Csütörtökön délelőtt, a silverstone-i aszfaltcsíkon mutatkozott be a Mercedes istálló 2018. évi gépe, a W09 EQ Power+, amely a csapat négyszeres világbajnok versenyzője, Lewis Hamilton szerint már nem egy díva, ellenben az elődjével.
Lewis Hamilton, 2008, 2014, 2015 és 2017 világbajnoka szerint a Mercedes W09 EQ Power+ -, amelyet a konstruktőri bajnoki cím négyszeres birtokosa csütörtökön délelőtt, a Silverstone Circuit-en mutatott be - az evolúciója a csapat tavalyi autójának, amely 12 futamot nyert és 15 pole pozíciót szerzett.
"Tavaly fantasztikus volt az autó, de ennek ellenére akadt néhány dolog, amin lehetett javítani" - mondta a brit versenyző. "Amit mostanra létrehoztunk, abból nagyon sok minden az előző évi autó DNS-éből származik - nevezhető kvázi egy testvérautónak, egy továbbfejlesztett változatnak. Nyilván jobb minden szemszögből az idei autó az elődjénél. Kívülről nagyon hasonlítanak egymáshoz, de belül a borítás alatt minden átment egy finomításon, még a karosszéria is, hogy a teljesítmény a tavalyinál is jobb legyen."
Mercedes-AMG F1 on Twitter
��� @LewisHamilton pumping in his first lap of 2018!! Straight on it, it's like he's never been away... � #DrivenByEachOther @F1 https://t.co/mHe924raSm
"Nagyon izgatott vagyok, mert tavaly sok olyan sikeres versenyben volt részünk, mint amilyen a silverstone-i volt például, de voltak olyan futamok is bőven, amikor szenvedtünk. Sikerült megértenünk a gyengeségeinket, és dolgoznunk rajtuk, abszolút szem előtt tartva a céljainkat és eszméinket. A mérnökök fenomenális munkát végeztek - nagyon büszke a csapattagokra, és hálás vagyok nekik a kemény munkájukért. Ami engem illet, fitt vagyok, és készen állok arra, hogy autóba üljek" - zárta gondolatait Hamilton.
A sajtóközleményből emellett az is kiderült, hogy a technikai stábnak meggyőződése, hogy a Mercedes levetkőzte a dívai tulajdonságait, ezáltal pedig kezelni is könnyebb, és az erőforrás is masszívabb, megfelelni igyekezvén a tél folyamán eszközölt szabályváltozásoknak, miszerint idén minden versenyző maximum két-három egységet használhat fel büntetlenül a különféle motorkomponensekből. A W09-es már az első kilométereit is megtette, amelyért a brackley-i együttes beáldozta az egyik forgatási napját, amelynek keretein belül Hamilton és csapattársa, Valtteri Bottas is vezethette az autót.
A Mercedes W09 EQ Power+ a stúdióban és a pályán.
A finn versenyzőnek pozitívak voltak az első benyomásai az autóról: "A körülmények olyanok voltak, amilyenek szoktak lenni az évnek ezen időszakában, de összességében minden jól alakult. Jónak éreztem az autót, a motor is jól működött, úgyhogy összességében ez egy jó kezdés volt."
"Életre keltették az autót a tél folyamán a kemény munkával eltöltött hosszú-hosszú órák. Rendkívül izgalmas látni azt, hogy az első körök rendben van az autó. Tavaly megnyertük a bajnokságot, igaz, voltak nehéz időszakaink. Muszáj volt megtalálnunk az egyensúlyt az autónk fejlesztése és a között, hogy az ne veszítsen a nyers tempójából. A tavalyi autó a leggyorsabb volt a pályán, megnyerve a legtöbb versenyt és megszerezve a legtöbb pole pozíciót. Ezt az utat kell folytatnunk" - értékelt röviden a csapatfőnök Toto Wolff.
A Mercedes emellett megerősítette, hogy 2018-ban két teszt- és tartalékversenyzője is lesz: George Russell mellett a korábban a Manor és a Sauber színeiben versenyző, idén pedig a Német Túraautó Bajnokságba visszatérő Pascal Wehrlein is felveszi ezt a státuszt.
Fotó: Sutton Images, Mercedes AMG F1 - Twitter
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.