Amennyiben a pedzegetett változásokat bevezetik, a jövő évtől kezdve a versenyzőknek nem kell aggódniuk a kilók miatt, a csapatok pedig extra szponzori felületekre tehetnek szert autóikon.
Még csütörtök-péntek magasságában kapott szárnyra a hír, miszerint a Forma-1 Stratégiai Csoportja a csütörtöki, londoni ülésezése alkalmával felmerült a minimumtömeg-rendszer újbóli módosításának lehetősége. Az autók minimumtömege már a tavalyi és az idei szezon is változott: 2017-re az új aerodinamikai szabályok és a nagyobb gumik bevezetése miatt a korábbi 702 helyett 728 kilogramm lett, idén pedig a Halo miatt már 734 kilogrammot kell legalább nyomnia a gépeknek. (Igaz, a csapatok szerint a fejvédőeszköz tömege akár 15 kilogramm is lehet.)
Azonban az elmúlt időszakban eszközölt változásoktól függetlenül a magasabb és ezáltal nehezebb versenyzők nagyon sokszor kerültek hátrányba, és sokan már aggódtak az egészségük és az általános fizikumuk miatt. Viszont most úgy tűnik, hogy megoldást találhatnak a problémák enyhítésére és az újabbak megelőzésére, ugyanis a motorsport.com információi szerint 2019-től további 6 kilogrammal emelkedik az autók minimumtömege.
Nem is akármilyen formában, ugyanis a 740 kilogrammból 80-at a versenyzőnek és az ülésnek kell együtt alkotnia. Amennyiben valaki nem éri el ezt a tömeget, annak "ülésballasztot" fognak behelyezni. Például egy 70 kilós versenyzős esetében 10 kilót, egy 75 kilóséban pedig 5 kilót tesznek be az autóba pluszban. Ezzel pedig egy majd' 25 éve tartó sorozat szakadna meg, ugyanis 1995 óta tartozik bele már a versenyző is az autó minimumtömegébe.
A másik ilyen komoly változás, amelyet az ülés során fontolóra vettek a csapatok, hogy változtatnak az aerodinamikai szabályokon, hogy az autókon olyan plusz elemek jelenjenek meg, amelyek alkalmasak további szponzorok logóinak elhelyezésére.
Ilyen szempontból az autónak két területet vették górcső alá a szakemberek. Az egyik a versenyzők lábainál található terelőszárnyak, az úgynevezett bargeboardok, amelyeknek a cél érdekében alacsonyabbaknak kell lenniük. A másik pedig a hátsó szárnyak véglapjai, amelyeket egyszerűbbekké és kevésbé drágákká kell átalakítani.
Mindkét lehetséges megoldást megvizsgálta már a Technikai Csoport. A megbeszélésen volt szó még ezen kívül az első szárnyak egyszerűsítéséről, azonban a csapatok ezt leszavazták, ugyanis ez a módosítás már túlságosan nagy hatással lenne az aerodinamikára. Továbbá visszatért a cápauszonyok témája is - a motorborításon elhelyezett elemek ugyanis a kezdeti negatív visszhang ellenére végül egészen jó szolgálatot tettek az év folyamán, főleg onnantól kezdve, hogy a versenyzők nevei és rajtszámai is megjelentek rajta (a könnyebb beazonosítás végett), amellett, hogy szponzori feliratok elhelyezéséhez is remek felületet biztosított.
Idén azonban ezt az elemet biztosan nem fogjuk látni a Forma-1-ben, miután a McLaren a vétójogával élve ragaszkodott az eredeti elképzéshez, hogy legyenek betiltva a cápauszonyok, arra hivatkozva, hogy takarta a hátsó szárnyakra ragasztott matricákat.
Fotó: Zimbio
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
mtk001 2018.01.28. 14:12:26
Teljesen abnormális volt, hogy pilótának azon kelljen szenvednie, hogy 60, vagy 65 kilós ...