Vannak olyan formák, amelyek egyszerűen beégnek a tudatunkba: a kólásüveg, az eredeti iPod, vagy pont a Jeep. Utóbbinak sok köze persze már nincs a katonai General Purpose Vehicle-höz, de még mindig elég jó terepjáró, mellesleg a modell maga is szépen elketyeg a modellciklusonként óvatosan ragozgatott formával. Márpedig a forma tényleg olyan, ami gyerekként egyszer megragadt, aztán húsz-harminc évvel később is jólesik ránézni. A kiálló sárvédők, a hangsúlyos ajtózsanérok, na meg a hűtőmaszk mind olyan elem, amelyektől azt érezzük: egy kemény járműnek így kell kinéznie.
Mindez akkor is átjön, ha a kocsi mérete épp csak nyolcada az eredetinek. Sőt, mivel a megemelt kaszni, és a kiszélesített nyomtáv miatt még a komoly mechanika is kivillan, egyenesen ellenállhatatlanná válik. A Capo Racing Jeep Wrangleréhez hasonló scale-modelleknek az lényege, hogy minél jobban emlékeztessenek egy valódi terepjáróra, és ez igaz a kasznira, valamint a mechanikára is. Capoéknál odáig mentek, hogy a pici V8-as motoron – ami mellesleg a valódi villanymotort rejti – még az ékszíjtárcsák is forognak.
A gyógyszer aztán a hajtásláncnál gurul el végleg: nem elég, hogy távirányítással válthatunk két- és négykerék meghajtás között, de külön zárható az első, és a hátsó diffi is. Ezek mellett már szinte magától értetődik, hogy a váltó háromsebességes, vagy hogy az egész alváz, valamint a futóműalkatrészek is fémből készültek. Elképesztő látvány lehet, ahogy öklömnyi köveken mászik át, miközben a két vaskos tengely egymáshoz képest lehetetlen szögekben csavarodik.
A Capo gépére a szokásos tejfölös doboz jellegű kaszni helyett egy rendes, merev műanyag test került, amelynek az ajtajai nyithatóak, a motorháztetővel, és a csomagtartóval együtt. A beltér hasonlóan kidolgozott, még az ülések is dönthetőek, ezek után pedig a működő fényszórók és a villogó irányjelzők nem is tűnnek akkora shownak. Ha hozzám hasonlóan Önökben is felébredt a birtoklási vágy, akkor itt hagyják abba az olvasást, mert jön a fájdalmas része: a hatvan centi hosszú csoda 2300 dollár. Bizony, árfolyamtól függően több, mint hatszázezer forint, ami már bőven átlépi a fájdalomküszöböt. Ha lenne hirtelen ennyi pénze, megvenné?
Már a Facebookon is megtalálod a Kisautóblogot! Kattints és kövesd, hogy ne maradj le semmiről, ami nem fér el a blogon.