Heti merítés

  2015. április 26. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Kis fehér nyuszi nagyot ugrik!

61540

Olyan autót szerettem volna amiből alig van, koránál és típusánál fogva is, sokan lebeszéltek terveimről, de nem hagytam magam...

Gizi - az OROSZ technika átka

28623

Ajtózárak tönkrementek, a hátsó ajtó lakattal volt lezárva. Oldalsó ajtó hajlamos volt menet közben kinyílni! (akkor volt az igazi, amikor az M7-esen telepakolva kinyílt!)

Soha nem akarsz kiszállni belőle

65553

A csomagtartó meglepően nagy. Jó, nem egy Dacia Logan, vagy egy A6 kombi, de roadster-hez képest szerintem óriási.

Családtag

65541

Sajnos a sár elkezdte enni a kasztnit, bár eddig is dicséretesen bírta az új korában felvitt vastag alvázvédő.

Rehabra jelentkezek...

65528

Te nem fogod megszívni, mert olvasod ezt a jó kis irományt! Ha pont ilyet akarnál venni.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr497399512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

UdjanMineck 2015.04.26. 19:31:20

@nick papagiorgo: "Való igaz, hogy a régebbi (80-as 90-es évekbeli kocsikra gondolok elsősorban) mai szemmel viszonylag egyszerű dolgok, ami azt jelenti, hogy könnyen és olcsón lehet javítani őket, és (mivel kevesebb alkatrész volt bennük, sokkal egyszerűbb mind a mechanika, mind az elektronika), talán mondhatjuk, hogy ritkábban romlottak el (bár ez nem általános). "

Csak a legfontosabb szempontot hagytad ki. :-) Ui. a '90-es évek előtti autók (egészen a '40-es, '50-es évekig visszamenőleg) bírtak egy olyan tényezővel, amivel utána a többség nem: EGYÉNISÉGGEL, STÍLUSSAL, tehát SZERETHETŐSÉGGEL. Mivel a világ a '90-es évek után a globalizáció jegyében radikálisan az uniformizálódás, az ízlésbeli homogenitás felé hajt, így értelemszerűen nem kivételek az autók sem, még akkor is, ha amúgy minden gyártó harsányan hangsúlyozza azt, hogy mi egyedi autót árulunk, te is egyedi vagy, kedves fogyasztó, valósítsd meg az álmaid és egyéb bullshitek. Vagyis aki tényleg szereti a stílust, az egyedi designt kívül-belül, aki tényleg szeret elkülönbözni a masszától, az nem tehet mást, mint hogy olyan autók közül választ, amik korábbról datálhatók, mint '90-'92. És persze vállalja a körülményességet, nehézséget, ami ennek az ára. A többieknek meg úgyis mindegy, ők örömmel beülnek a zéró kilométeres kiaopelfordsuzukiseatvw-be. Mer' csakis a jóautó a zújautó.

UdjanMineck 2015.04.26. 19:32:15

@Prérifarkasz: JOGOS!! Köszi, hogy helyettem is írtad. ;-)

UdjanMineck 2015.04.26. 19:33:26

@dodi83: nem motor az, még ha autós blogon is vagyunk! :) Szoftver.

UdjanMineck 2015.04.26. 19:39:37

@Sword: "Ha arra a fajta élményre vágysz, amit az akkori autók adtak, mert abban a korban az volt azt tudta a technikai és azt diktálta a divat, akkor veszel egy olyat."

Aha. Egy a baj: akkor egy mezei, kommersz autó is tudott vezetési élményt adni. Egy korabeli autó többnyire alacsony építésű volt, semmi nem volt steril benne, és számított valamennyire a technikai érzék, affinitás. Ma a legtöbb új autó az elérhető kategóriában borzasztóan műanyag és steril élményt ad. Mintha egy PC játék konzola előtt ülnél. Ha komolyabb vezetési élményt keresel, az 7-8-10 millió körül kezdődik, mondjuk a Toyota GT86 környékén. Márpedig egy 924-es Porschéval vagy egy Mazda RX-essel fantasztikus, pőre vezetési élményt kapsz, nem drágán.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.04.26. 19:45:32

@Sword: Igen, ma más egy autó élménye, de ugyanakkor én is úgy vagyok vele, hogy rossz irányba megy, nem csak az autóipar, hanem sok más műszaki terület is. Az autóknál az idióta CO normák és a feleslegesen pumpált teljesítmény nem tetszik pl., de sok esetben megfigyelhető, hogy azért bőven van olyan alkatrész, ami úgy van kitalálva, hogy záros határidőn belül tönkremegy, és nem fogja megérni kicserélni. (Kéttömegű? ) Ugyanakkor az autóelektronikák egy része is felesleges parasztvakítás.
A biztonsági fejlesztésekkel semmi baj.

TaaT 2015.04.26. 19:51:34

Én régen megemlítettem egy másik fórumban hogy minden jogosítvánnyal rendelkező egyénnek egy minimális műszaki tájékozottsággal kellene rendelkeznie az autók irányába, mert az úgy egészséges. Ez akkor jött föl amikor valaki 17-es felnire 16-os gumit akart vásárolni mert az olcsóbb, és biztos nyúlik annyit. Természetesen le lettem ugatva hogy minek egy kicsit is érteni az autókhoz, azt csak vezetni kell.

Nemrég megint feljött a téma ezzel a poszttal kapcsolatban prohardver.hu/dl/upc/2015-04/444339_11169805_900432426680135_8275802430544950975_n.thumb.jpg

ááá nem kell érteni a kocsihoz, majd megoldják valahogy...

dodi83 2015.04.26. 19:54:21

@TaaT: Teljesen egyetértek veled, én ma a közlekedők minimum felétől elvenném a jogsit, annyira sötétek műszakilag, és a közlekedéshez is....

min 2015.04.26. 19:58:49

@dodi83: de miért fáj ha nyúzza a kuplungot vagy pörgeti a motort. Övé nem? úgy vezeti ahogy akarja.Le kell szokni arról, hogy a leendő vevőnek veszünk dolgokat. Lásd autó , agyonfóliázott telefonok stb.

nick papagiorgo 2015.04.26. 20:08:37

@min: ezzel az "övé nem?-el" két baj van:
Egyik, hogy majd eladja, mondjuk egy kereskedőnek, aki majd szépen eladja neked (ld pl a fordos posztját) mintha jó lenne
Másik, ami fontosabb, hogy az illető a hülyeségével nem csak magát veszélyezteti, hanem a többi közlekedőt is. Engem nem zavar, ha otthon valaki mindennap meghúzza az autót a garázsba beálláskor. Az viszont igen, ha pl. nagy, tankszerű járművével jégen-havon száguld, meg másokat leszorít, mert hát ott van benne az a sok hárombetűs kütyü, amik pótolják a vezetni tudást, ugye....vagy nem. Csak ilyenkor általában nem ő marad ott, hanem a vétlen áldozat. Rezesová ügy pl. stb. stb.

Sword 2015.04.26. 20:18:44

@UdjanMineck: Na de éppen erről beszélek, könyörgöm.: Az átlagos autóhasználónak nem kell vezetési élmény. Egy kényelmes, csendes autó kell, amivel közlekedni tud, viszonylag jól megy és nem fogyaszt sokat és pont. Ha valakinek igazán jó vezetési élmény kell, az már a hobbi kategória, mert egy olyan autó, amivel normálisan lehet közlekedni a mindennapokban (gyereket iskolába, bevásárlás, anyuka is használja, pakolni is lehet bele, stb) ott nem lesz vezetési élmény, mert bármennyire is azt sugallják a gyártók, nincs ilyen öszvér. Amivel meg jó kanyarodni, jó a hangja és az összes zörgése csak erősíti a feelinget, azzal pokol lesz reggel munkába járni, gyereket iskolába vinni, meg a fent említett dolgok. Magyarán ez második autó lesz, ami meg már hobby...
Visszatérnék még a vezetési élményre egy kicsit. Itt megint ízlésekről és pofonokról beszélünk. Hobby autónak én is egy nyeresebb, olajszagúbb valamit kívánnék, mert jobb élményt ad, mint egy steril hangtalan valami, ami kinyalja még a s...edet is. Viszont szigorúan nézve egy mai átlagautó erősebb, gyorsabb, jobban fekszi az utat, ügyesebben kanyarodik, jobban fékez, mint egy 20-30 éves átlagautó. Értem egyébként, hogy te mit értesz vezetési élmény alatt. Ezt meg lehet csinálni 50 Lóerőből is, virsligumival, lényeg, hogy benne legyen a bugi. Csak ez egy (baromi jó) szórakozási forma, nem közlekedés.

min 2015.04.26. 20:28:55

@nick papagiorgo: demagóg vagy. Még egyszer mondom nem a vevőnek veszünk autót. Használt autót venni mindig lutri lesz.
Rezesová meg taj részeg volt.

Sword 2015.04.26. 20:29:17

@ColT: Novoth Tibi cikkéhez írtam valami hasonlót a hülye CO2 normákról. Ezzel egyetértek, illetve támogatom a környezetvédelmet és gyűlölöm a pazarlást, de ezek a rosszul kitalált szabályok rossz konstrukciókat eredményeznek, mert nem a valóságban lesz környezetkímélő, hanem a szintetikus próbapadon.
A másik, amiről írsz az ismét a tervezett elavulás, komolyan nem tudom, hogy szánt szándékkal létezik-e ilyen. Illetve úgy létezik-e, ahogy az összeesküvés hívők terjesztik. Te például kifizetnél egy autóért kétszer annyit, ha azt mondanák, hogy ez 20 évig biztos nem megy tönkre? Nem akarok jobban belemenni, mert túlságosan szerteágazó téma és nekem kicsit voodoo gyanús is.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.04.26. 20:46:46

@min: Nem a leendő vevőről volt szó. Arról, hogy nem képesek arra, hogy úgy használják a cuccaikat, hogy ne tegyék tönkre, és szopatják magukat, anyagilag, és máshogy is. (Akár gondolj arra, amikor nem tudja a telefonját használni, és összevissza mobilnetezik, amiért jó sokat kell fizetnie, mert hülye.)
Persze a gyártóknak ez jó.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.04.26. 20:48:57

@Sword: Volt erről TC cikk is, mind a két témában :)
Hvatalosan nincs tervezett avulás, nem hivatalosan meg, nézz bele termékekbe.

"a de éppen erről beszélek, könyörgöm.: Az átlagos autóhasználónak nem kell vezetési élmény. Egy kényelmes, csendes autó kell, amivel közlekedni tud, viszonylag jól megy és nem fogyaszt sokat és pont."
Ehhez képest az átlagos hétszemélyes családi kombit is sportosnak akarják eladni, meg 150-200 ló, gondolom arra van igény. Valami eszement baromság folyik néha marketing címén.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.04.26. 20:49:16

@dodi83: erre már nem emlékszünk de a 70es években a japán autók még közröhej tárgyai voltak, ahogy a Hyundai Pony is az volt a 90es években. Generációról generációra erősödtek.

Ahhoz hogy érdemben el tudjanak adni modelleket aránytalan erőfeszítéseket kellett hozniuk. A 90es évek elején a japán modellek tartósak, minőségiek, jól felszereltek és meglehetősen kedvező árakon érkeztek. Volt is para akkoriban Európában és Amerikában.

Ettől függetlenül egy 30 éves autónál arra apellálni hogy összerakták több mint bohóság. ÉS akkor még nem beszéltünk arról mennyit fejlődött az autógyártás, generációról generációra.

@UdjanMineck: azért egy 147 vagy egy 3er BMWnél nem mondanám hogy nincs vezetési élmény. A kis poláknál meg mindent éreztél, te magad voltál a légzsák. Mlgse volt valami élvezetes dolog. Ne keverjük a kettőt.

@novothauto: mondjuk én most passzoltam le egy ilyen 1.6d-t 150.000 km-rel ( autossagok.blog.hu/2015/03/10/szabaduljunk_meg_egy_volvotol ). Voltak apróságok (pl egr szeleptisztítás, izzítócsere), meg nagyobb kiadás is (r.szűrő csere idő előtt mivel kipufogót kellett cserélni), de a motor maga viszont elég masszív darab. Sokszor több szívást garantált az Alfa TS motorja, vagy pl a hírhedt szétfagyó VW alumotorok.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.04.26. 20:57:18

@Ződ2000: "A kis poláknál meg mindent éreztél, te magad voltál a légzsák. Mlgse volt valami élvezetes dolog."
Nem a francot nem :D 18 évig volt Kispókunk, imádam :) A végén vezettem én is :) Más, mint egy M Bömbi, de elég direkt az is :)

dodi83 2015.04.26. 21:08:13

@ColT: Semmi szükség az alkatrészek tervezett elavultatására, erősebb, gyorsabb az "erkölcsi" elavulása az autóknak (2-3 éves modellciklusok), meg azért mérnök legyen a talpán, aki ki tudja számolni, hogy pl 100 ezernél menjen tönkre XY alkatrész (merthogy ahány autó, annyiféle használati jelleg...)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.04.26. 21:25:37

@dodi83: Ki lehet azt. De nem is biztos, hogy szokták.
Erkölcsi elavulás meg, bizonyos helyeken működik.

UdjanMineck 2015.04.26. 21:26:13

@Ződ2000: persze!! Nyilván... De kérlek hadd ne írjam oda minden hozzászólásom mellé, hogy "tisztelet a kevés kivételnek"... Egy Alfa 147-es (sőt, minden Alfa), vagy 3-as BMW - ezek mindig kivételek voltak és lesznek is.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.04.26. 21:39:58

@UdjanMineck: mondjuk nekem az első ilyen kellemes leglepetés a Saab 93 volt (első olyan Saab amit rendesen kipróbálhattam), de alapjában véve mai prémiumautók többsége azért rendben van vezetési élményben.

Egy meredek példa: az Alfa 146os és a 147 között fényévek vannak vezetési élményben, annyival jobb az utóbbi. Ugyanakkor, réges régen amikor megvettük a 146ost (akkor 3 évesen annál több km-rel), az is egy komoly előrelépés volt a régi Lancerünkhöz képest.

Attól még hogy nem volt szervokormány a Micuhoz semmivel sem volt élvezetesebb, csak nehezebb volt vele parkolni :( .

Egyszerűen sok mindenben ráéreztek azóta a gyártók a vevők igényeire.

UdjanMineck 2015.04.26. 21:57:01

@Ződ2000: lehet, hogy így van. De ha egyszer az újkori autókban nincsen SPIRIT, akkor annyi, akkor az autó csak egy funkcionális céleszköz, egy közlekedőedény, ami kényelmesen és költséghatékonyan el akar juttatni A-ból B-be. Végül is ez is lehet cél, csak ha ez igaz, akkor az életben is csak jólnevelten közösülni érdemes a tömeg szerint, egy jóízűt baszni meg már nem.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.04.26. 22:34:34

@UdjanMineck: bővebben itt írtam le: autossagok.blog.hu/2014/09/10/ugy_nevezett_murkarajongok_es_miert_teszik_tonkre_amiert_aliltolag_rajonganak

A lényeg a cikkvégén: ha egy MOSTANI BMW-t,Volvót, Audit vetsz össze azok ugyanúgy megfelelnek a márka központi erényeinek.Az autógyártás brutálisan fejlődik, nincs értelme egy modellt összevetni a 20-30-40 évvel korábbi ősével, sokkal inkább egy kategória modelljeit különböző gyártóktól. És rátalálsz az élvezetes BMW-re vagy a biztonságos volvóra...

Laca11 2015.04.26. 22:34:41

@dodi83: Az enyém óvatos üzemben 11 körül eszik, ha tiprom neki simán 14-15 lityi. Szuperjó lehet neked a 4,5-re figyelni állandóan, meg is őrülnék ha a fogyasztást sasolva kellene közlekednem.

Christofer Schmidt 2015.04.26. 23:01:40

@Laca11: irigyellek a 11 literért!! Én mindig lesem, és csak pöckölgetem a gázpedált. Így is 13 sikerül a városban. De kárpótol a véhat és az autómata kényelme :)

Laca11 2015.04.26. 23:06:09

@Christofer Schmidt: Ne irigyelj, nem szokott türelmem lenni hozzá. A reális a 12,5-13. Ez csak sor4, és manuális :P

Christofer Schmidt 2015.04.27. 00:47:04

@Laca11: mekkora sor4-nek van ilyen étvágya? Az 1.8-asom hörpintett 10-11 et amikor siettem. Nagy cipőd lehet. Vagy vasad :)

Laca11 2015.04.27. 01:27:37

@Christofer Schmidt: Saab 9-5 2.3 -as turbo. Cserébe viszont megy is. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.04.27. 06:54:50

@Ződ2000: Pont arra szoktak panaszkodni, hogy nem sportos, csak berutál erős autókról van szó mostanában. Nem ugyanaz. A Bömbi központi erénye a sportosság volt. Az Alfának is. Aztán kijönnek ilyen 159-szerű tankokkal.

Shadowbull 2015.04.27. 07:19:42

@Sword: "A másik, amiről írsz az ismét a tervezett elavulás, komolyan nem tudom, hogy szánt szándékkal létezik-e ilyen."

En meg tudom hogy nem letezik, nem is lehet megcsinalni.

UdjanMineck 2015.04.27. 07:36:51

@Shadowbull: jaj, ne kezdjük már újra. Dőreség, amiket beszélsz.

UdjanMineck 2015.04.27. 07:39:25

@Ződ2000: Itt-ott maszatolsz és csúsztatsz, de érteni vélem az írásod. Lehetne vele vitatkozni, én itt most mégsem teszem. Nyilván mindenki azt vesz, amit akar, és úgy győzi meg magát, ahogy akarja. Én maradok a patika állapotú 20+ éves autóknál, mert bennük érzem jól magam, relatíve olcsón fenntarthatók, és SOKKAL olcsóbbak, mint egy mai autó, ahol egy izzócseréért is a márkaszervizbe kell menni...

Christofer Schmidt 2015.04.27. 08:21:02

A tervezett avultatás érdekes dolog. Felmerült bennem a kérdés, Hogyan? Én a Mercedes egyik beszállítójánál dolgozom. A cég több mint 20 éve szállít nekik. De BMW,Mini,GM,Ford,Porsche és még sorolhatnám. Aktívan részt veszek a gyártási folyamatokban. Minőségbiztosítási csapat tagja vagyok. Az alapanyagtól a kész termékig ismerem az összes folyamatot. Az alapanyagok minőségét és annak állandóságát. A termék teszteket és azok eredményeit. De a gyártás során nincs beiktatva sehol az a pont ahol beállítják az élettartamot. Mesélhetném napokig de köt a titoktartási szerződés. Ugyanakkor azt elmondhatom,hogy nincs betervezve az avultatás. Legalább is nálunk.

Shadowbull 2015.04.27. 08:23:34

@Christofer Schmidt: "Ugyanakkor azt elmondhatom,hogy nincs betervezve az avultatás."

Nincs hat. Elvart minimalis elettartam van eloirva. Hogy azon felul mennyit tud az adott alkatresz, nem erdekel senkit.

Christofer Schmidt 2015.04.27. 08:31:00

@Shadowbull: miért is érdekelne bárkit? Ez egy tipikus kelet európai beidegződés,hogy tartson örökké minden. Itt nálunk és úgy általában nyugaton a használtautót jellemzően 2-3 évig tartják meg, az újat mivel lízingelik (nem a magyar értelemben), kb. 5-7 évig. Kilóméterre szól a lízingszerződés márkaszervíz kötelezettséggel. Tehát a garancia lejárta után max 3 évig kell zsebből finanszírozni a javíttatást és a szervizelést. Addig tuti kibírja a gépezet. Aztán lecseréli a gazda és ennyi. Az átlagos európai vásárló nem húsz évre de nem is tíz évre vesz autót. Bár soha nem lesz az övé. De mindig új autó van a segge alatt.

Christofer Schmidt 2015.04.27. 08:47:13

@Christofer Schmidt: csak egy példa.
BMW 316i limuzin alap felszereltséggel(de sok extra benne)29650€ a teljes ára. 287€ havonta biztosítás az árban. Éves adója kb. 100-130€.plus casco.Namármost ha egy három tagú családot nézünk. Két fizetés plusz családi pótlék plusz adókedvezmény. Minden erőlködés nélkül simán kifizeti. 5 év múlva visszaviszi. Elhoz egy másikat.ezalatt kb 70 ezer kilómétert Beleteker. A kereskedő ezt még szép áron eladja. A különbözetet beszámítják az Új árába és a csóri egy ötös bimmerrel gurul ki a szalonból de egy hármas árát fizeti mert kb annyi rajta a kedvezmény. Nagyvonalakban ennyi lenne a sztori. Aztán amikor tíz éves a hármas bömös elviszi a becsületesnepper és kézről kézre jár nálunk. Minden tulaj lefingja egy kicsit majd amikor már 20 éves a verda akkor jön a 'húdeszarabéjemvé régen minden jobbvolt'!

Sword 2015.04.27. 09:16:31

@Shadowbull: Feltehető a kérdés többféleképpen is.
1: A mérnökök ismerik a tervezés pillanatában az alkatrész élettartamát?
2: Egy alapvetően hosszú élettartamú alkatrész élettartamát szándékosan rövidítik le, csak és kizárólag a tönkremenetel és az abból keletkező extra profit miatt?

Az első létező dolog, nem 10, meg nem 20 éve, hanem amióta iparszerű gyártás létezik. Része a tervezésnek. Nincs benne semmi összeesküvés. Lehetne közel örökéletű dolgokat gyártani, de milyen áron és kinek/minek?

A másodiknál meg felmerül, hogy a dolog állítólag Edison és a villanykörte óta létezik. Akkor kérdem én, hogy miért csak az utóbbi 20 év autóinál dobálóznak ezzel? Aludtak az autógyártók? Vagy tényleg 92 december 31. éjfélkor váltottak át ökumenikus segélyszervezetből profithajhászó mocskos szemét multi céggé, akik irányítják az embereket és szánt szándékkal sz@rt gyártanak? :)

bigpond 2015.04.27. 09:29:47

@Shadowbull:

Jo latni , hogy meg letezel. Mar azt hittem elvesztel, de csak ki kell valakinek mondani a varazsiget!

Ugy hallottam, hogy ez az egesz Amerikabol jott. Valamikor regen ha mar harom evig gyartotak valami modellt akkor ki kellett valami ujabbat talalni , hogy a meglevo "elavult" lehessen, az uj pedig modern . Persze ez legtobbszor csak szepeszeti beavatkozas volt. Ez letezik ma is.
A tervezett elettartam mar egesz mas allat , ehhez nem tudok hozzaszolni.

Shadowbull 2015.04.27. 09:37:05

@bigpond: nem nagyon van mar hova kommentelni...

Van ugye az erkolcsi elavulas, ami azt jelenti hogy van ujabb, frissebb, divatosabb, vonzobb. Ez nyilvan letezik. Azon lehet vitatkozni hogy elobb a vasarloi erdeklodes lanyhul es kenytelen vagy ujitani, vagy csak azert ujitasz, hogy megvegyek a cuccot.

A tervezett elavulast a Villanykorte-osszeeskuves cimu konteos filmen kiokosodottak a programozott tonkremenetel ertelmeben hasznaljak, amikor ugy tervezik az alkatreszt hogy garanciaido lejarta utan ket nappal menjen tonkre.

Na ilyen nem letezik, nincs is ilyen szandek, de ha lenne is nem lehetne megcsinalni.

johnclayborne 2015.04.27. 09:43:27

A benzines Fordok remek autók. Ettől függetlenül bele lehet futni egy-egy hibába, bár erősen kétlem, hogy ilyen szintű probléma 200.000 km-nél felmerül. Ott inkább szervizelési hiányosságra gyanakszom, vagy nem annyi van a motorban...:)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.04.27. 09:44:20

@ColT: a 159 egy szuper verda volt annak idején, precíz közvetlen kormányzás, és meglepően sok visszajelzést adó futómű, miközben gyönyörűen csillapított a legrosszabb úton is. Egy sokkal könnyebb C klasse sokkal kevésbé volt sportos. Nyilván, nagyobb volt nem csak a 156osnál, de a legtöbb német konkurensnél is. Ugyanakkor minden biztonsági fejlesztés benne volt, sokkal több is mint amit pl a BMW kötelezően megcsinált. Lehet hogy a 320d 100 kilóval köünynebb is volt (de pl -10 centi hosszban is), de mondjuk az Alfában túlélted gerinctörés nélkül ha beléd mentek, a bimmerben meg nem.

Emellett kijött az "olasz" Mito, ami könnyű volt, erős modern turbómotorokkal, de olyan xar kormányzással, hogy azonnal vágytam vissza a 3 mp-t kapó 147esembe.

A 159 igazi alfa volt. Nem értem miért lenne azzal baj ha egy autó masszív, midnenben pariban volt a konkurensekkel, volt amiben kisit felülmúlta volt a amiben kicsit alul. De mindenben szemmagasságban. De pont a vezetési élményben az egyik legjobb volt. Egy 159 Q4 JTD közel tökéletes autó, kár hogy csak 2 évig volt ilyen összeállítással...

bigpond 2015.04.27. 09:54:35

@Sword:

Szandekossag szerintem nincs a szargyartas mogott, egyszeruen nagyon nagy a piaci verseny, az EU bohocok minden oldalrol szorongatjak a tokuket, az emberek mindenfele extrat akarnak de olcson.
Az elmult 20 ev viszonylagos joletben telt el a vilag jelentos reszen , gyokeret vert a hasznald az autot majd dobd el szemlelet. Egy TV eseten meg csak-csak elfogadhato ez, de egy autonal mar tulzasnak erzem. Ehhez jon meg a teny, hogy minden bizbasz amit az autoban talalsz mar nemigen javithato. Ha azt akarnank ,hogy meeg 30 ev mulva is meg lehessen kokanyolni (pl az elektronikat) akkor ez sokkal dragabb lenne es lehet el se ferne az autoban, ergo nem vennee senki.

Sword 2015.04.27. 10:03:13

@bigpond: Erről van szó. Senki nem fizetné meg azt a felárat, amibe egy tartósabb, vagy könnyebben javítható technika kerülne.
Én még anno gyártástechnológiából azt tanultam, hogy mindig azt a legrosszabb minőséget kell gyártani, amit a vevő hajlandó kifizetni. Itt ugyan egyszerű alkatrészekről van szó, de szerintem továbbvihető a gondolat összetettebb termékekre is.
Ha nem fizet a vevő azért, hogy egy alkatrészben valami forgó cucc egy bronzperselyben legyen, akkor minek gyártanál olyat?
Az egyszerűbb megoldás 10$, a másik 12$, de így is cserélni kell, vagy a perselyt, vagy az egész alkatrészt, tök mindegy.

Speedman 2015.04.27. 10:16:13

@Sword: Ahogy Bull is írta minimális élettartam előírás van, nem pedig direkt tervezett avultatás.
Azon persze lehet vitatkozni, ha egy adott alkatrészt lehetne hosszabb időtartamra is építeni, de mégsem teszik, minek is nevezzük ezt a hozzáállást.
Egy motorvezérlő elektronikával foglalkozó (cég) emberrel beszéltem régebben, ő mondta, hogy van(volt) olyan gyártó, aki csak 2e üzemórát kibíró vezérlőt kért, volt aki 4e üzemórát is kibírót rendelt. A legtöbb üzemórát kibíró motorvezérlőt tőlük eddig a Porsche rendelte a Panamerájához, annak 12e órát kellett bírnia.

Sword 2015.04.27. 10:26:18

@Speedman: Nincsenek sajnos ilyen forrásaim, de ezt teljesen elképzelhetőnek tartom azzal szemben, amit a gondolkodni nem akaró, konteókra bólogató emberkék állítanak. Azaz, hogy azt mondja a gyártó, hogy a gyártmány márpedig 2e üzemóra után menjen tönkre és kész. Ilyen nincs.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2015.04.27. 11:22:11

Jó volt olvasni a hozzászólásokat, de én most megyek megnézni miért éri meg _sokkal_ jobban egy Lexus amihez itthon alig-alig van alkatrész (és kevesebben értenek hozzá), mint egy BMW.

Szkotti 2015.04.27. 11:39:36

Bólogatnék vadul arra a véleményre, miszerint értsen mindenki az autóhoz, aki használni akarja.
De aztán végiggondolom, hogy én pl. használok számítógépet, és ha nagyon muszáj, akkor okostelefont is.
Egy ötödikes kenterbe ver mindkettőben.
Megtanultam, hogy ami nekem kell, azt el tudjam rajtuk végezni, felhasználói szinten. De egy kicsit bonyolultabb programtelepítés már ki tud fogni rajtam, ha már virtuális meghajtókról van szó, akkor bele sem kezdek.
Egyszerűen nem érdekel.Innentől fogva megértem, ha valaki így érez a járművek iránt. Ez nyilván nem jelenti azt, hogy egy ilyen embertől elfogadom, ha ócsárol valamilyen márkát,típust, legtöbbször azért, mert nem tudja, mit kellett volna megnézni, vagy megcsinálni rajta.

boom2 2015.04.27. 11:49:35

@Make Valamit:
Mit szólsz a 2,5 milliós árhoz? Én sírva röhögtem.

Szkotti 2015.04.27. 11:50:06

@Sword: A "minimum 2e órát bírjon ki" és a "2e óra után menjen tönkre" két teljesen eltérő kritérium, és az elsőt könnyebb megvalósítani(tesztelni, ellenőrizni).

A dolgok rákfenéje szerintem is az előállítási költségekben (ennek vonatkozásában természetesen az eladási árban) keresendő.
Az olcsóbbat könnyebb eladni, és ha a minimumot tudja, már nyert a gyártó. Hogy olcsó is legyen, meg sokat is bírjon, meg javítható is legyen, az kb. olyan, mint az egyszeri autószerelő műhelyben a jó-olcsó-gyors munka hármasa...

Consumer electronic példa: bébiétel melegítő. Nem egy horror árú termék, 5-6e Ft. 3 éve működött, aztán az egyik hétvégén nem kapcsolt be többet. Mint kiderült, egy egyszerű bimetál érintkezési probléma miatt, de az összeolvasztott ház miatt nem volt egyértelmű, hogy a roncsolásos szétszerelés után használható lesz megint. Sikerült megoldani, dagad a kebel, asszonynál jó pont.
De nyilván ez azért volt, mert megvolt a minimumkapcsolások száma, amit kitaláltak, hogy a gyerek hároméves koráig fogják használni a melegítőt. Hogy nálunk megérkezett a 2. gyerkőc két év után, az a gyártó hibahatárán kívül eső tényező.
Az olcsóságot meg úgy érték el (többek között) hogy 3db csavar helyett egy kvázi örökéletű szerszámmal elsütötték a ház csücskeit. Szerintem nagyjából így lehet ez.

Sword 2015.04.27. 12:36:18

@Szkotti: Pontosan így gondolom én is, csak lehet, hogy már túl sokféleképpen fogalmaztam. :)
Könnyebb felülni az összeesküvés elméleteknek, mint belátni, hogy fogyasztói oldalról miket is várnak el: tartson örökké, de legyen olcsó és otthon is meg tudjam javítani. Há'persze...
Mivel a vevő inkább árérzékeny, így az olcsóságra mennek rá azzal, ahogy te is mondtad adnak egy alsó korlátot az élettartamnak. Az a melegítő lehet, hogy kitudna szolgálni még két kisgyereket utána, de az annyival drágább. Azt választanád? Vagy inkább próbálnád minél olcsóbban és gyorsabban megúszni a vásárlást? Hisz ez csak egy szögegyszerű berendezés.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2015.04.27. 12:48:17

@boom2: Érdemben nem szólok hozzá inkább, nekem egy faszlift E46 meg egy E90 ugyanaz az autó, főleg ha 320d, még a motor is megegyezett egy ideig. Nem láttam még E90 320d szívósort de úgy rémlik hogy a gyártó "javította" a drallklappen problémát (=ugyanúgy leszakad a gecibe csak ebben már műanyag úgyhogy legalább nem nyírja ki a motort teljesen). Ültem ebben, ültem abban... nekem ugyanaz mindkettő, ugyanúgy nyílik a kombi hátsó ablaka, az E90-ben modernebb a hifi. Ennyi. Örvénylapkák ki, ZK (AU) ugyanúgy megvan vele, akkor marad pár dolog
1. nincs olyan, hogy "longlife" olaj. 15.000km max!
("öreg vagyok én már ehhez...")
2. a főtengely végén a csillapított ékszíjtárcsa ki fog fingani 200.000 körül, és ott nincs olyan mint a kuplungnál, az ésszel vezetés ezt nem befolyásolja
3. lélekben készülni a kéttömegű lendkerék + koromszűrő cserére, ahogy néztem belefut 200e-be mindkettő
4. injektor - bármelyik alkatrész hunyó lehet
De szerintem ezeket a kocsikat csak a rozsda veszélyezteti igazán. Meg a gazdája :)

lanyi 2015.04.27. 13:23:27

Nem tudom megállni...
Ehhez a "92-ig gyártottak jó autókat" mizériához lenne észrevételem.

Édesapám 1973-ban vett újonnan egy Skodát amit 1980-ban adott el.Kb 80.000 km-t tett bele. Hét év alatt a karosszéria erősen rozsdásodott és egy motorgenerál is kellett. Jelenleg egy 1997-es Skoda octaviát hajtok 230.000 km van benne. Rozsda alig a motornak semmi baja...

Na most senki ne jöjjön azzal, hogy a skoda nem nyugati mert volt 1990-es BMW-m és 2006-os A6 Audim is...

dodi83 2015.04.27. 13:29:41

@Shadowbull: No, én is hasonlót írtam pár kommenttel feljebb...le is hurrogtak rendesen :)
Amúgy az lenne ám az igazi mérnöki teljesítmény, hogy a gariidő után 2 nappal menjen tönkre valami alkatrész.... :D

TaaT 2015.04.27. 13:33:10

@Szkotti: "Innentől fogva megértem, ha valaki így érez a járművek iránt."

Én úgy írtam hogy egy minimális szinten, tehát ne keresse a 710-es alkatrészt a motortérbe, ne fúrkálja ki a levegőszűrőházat a szűrőbetét után hogy jobban szellőzzön, ne higgye azt hogy minden olaj egyforma, vegye a fáradságot és olvassa át azt a kurva könyvet i.imgur.com/otfxdgN.jpg (nem véletlen adják a kocsikhoz).

"én pl. használok számítógépet, és ha nagyon muszáj, akkor okostelefont is."

Ha ezek használata ugyanannyi felelősséggel járna mint autót vezetni akkor ezekhez is kellene jogosítvány (mit szólsz hozzá Viktor? A hasznot felezzük.)

De manapság a jogosítvány már majdnem alanyi jogon jár, lassan az lesz hogy betölti az ember fia/lánya a 17-et és megy felvenni a jogsit. itthon miért nem hallok ilyen esetről? www.nlcafe.hu/eletmod/20150313/jogositvany-vezetes-vizsga-bukas/

Agr3ssor 2015.04.27. 14:11:20

Szerintem ez a "tervezett avulás" csupán a szegény ember konteója! Ők egy olyan rétege a társadalomnak, akik mindig másokat okolnak a sikertelenségük miatt, és mindig bűnbakokat keresnek az élet természetes problémái miatt! Természetesen bőven van kivétel, én például tartással vagyok képes kisember lenni, és mégis boldog vagyok.
Azért tisztázzuk valamit! Akinek van pénze új akár prémium autókat vásárolni, az pont leszarja a "tervezett avulást"! Nekik eleve nem fáj a sztori, mert nem érdekli őket a sokéves autókkal járó esetleges gond! És hiába lenne ugyanolyan jó és megbízható a 10 éves, mint az új, ők akkor is az utóbbit vennék! Ugyanis egy bizonyos egzisztencia felett megengedheti magának az ember, hogy nem kötelező számára a praktikum, hanem előtérbe kerülhet az egzisztencia!
Gondolom sokan ismeritek a Maslov-féle piramist. Van, aki megragadt a "Biztonság" szintjén, és egész életében ott is marad. Ebből kifolyólag a szintjéhez mérten kénytelen a döntéseket is meghozni! Aztán aki elérte az "Önmegvalósítási" fázist, az szinte bármit megtehet. Meg is teszi!
Nekem csak az fáj, mikor a alsóbb fázisban levő emberek ideológiát gyártanak a saját kényszerpályás döntéseikhez, és meg akarnak mindenkit győzni, hogy egy barom a másképp gondolkodó ember. Életszerű példa, mikor a racsing Suzukis telepi menő lenyomja az Audi-t a piros lámpánál. A Suzuk-is meg van róla győződve, hogy az Audi-s egy f@sz, mert ő a kettőhetvenért vásárolt Suzuki GTI-jével lenyomta a 16 milliós A6-ost, tehát nemhogy ugyanazt, hanem még többet is tud az ő gépe. Pedig ha a telepi menőnek lenne 16 milliója autóra, akkor nyilván esze ágában nem lenne Suzukival járni. És esze ágában nem lenne valószínűleg minden pirosnál megmutatni, hogy a kis értékű ingóságok ellenére ő a király.
Ennek az egésznek megvan a pszichológiája.
A "tervezett avultatás" propagandája mögött is hasonló okok húzódnak. Nincs pénz az újra, csak a levedlett fosra! Valamilyen ideológia mindenképp kell, ami alapján az újat vásároló hülye balek lesz, a csóró kényszerpályás meg "racionális" és megfontolt! Én ezt gondolom!

nick papagiorgo 2015.04.27. 16:19:49

A "mesterséges avultatásról" általában azok regélnek, akiknek fogalmuk sincs, mi az :)
Volt itt szó pl. a bronzperselyről, "régebben" nem volt olyan fejlett a technológia, hogy megkockáztassanak egy műanyagperselyt pl. Most meg igen. Ez erről szól.
Mindenki keresi azokat a lehetőségeket, hogy autókat minél olcsóbban gyárthasson, mert ezt várják a vevők, és mert a konkurrencia is ezt teszi. Ettől még ez nem jelenti azt, hogy a mai autók szarabbak.

Speedman 2015.04.27. 22:02:21

@Agr3ssor: Nem semmi, amit írtál. Te a "kisember" megmondja a többi "kisembernek" mit gondolnak a gazdagok.
Teljesen tévesek a gondolataid és a következtetéseid mindkét oldalról.

Az meg végképp összezavar, hogy a régi autókkal járókat (a "levedlett fosokat", amibe a te R19-ed is tartozik) meg sikertelennek és bűnbakkeresőnek nevezed (és ebből következtetve boldogtalanok is), míg te még örülsz is a saját sikertelenségednek("mégis boldog vagyok").
Kicsit ellentmondásosnak érzem a kijelentéseidet így.
Persze neked a többi csóróval ellentétben van tartásod (írtad), amitől kiemelkedsz közülük (gondolom én).

UdjanMineck 2015.04.28. 08:36:04

@Agr3ssor: Totál rosszul gondolod, de önigazolásnak nem volt rossz.

UdjanMineck 2015.04.28. 08:37:37

@Speedman: jaja.... több szót nem is érdemel szerintem.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.04.28. 09:20:15

@Agr3ssor: ezzel csak annyi a gond, hogy nyugaton a prémiumautókat az átlagemberek veszik. Belgium második legnépszerűbb modellje a 3er volt, A németeknél a top 10ben 4 prémium modell szerepelt.

Én sem vagyok híve a tervezett avultatás teóriának, de nyilván ha egy-két bosszantó apróság (ami ráaádásul kopó lakatrésznek tudható be) belép a harmadik-negyedik évben az már ok arra hogy váltson a tulaj, és ha jól játsza ki a kereskedés/szervíz akkor marad is a márkánál.

Viszont én többször láttam olyat hgy gari alatt vagy közvetlenül utána komoly dolgok mentek gallyra (prémiummárkákról beszélünk).

Ebből a gyártó nem tud jól kijönni, még a költségátvállalással is.

UdjanMineck 2015.04.28. 10:08:08

@Ződ2000: ...márpedig ha ez igaz (és tényszerűen igaz), akkor az másik egy erős érv a tervezett avultatás mellett, amelyhez szépen a marketing asszisztál.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2015.04.28. 10:11:30

Ez jó... a gond az, hogy a "kisember" mint definíció nem áll valami szilárd lábakon. Kisember az aki azt gondolja magáról. Már nem emlékszem melyik milliomos befektető (talán Warren Buffett?) valami 1972-es öreg lelakott amcsi hajót hajtott a nem olyan régen bekövetkezett haláláig. Keresgél kicsit az ember (Quora, TNR) és kiderül hogy lassan unalomig ismételt kutatásokban újra és újra az jön ki, hogy az irigyelt milliomosok (nem celebek) jópár éves használt autóval járnak - hiszen olcsóbb, a befektetésed jobban megtérül mert az első nagy értékvesztésbe az első tulajdonos futott bele.
Ki tehát a kisember? Évi 4 millió nettó alatt? Évi 12 millió nettó alatt? Személyesen ismerek olyat aki az utóbbi kategóriában keres, nem politikus, nem hurkásnyakú vállalkozó, nincs kaszinója, egyszerűen ért valamihez, amihez sokan nem. Képzeljétek, nincs megelégedve az életével, pedig olyan autót vehetne magának amilyet nem szégyell.
Végülis nem arról szólna ez az egész élet hogy valami jobbat, többet akarjunk kihozni magunkból? Valószínűleg még Bill Gates is irigykedik valakire... (egyébként az öreg legendás, hogy turistaosztályon repül ha egyedül kell mennie valahova, hoppá.)
Vagy esetleg kispolgár=kisember? Nekem ez se stimmel, hiszen ez az alsó-középosztály megnevezése, ahol nincsenek kiemelkedő teljesítmények, viszont sikertelennek se neveznék valakit aki összehozott legalább annyit hogy tető van a családja feje felett és néhanapján még egy nyaralást is megengedhetnek maguknak.
(Személyes véleményem, hogy a pénz/takaró maximumig nyújtásával beújított csilivili német verda egy bizonyos népességcsoportra jellemző, és akik a panelvárból hangosan szidják őket, nem jobbak náluk, hiszen hány házgyári fedetlen parkolóban áll X5, Mini, S-Merci...)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.04.28. 11:03:57

@UdjanMineck: lehet de ezeket keleten fillérekből tudják orvosolni, a mi hazai létsíkunkon ezek nem jelentkeznek, hacsak nem viszed márkaszervízbe a 10 éves autódat...

@Make Valamit: Eleve ez a "kisember" kifejezés egy tipikus K európai dolog, ami kevéssé létezik. De azért is hívják azt jóléti társadalomnak...

R. Igor Mortis 2015.04.29. 08:32:06

@UdjanMineck: nem hittem volna, de egyetértünk. maximálisan. legalábbis ebben.

Rónarider 2015.04.29. 09:22:26

Mondok egy konreót, lehet én találtam ki, lehet nem, bár eddig még nem hallottam:

Csökkennek az autók eladásai, és még válság is lehet, 90 körül összeülnek a gyártók a politikusokkal, mi legyen, hogy ne legyen sztrájk, vagy tömeges elbocsátások. A politikus ritka állat, nem emberi módon gondolkodik, de az autóhoz nem ért, ezért javasolja, hogy gyártsatok szart.

De a reputáció? A kiharcolt rang és elismerés? Azzal mi lesz?
No jó, akkor ne szart gyártsatok, hanem bonyolítsátok kicsit, ne legyen egyszerű, talpas szerelő ne tudjon belenyúlni, apróságok menjenek tönkre és az egész valahogy legyen működőképes, de kelljen rá költeni. Ha okosan árazzátok az alkatrészeket, még jó is lehet.
Az ám, de ha silányítunk, lebukunk, még akkor is, ha telenyomjuk szemcukorral a gépeket. Ráadásul már tényleg igazán jó motorokat építünk, innen fejlődni már csak túlbonyolítva lehet.
Ja, csak ez a baj? Akkor co no so értékeket legyetek szívesek leszorítani, egy év van rá. ;)
Micsoda?...öhm...végülis meg lehet csinálni. De nem lesz jó vagy....hehe érjük. Mindegy, majd parasztvakítunk.

Rónarider 2015.04.29. 09:37:58

A politikusnak mi a fontos? A kib.szott gazdasági növekedés. Ez mit jelent? Annyit, hogy ami jó 10 évig, azt csak 10 évenze kell legyártani. Sok, nem bővül a gazdaság elég gyorsan, illetve stagnál. Mit csinál, egyre bonyolultabb, többféle meghibásodásra hajlamos kontrukciókra kényszeríti az autógyártókat (például). A vevő meg lusta, nem jár utána, nem tud semmit, így addig használja, amíg nagyjából problémamentes. Aztán vesz másikat, nagyon nem 10, hanem nyolc év múlva. Kevés, szigorítunk, még bonyolultabb konstrukciók, hamarrabb és több hiba, 6 év, kevés, szigorítás, bonyolítás, 4 év. És jön az euro 6 (ha már itt nincs), de lesz ez még tovább is.

Nem tudom így van-e, de néha elhiszem.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.04.29. 10:23:43

@Rónarider: figyelj, én megértem hogy belénk évtizedekig súlykoklták, hogy jó a xar is, nem kell több, ne ugrálj elégedj meg azzal amid van. Amíg az egész trutyi ránk dőlt államadóssággal és elavult gazdasággal.

De szerencsére nem mindenhol ez a helyzet, van ahol az emberek értékelik a fejlődést, és kíváncsiak az újdonságra, és akár készek kockáztatni is egy egy innovációval.

Igen gazdaság abból él hogy az emberek vásárolnak. Az átlagos eccerű hétköznapi munkavállalók (direkt nem írok "munkást", "népet"). Nem pár arisztokrata és nem pár "tőkés". Ebből áll a jóléti társadalom, és ez is tartja el a világgazdaságot. Az amerikai, európai vagy újabban pl a kínai munkavállalók és dolgozók.

Ahogy egy működő piacgazdaságban, a cégek igyekeznek kielégíteni minden igényt. És nem kell meglepődnöd azon hogy az általad említett igényekre is van autó. Úgy hívják Dacia Logan.
Itt egy jó statisztika: media.renault.com/global/en-gb/renaultgroup/Media/PressRelease.aspx?mediaid=64911

Szerepel benne az összes Dacia akármilyen néven fut, nem érik el a milliós e4ladást világszerte.

Másként nézve:raycee1234.blogspot.be/2015/02/top-50-models-europe-2014.html
A Logan nincs a top50ben, pedig ez a te autód. Mégsem kell senkinek. Még inkább veszik a flancosabb modelleket a Daciától. Fene se érti ezt...

Rónarider 2015.04.29. 10:27:55

@Ződ2000: persze, de ha igazam van, a Dacia Logan ugyanúgy benne van a vázolt konteoban, ahogyan minen más, amit nem is terveztek forgalmazni Európábsn, kicsit kilóg belőle. Kicsit.

UdjanMineck 2015.04.29. 11:14:36

@R. Igor Mortis: Kedves R. Igor Mortis! Értem. És miben nem értesz velem egyet minimálisan sem?

UdjanMineck 2015.04.29. 11:16:52

OFF

Figyelemre érdemes pár sor:
hu-hu.facebook.com/Robert.Puzser/posts/640260739383076

(Ne azt nézzétek ha kérhetem, hogy KI írta, hanem hogy MIT ír.)

UdjanMineck 2015.04.29. 11:21:34

@lanyi: A Skodával egy baj van, legalábbis egy kicsit is igényes, tudatos autóvásárló számára: hogy csak a logo cseh rajta. Minden egyéb német, VW. Ami engem illet, ez elég ok arra, hogy ne vegyem meg soha. (Az IGAZI Skoda az utolsó csavarig cseh volt. Lehetett szeretni vagy nem szeretni, de legalább önazonos, őszinte termékről volt szó. Ez az, ami elveszett akkor, amikor a VW "megmentette". Azóta a Skoda NEM az, ami a '90-es évek elejéig volt. De mondhatnék ezer más példát is. Pl. senki ne gondolja, hogy a Philips feliratú LED TV holland tv-t jelent. Szó sincs róla. Kínai TV-ről van szó, Philips felirattal. Ízlés és tudatosság dolga ezek után, hogy valaki bedől-e ennek az olcsó marketingnek és kifizeti-e a termék árát vagy sem.)

UdjanMineck 2015.04.29. 11:23:10

@Shadowbull: a tervezett avulás általánosan értett léte vagy meg nem léte kérdéskörhöz kapcsolódik szőrmentén.

Shadowbull 2015.04.29. 11:31:41

@UdjanMineck: csak en nem ertem amit mondani akartal ezzel?

UdjanMineck 2015.04.29. 11:32:07

@Shadowbull: elképzelhető. De mindegy.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.04.29. 11:51:58

@Rónarider: ez persze nagyon kényelmes így. Nem. A Logan volt az az autó amit a kelet európai mentalitással terveztek, lehagytak róle mindent ami bonyolít, ESP feláras de van hozzá alufelni :)

Igazi K európai igénytelen autó...

UdjanMineck 2015.04.29. 12:05:00

@Ződ2000: Igazi K európai igénytelen embereknek...

dodi83 2015.04.29. 16:29:45

@Rónarider: Orvos látott mostanában? :D
Agyrém, amit itt összezagyválsz, tipikus összeesküvés elmélet, "összeülnek a politikusok, és az autógyártók"...tudtommal a 90-es évek elején épphogy nem csökkent, hanem emelkedett az autóeladások száma, 2008 év végétől esett vissza radikálisan az elások száma.
Amit meg a gazdasági növekedésről írtál.....hát...tudod, a gazdaság növekedéséből vannak a beruházások, fejlesztések, munkahelyek, bérek növekedése, vállalkozások fejlődése....

UdjanMineck 2015.04.29. 17:45:23

@dodi83: naivságodnál csak ostobaságod nagyobb. :(

Rónarider 2015.04.29. 17:55:12

@dodi83: meg az infláció, ami miatt az egészre szükség van. A papírzsolnglőrök ugye...

dodi83 2015.04.29. 17:58:58

@UdjanMineck: De amúgy megpróbálok javulni, és minden bokorban ürgebőrbe bújt ellenséget látni :D

dodi83 2015.04.30. 17:26:26

@Rónarider: Az inflációt is csak úgy a papírzsonglőrök csinálják? :D Mesélj még kérlek :D

Rónarider 2015.04.30. 18:23:27

@dodi83: Egyszerű példával: Amikor a lovas ember a kertemet barterben 2 zsák búzáért (~1q) szántja, boronálja tíz éve, akkor ugye ott nincs változás a munka mennyiségében sem, az árban sem. Amint beengedjük a bankot a pénzzel, a navot meg fene tudja milyen ingyenélő szervezetet az üzletünkbe, máris változik évről-évre az ár, miközben az elvégzendő munka mennyisége ugyanaz, a ló sem eszik többet, a kert sem lesz kisebb, mégis több pénzz kellene adnom. Tehát ha nem a vevő és nem az eladó(szolgáltató) az akiken múlik, akkor csakis azokon, akik közbeékelik magukat bármiféle valós munka vagy teljesítmény nélkül. Ők a papirzsonglőrök és tőlem szokatlanul finoman fogalmaztam.

dodi83 2015.04.30. 18:32:31

@Rónarider: És ha a földedet szántó jóember munkájára nagyobb lesz az igény (kereslet), vagyis majd 3 zsák búzáért szánt már, akkor ő is papírzsonglőrré válik?
Alapból azt sem értem, hogy az infláció miért ilyen nagy ellenség....

Rónarider 2015.04.30. 20:06:38

@dodi83: Már bocs, de tudod viszonylag nehéz leakasztani a szögről új, művelhető területeket. Napi 10 óra munkánál nagyobb igény nem jellemző, mert nem bírja sem állat, sem ember. És nem lehet a kerteket egész évben szántani, mert erősen szezonális. Tehát ennek ennyi az ára. Az a szép, hogy nem is kell közben pénzre gondolni sem, bár tudom az nehéz. Eleinte én is számoltam mennyi az annyi, aztán rádöbbentem hogy mindegy, két zsák búza. Ahogyan az egyetlen tüzépes akiben megbízom és tudom róla, hogy köbméterben árulja a tűzifát szokta mondani, az emberek nehezen szoknak le a hülyeségről, bejön a vevő, vesz 5 köbméter fát, kérdezi mennyi a súly. Barátom, nem mindegy az neked? vettél öt köbméter, tisztességesen kalodába rakott fát. Ha attól jobban érzed magad, szívesen meglocsolom a slagból, akkor biztosan elég nehéz lesz. ;)

Az infláció meg azért mumus, mert ugyanaz a pénz, míg felveszed a bankban és odaadod a kenyérért, na abban a három percben sem ugyanannyit ér. Ami nagyon jó a semmirekellőknek, de ha lenne mögötte valami véges, fizikai fedezet, amit nehéz meghintáztatnia a kockázati-befektető-féléknek, akkor 1 Ft nagyon kicsi ingadozással 1Ft-ot, illetve 10^-6ha földet, vagy g aranyat, vagy liter vizet stb érne nagyjából amíg a fedezete véges, illetve értékes.

dodi83 2015.04.30. 21:11:01

@Rónarider: Még most sem értem ezt az inflációs teóriát...bár nem hinném, hogy egy síkon mozgunk, neked egy tipikus vulgárkommunista felfogásod van, vagyis csak a munka, a kemény munka ér valamit, a többi felesleges...

Rónarider 2015.04.30. 22:06:00

@dodi83: kösz, hogy megfejtettél. szerintem meg amikor valaki teljesítmény, vagy meló nélkül pénzt keres akkor valakit mindig meglopnak.

dodi83 2015.04.30. 22:07:35

@Rónarider: És a szellemi, pénzügyi tevékenység nálad melyik kategóriába tartozik?

Rónarider 2015.04.30. 23:38:13

@dodi83: szellemi: nagy részével nincs baj, feltalálók, mérnökök, színészek, költők okés.
pénzügyi: egy részével nincs baj, biztosítók. A bankárok viszont azok, akik tét nélkül szeretnek nyerni, ingyenélők.

Tudom sarkos, de ez van.

JimK1rk 2015.05.01. 09:52:23

@UdjanMineck:
Eloszor is csokolom!
Nyugat-Europaban viszik mint a cukrot az olah kocsikat. Igaz, itt nem villogni kell a verda hanem elmenni a-bol b-be, arra meg tokeletes Dacia, igan a csaladban is van egy, igen az anyukam igenytelen. Sajnalom es elnezest kerek.

Laci1982 2015.05.01. 12:34:20

gyönyörű ez a bimmer, pedig nekem ez a változat nem is tetszett soha. De ez a szín és a felnik....Csillivilli kis járgány. Szép, venném, megértem, hogy szerelmes bele a tulaj.....

UdjanMineck 2015.05.01. 14:02:43

@JimK1rk: Nos, ne haragudj, de az semmit nem jelent önmagában a Daciara nézve, hogy Nyugat-Európában hányan veszik. A mennyiség nem feltétlen tükrözi a minőséget, ugyebár. És bár lehetséges, hogy Te és Anyukád nagyon igényes az élet egyéb területén, de ami az autóválasztást illeti, sajnálom, és kérlek ne vedd személyesnek, de bizony igénytelen, fantáziátlan, hiperracionális, viszolyogtató dolog. Egy 35 éves Toyota Starlet soha nem lenne olyan kínos, mint egy nullkilométeres Dacia. Ez van. Sajnálom és nem kérek elnézést.

Rónarider 2015.05.03. 07:36:22

@UdjanMineck: Teljesen jó választás, új, nagyjából jó, célra alkalmas, pár évig biztosan gondmentes, megfelelő karbantartással sokáig nem pénztemető.
Gondolom Te sem várod el anyukádtól (ez most hangsúlyozottan nem anyázás akar lenni), hogy az út szélén a motorháztető alatt épp a hiba okát nyomozza, vagy a legegyszerűbb esetet alapul véve, hogy utántöltsön egy kis motorolajat, ha van visszajelző és az autó kéri, vagy ha nincs, akkor minden reggel a nívó ellenőrzésével foglalkozzon.

Nagyon kis része az a népességnek, amely nem jön zavarba az esetleges problémáktól, amelyek egy autóval történhetnek, ők engedhetik meg maguknak egyedül, hogy elinduljanak egy 20+ éves autóval szerintem. Mert tudják hogyan működik, hol lehet a hiba, mik a gyenge pontok, és még eszközeik is vannak egy gyorsjavításhoz. Csikós egy rommal, meg egy szatyor alkatrésszel ki tud menni a világból, és még haza is jön vele, esetenként az autó jobb utána, mint előtte.
Na most ugyanez egy technikai analfabétával a tréleresek Mekkája.

Abban ugye egyetértesz, hogy egy új autó kevésbé hajlamos meglepetést produkálni, mint egy idősebb? És aki nem ért hozzá/nem érdekli/megteheti hogy ne foglalkozzon vele, annak az új autó a legjobb választás. Még akkor is, ha rengeteg régebbi van, amelyik szebb, néha jobb, és őszintébb.
süti beállítások módosítása