Az S Merci úgy törte a féltengelyeket, mint a ropit

2017.07.27. 16:49
24 hozzászólás

A Baby Driver című film az idei nyár kellemes meglepetése volt. A trailer alapján könnyed vígjátéknak tűnt, aztán kiderült, hogy egy egész jó krimi, a megvalósítás a rengeteg zenével és a kreatív vágással rendesen meghökkentő. Heist film – vagyis a rablásra, egész pontosan az autós menekülésre koncentrál, épp ezért kifejezetten érdekes, hogyan oldották meg az üldözéseket. A rendező, Edgar Wright már az elején olyan filmben gondolkodott, amit nem lehet összekeverni a Kengyelfutó Gyalogkakukkal, számítógépes effektusokat csak ott használjanak, ahol muszáj. Nézzék meg a hatperces nyitójelenetet, amely egyelőre a nap legjobb hat percének tűnik:

Még a jelenet végén elvillanó oszlopok is a zene ütemére tűnnek fel. Jeremy Fry, a film egyik kaszkadőre mesélt az Autoblognak a forgatásról, és a kihívásokról. Fry a Motion Picture Driving Clinic kaszkadőrsuli oktatója, 12 éve vezet forgatásokon, hobbiból pedig, amikor nem a Ford Mustangjával driftel, vagy ralizik, a LeMons sorozatban egy 1983-as Toyota Corollát és egy 1959-es Morris Minort hajt.

bd-rec709-2k-still-6426-r-1

A film egyik hero carja, a 2006-os Subaru Impreza WRX (angolszász autóbuzik hawkeye Imprezaként ismerik) például kapásból négy autó, pedig csak a fenti ötperces jelenethez használták. Volt egy gyári WRX STI, amire a mezei WRX hátsó szárnyát rakták fel, és volt egy mezei WRX, 300 ló fölé húzva, STI diffikkel, versenykuplunggal. A harmadik változat automata váltós volt, és az összes kezelőszervet felköltöztették a tetőre épített bukókeretbe, innen irányított a a kaszkadőr, miközben a színészek odabent majomkodtak.

DF-09609

Érdekes, hogy erre a bevett módszer úgy néz ki, hogy az autó egy hidraulikus karok mozgatta állványon áll, és zöld háttér előtt mozgatják, amire utólag rajzolják a hátteret. Így, hogy az autó valódi mozgást végez a valódi utcán, valószínűleg őszintébb a rettegés.

df-09178-1

Viszont volt egy probléma, amire Okamoto Professor Roland, háztáji Subaru-bérencünk hívta fel a figyelmet: ha egy összkerekes Imprezára úgy tépjük rá a racsnit, mint Ansel Elgort a filmben, kellemetlen érzés lesz, amikor kimegyünk a szélvédőn, ugyanis nem csak a hátsó, de az első kereket is megfogja. Fry ezt is megmagyarázza: a negyedik autó megint csak egy mezei WRX volt, amelyet 300 lóerő környékére tuningoltak, majd lekötötték az első hajtást, hogy ilyen szép, testes íveket lehessen vele húzni. A kaszkadőr azt is elmondta, hogy mind közül ennek a vezetését élvezte a legjobban.

3219558500000578-3488736-image-a-9 1457758036975

A filmben néhány pickup mellett fontos szerepet egy Mercedes S550. Ezt a Kevin Spacey által alakított gengszterfőnök hajtja, ez is tartogatott kihívásokat. A menetbiztonsági elektronikát például csak úgy sikerült kiiktatni, hogy az autót a fékpados mérésre alkalmazott beállításokkal használták, ez a végtelenségig engedi pörögni a hátsó kerekeket. Viszont azzal, hogy kilőtték a kipörgésgátlót, az elektronikusan imitált difizár sem működött többé, hiszen az elpörgő kerekek fékezgetésével dolgozik. A filmesek ezért a telepi tuning ősi fortélyához nyúltak: lehegesztették a kéttonnás bálna diffijét. Így már tisztességesen ment keresztbe a behemót, viszont rendszeresen eltörtek a tengelyek. We went through axles like Skittles - Úgy ropogtattuk a tengelyeket, mint a cukorkát – mondta Fry.

Ezzel együtt a film elég jól sikerült, számítógéppel csak az esetleg belógó kameraállványokat, vagy biztonsági eszközöket szedték ki. Például az ominózus, teherautók közti 180-fokos oda-vissza fordítás is valódi, itt a kaszkadőr elmondta, hogy fel kellett locsolni a betont, hogy ennyire jól nézzen ki, így is kilencvenes tempóval rántotta el a kormányt. És mennyivel jobban néz ki, mintha közben piruettezve átrepülne egy lángoló atomreaktor felett.