F1 - HIVATALOS: A RED BULL HONDÁRA VÁLT 2019-TŐL!

daniel_ricciardo_canadian_f1_grand_prix_73bs_fcxgm6x.jpg

A késő esti órákban ezzel kapcsolatosan megjelent nemzetközi sajtóhír után a Red Bull Racing kedden reggel bejelentette, hogy a Renault-tól mintegy 10 évnyi együttműködés után elpártolva a Honda erőforrásait fogja használni a 2019-es és a 2020-as szezonban.

„Nagyon adja” – hallhatjuk boltvezető Icukától a CBA-s varázs kapcsán a kereskedelmi üzletlánc legújabb és kétségkívül megosztó reklámspotjában, akárhányszor bekapcsoljuk a televíziókészüléket. Hasonlóképpen vélekedhet az elmúlt hetek alaposabb megfigyelései és a Toro Rosso visszajelzései alapján a Red Bull a Honda-motorról, ugyanis a hétfőn, a késő esti órákban, a két fél házassága megjelent spekulációkat követően, kedden reggel bejelentette a csapat, hogy a 2019-es és a 2020-as szezonokban a japán manufaktúra erőforrásait használja majd.

Red Bull Racing

Honda power from 2019! �

„Ez a többéves kontraktus a Hondával egy új és izgalmas fejezet kezdetét jelenti az Aston Martin Red Bull Racing számára, amely erőfeszítéseivel azon van, hogy ne csak a futamgyőzelmekért versenyezzen, hanem a világbajnoki címekért is, ami mindig is a célunk volt” – nyilatkozta a Hondával való házasság kapcsán a csapat hivatalos sajtóközleményében Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. – A döntéseink meghozatala során eddig is csak egy szempontot vettünk figyelembe. Mégpedig azt, hogy hiszünk-e abban, hogy az lehetővé teszi számunkra, hogy egy magasabb szinten versenyezzünk.”

„Alapos kiértékelésünket követően pedig biztosak vagyunk abban, hogy a Hondával való partnerség a helyes irány a csapat számára. Lenyűgözött minket ugyanis a Honda Forma-1 iránti elkötelezettsége és az, hogy milyen gyors lépéseket tettek a fejlődés terén mostanában testvércsapatunkkal, a Toro Rossóval, valamint az, hogy mennyire ambíciózusak – ez a hozzáállás pedig illeszkedik a csapatképbe. Már nagyon várjuk a Hondával való közös munkát a következő években, arra törekedve, hogy együtt versenyezzünk a Forma-1 legnagyobb díjaiért” – tette hozzá Horner.

„Nagyon jó kapcsolatot létesítettünk a Toro Rossóval, így Forma-1-es szerepvállallásunk kiterjesztése mellett döntöttünk, a Red Bull-család másik csapatának, az Aston Martin Red Bull Racing-nek bevonásával. Az, hogy 2019-től két csapattal dolgozhatunk, azt jelenti, hogy kétszer annyi adat áll majd rendelkezésünkre, mint az eddigi évek során. Hiszünk abban, hogy a Toro Rossóval és a Red Bull-lal való közös munka lehetővé teszi számunkra, hogy közelebb kerüljünk a célunkhoz és futamokat, valamint bajnokságokat nyerjünk, eközben kiépítve két rendkívül szoros együttműködést. A tárgyalások nagyon gyorsan lezajlottak, köszönhetően a Red Bull nyitottságának és a Honda iránt tanúsított tisztességteljes hozzáállásának” – kommentálta a hírt Takahiro Hachigo, a Honda Motor Corporation Ltd. elnöke és felelős igazgatója. Mint az ismeretes, a Honda idén lett a kisbikák motorbeszállítója.

pierre_gasly_canadian_f1_grand_prix_practice_beytbqeaegqx.jpg

„Óriási potenciál rejlik abban, hogy a Honda összebútorozott a Red Bull mindkét F1-es csapatával, ugyanis így mindkét csapat részéről rengeteg adatba nyerhet betekintést, az Aston Martin Red Bull Racing vezetésével. Ugyanis így duplán is lehetőség nyílik a gyorsabb, hatékonyabb és versenyképesebb fejlesztésre” – fűzte hozzá Christian Horner.

Ez a bejelentés egyúttal azt is jelenti, hogy a Red Bull mintegy 12 szezonon át tartó közös munka után szakít a Renault-val, amely 2007-ben érkezett motorpartnerként Milton Keynes-be – a korábban a Cosworth-szel és a Ferrarival is együttműködő csapat ez idő alatt 57 győzelmet, valamint négy egyéni és négy konstruktőri címet szerzett.

Horner a következő szavakkal búcsúztatta a franciákat: „Szeretnénk az elmúlt 12 évért köszönetet mondani a Renault-nak, amelynek során számos hihetetlen pillanatot éltünk meg együtt. Néha voltak összekülönbözéseink, de a Renault fáradhatatlanul dolgozott és a legjobb képessége szerint biztosított számunkra versenyképes erőforrást. Úgyhogy köszönjük a Renault-nak és különösképpen azoknak a srácoknak, akik versenyről-versenyre ott voltak a garázsunkban, és a nagylelkű elkötelezettségüknek. Már várjuk, hogy a lehető legjobban fejezzük be együttműködésünket ezen szezon végén. Idén továbbra is arra összpontosítunk, hogy a lehető legjobb eredményüket hozzuk össze, a Renault-nak pedig a legjobbakat kívánjuk a jövőben.”

Addig is, amíg a Red Bull-nak még 14 versenye van hátra a Renault-val, kezdjünk el megbarátkozni az első látásra még kissé idegen logóval, amely a jövő évtől lép érvénybe:

footer_amrbr_honda_42231312.jpg

Fotó: Zimbio

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8814057516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2018.06.19. 15:10:42

A McLarennél mindig ment a parasztvakítás, hogy a karosszéria jó, a versenyképtelenség egyetlen oka a motor - pedig az utolsó két Mercedeses évben már egyáltalán nem jöttek az eredmények. Nagyon tiltakoztak az ellen is, hogy más csapat használja mellettük a Hondát, mert akkor lett volna összehasonlítási alap.
Másrészről a Red Bull is túlzásba vitte a Renault-ra való mutogatást, 2015-ben pl. az első pár futamon a sikertelenséget a motor számlájára írták, noha az ugyanolyan motorral futó B csapatuk nagyságrendileg hasonló azonos szinten volt, persze az év közbeni fejlesztések miatt azután a Red Bull elhúzott. Nem hiszem, hogy a Honda partnerség során korrektebbek lesznek, mint a Renault-val voltak. A csapat vezetésének az a célja, hogy a kívülálló Mateschitz érdeklődését fenntartsa és ezzel a saját munkáját megőrizze.

kBéla 2018.06.19. 17:08:48

Ha 2 év múlva teljesen új szabályok jönnek, akkor mi értelme erre a rövid időre váltani?
Főleg úgy, hogy mostanában láthatólag némileg jobban megy, mint tavaly.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása