemény, puritán RS között, komoly sportülések vannak benne, a módosított futómű és az aerodinamikai elemek is erre utalnak, a pályanapokon sem veszik el. Résmodell egy olyan résbe, amelynek a létezéséről sem tudtunk eddig.

Szintén a Porsche-stand érdekessége volt még a cég Le Mans-i versenyautója, a 919, amely benzin-elektromos hibrid. Kétliteres, V4-es turbómotorral és villanymotorral hajtják, természetesen van benne energiavisszatáplálás is, a vázszerkezet pedig szénszálas, így az autó tömege mindössze 870 kiló a pilóta és üzemanyag nélkül. Az autó sikerei eléggé vegyesek eddig, voltak vele műszaki gondok és érdekes még, hogy a 2014-es autóból kiindulva építették meg az ideit, persze az eredeti alkatrészek jelentős részének cseréjével és könnyen lehet, hogy ezzel kizökkentik az Audit Le Mans-ban.

Amúgy az új Caddy pofás kis teherautószerűség, a szögletes korszak szülötte a konszernnél, és bár fogalmam sincs, milyen élethelyzetben nyúlnék a magas építésű Life kivitelhez, azért látom, hogy a lengyelországi Poznan terméke otthon is megtalálta a vevőit az előző generációk során.

Az új Caddy motorválasztéka a VW aktuális benzines TSI- és dízel TDI-kollekciójából kerül ki; köztük ott lesz a cég ezres, háromhengeres benzinese 105 lóerővel, a dízelek teljesítményskálája pedig 75-től 150 lóerőig terjed majd. Mindezt nem a sajtóanyagból tudom, mert abból kizárólag török változat létezik, de ez már talán senkit nem lep meg, aki követi az isztambuli eseményeket. Beleültem, meglepően személyautós az utastere, pár éve a Polo volt ennyire komfortos.

Ha már elég a sok autóból, fogyasszon még két falat Törökországot mozgóképen:

+ 1 kép: