Lenyomatok a múltból, kicsit másképp – Lada, Wartburg, Trabant

  2015. április 04. - ommm Címkék: lada trabant wartburg TCTV

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Meg kell-e mindent menteni vagy szebbé teszik a világot, ha kreatív művészet alapjaiként élnek tovább? Döntsék el önök a szezon utolsó epizódjában!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr177335578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.04.04. 07:51:04

Iszonyat szexi az a Lada, instant get.
Azok a szélesítések azokkal a kerekekkel, gyáá

ele-nor 2015.04.04. 07:57:16

Az a fehér CSODA egyszerűen kell. Most, nem, tegnap. Nagyon pöpec mind3 verda :) full respect

redriot77 2015.04.04. 08:06:38

Mestermű mind a három!

totál kár 2015.04.04. 08:09:18

Nagyon szép lett a Trabi,de
nem értem ezt a kerékbedöntést,ha egy franciának így áll a kereke annak a hátsóhídját kell cserélni.
A Lada is szép

Leadfoot 2015.04.04. 08:38:06

Ha emlékeim nem csalnak, a Warnyúban az a pilács nem a kézifék visszajelzője, hanem az alacsony fékfolyadék-szintre figyelmeztet.

Schütii 2015.04.04. 08:38:50

De furán nézel ki Pista arcszőrzet nélkül.

A Trabant egyébként műalkotás kategóriás nálam. Is.

lodola 2015.04.04. 09:50:02

lehet hogy túl öreg vagyok,de én még mindíg menekülnék ebből
minden forma ami a gyerekkoromban az agyamba égett,hányok

bármi izgalmas számomra,csak ne szoci gép legyen

persze jó, hogy az utánam jövő nemzedék máshogy gondolja,legalább átmentik a gépeket amiket én hagynék veszni

NBE 2015.04.04. 10:18:39

Nagyon erzik a sracok,sugarzo harmonia+egyediseg mind3-abszolut hozzak a "Nem kene(hisz en a sajatomat faragom :)),de orulok,hogy ezek a targyak leteznek"-erzest. Roviden: Respect!

Christofer Schmidt 2015.04.04. 10:20:32

Nagyon rákívántam mindre. De főleg a zsiguli. Na azzal szívesen járnék naponta is! A trabival meg hétvégén. Remekművek!!!!

erokun 2015.04.04. 10:29:36

Az a kerékdőlés nekem már sok,de ettől eltekintve hazahoznám mindet.

NBE 2015.04.04. 10:42:50

@totál kár: ezek a futomuvek(lengokarok tengelye szogben all a kerekekehez kepest) ilyen merteku ultetesnel mar onmagukban is adhatnak ekkora negativ dolest-aztan persze lehet,h meg vmi plusz turpissag is van(annyira nem vagom-nekunk szeria wartburgunk volt,hogy a telekre is felmenjen.:))

Arrakis427 2015.04.04. 10:57:14

Nagyon tetszett mind a három, kár hogy a Ford-ról nem volt anyag! Ritkán látni Magyarországon ilyen szépen épített autókat!

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2015.04.04. 11:42:09

Mindhárom gyönyörűen igényes, nagyon tetszik. Nem mindennel értek egyet, a kerékdöntés például nekem sok (mintha ki akarna szakadni a futómű), viszont az összhatás remek, és a részletek is szépek.
Az üdítősdoboz-felniközépkupak mindent visz, zseniális (az külön szép, hogy nem lóg ki a felni, meg a spéci csavarok alkotta környezetből).
A Lada meg úgy kéne, ahogy van.

Mac911 2015.04.04. 11:45:06

Ugyan nem tetszik, de engem érdekelne ezeknek a negatívos futóműveknek a technikai megvalósítása.
Az autók valóban gyönyörűek!

zoliee81 2015.04.04. 12:00:16

A Ladát élném.... :)

vasutasrendőr 2015.04.04. 12:02:15

Nagyon stabil gépek, a Wartburgnak kitaposnám belét 1x szívesen ;)

vétizenketto 2015.04.04. 12:35:17

Jo pofa autok.
Latom a musort mar a H.A.81 is supportalja, nem semmi

Choossie 2015.04.04. 12:42:05

Mindegyik a maga módján szép!Engem a trabi érdekelne, hogy ejtőtartályos megoldás helyett, hogyan kap üzemanyagot? Szép gépek, de a lada visz nálam mindent :)

jürgen baromartz 2015.04.04. 13:09:05

ugye, a négyütemű trabit is vissza lehet optikailag így "kétüteműsíteni"? (elfér a kétütemű motorházteteje alatt a vw motor?)

állat mind a három, nem is tudnék közülük választani.

Cooper911 2015.04.04. 13:39:59

@jürgen baromartz: Szerintem elfér, ha jól tudom az 1.1 a motor nagyobb hőkibocsátása miatt kapott fém gépháztetőt. Szóval ha a régi tetőt jól lehőszigeteled akkor elvileg megoldható.

@lodola: Szerintem nem az "öregség" az oka. Én is ezek között nőttem fel és még mindig tetszik a formájuk. Sőt ugye a Ladát olaszok rajzolták, szal a kinézetében nem mondhatjuk hogy szoci. Szerintem csak simán átérzed, hogy egységnyi fémből mennyivel szebb autókat csináltak nyugaton. :D

Szépek ezek a gépek, gratula a tulajoknak.

És akkor a végére következzen az én kedvencem:
www.stancenation.com/2012/11/13/out-of-the-norm-martins-77-wartburg/

JaxTeller 2015.04.04. 14:18:20

Amikor először láttam a Trabit velem szembe jönni, nem hittem el, amit látom, utána folyamatosan a visszapillantót néztem, hogy ameddig lehet lássam hátulról is és majdnem nekimentem egy előttem lassító és lekanyarodó autónak :D
Itt lakok egyébként a szomszéd faluban, párszor össze lehet velük futni. Nagyon igényes autó mind a 3, respekt a gazdáiknak.

A nick már létezik,válassz másikat ! 2015.04.04. 15:33:29

A magyar Gas monkey garage :-) .
Nagyon szupi mind3 verda , gratula srácok .

z.fuse 2015.04.04. 16:46:12

Hol forgattátok a filmet?
Vasgyár?

ChopiTzr 2015.04.04. 16:58:17

Legjobb rész!
Még ilyet!
Lehetne csinálni még pár hasonló epizódot pl. az aterimotorsport-al:
vimeo.com/112105870

Esetleg autósklubbokkal mint a 819 Company (idetartozik a fullkontaktgarage, az aterimotorsport és még sokan mások):
www.youtube.com/watch?v=nHmTrTa6VfA
www.facebook.com/819Company/photos/a.297848330283508.64763.295824323819242/682358138499190/?type=1
www.facebook.com/819Company/photos/a.526882400713432.1073741826.295824323819242/677506508984353/?type=1

Szerintem vivaro, nissan pulsar és hasonló unalmas tesztek helyett jöhetnének ezek, hasonlóan laza könnyed stílusban (, a mostani adást nézve volt egy kis "régi totalcar" flashback-em és ez nálam + pont) , esetleg Powered Áki garázsába is benézhetnétek, szerintem pár tulaj hozzájárulna az autóik bemutatásához, tesztjéhez. ;)

UdjanMineck 2015.04.04. 17:05:46

@zoliee81: ennek semmi értelme, ez így zagyva. Beszélj magyarul, értelmesen.

UdjanMineck 2015.04.04. 17:08:53

@A nick már létezik,válassz másikat !: hej, micsoda "szar" autó van az avatarodon! ;-))

zoliee81 2015.04.04. 17:51:38

@UdjanMineck: Mi nem jött át azon, hogy élném?? :D

De rendben, fordítok.:
szeretnék egy ilyet, birtokolnék, nézegetném a garázsomban, satöbbi.

Gergel 2015.04.04. 17:54:23

Egyet kell értsek az előttem szólókkal,
szépek a gépek. De az a kerékdőlés !
Mondjuk nem is nekünk csinálták , hanem maguknak...
Az a Lada, pedig,.... nincsenek is rá szavak . :)

UdjanMineck 2015.04.04. 18:01:58

@zoliee81: persze, átjött, értettem, és köszi a fordítást is, csak felhívtam a figyelmed a Fluor Tomi-fan club által preferált nyelvtorzulások és affektálások elkerülésére. ;)

nikarágja 2015.04.04. 19:18:24

@lodola:ja, legalább a motort engedni kéne nekik korszerűre cserélni

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2015.04.04. 20:02:45

Jópofa holmik ezek, önkifejezés, fiatalság-bolondság, nekem a Trabi igényesen megoldott puritánsága jött be a legjobban, de az ezerkecskére is megdobbant a szívem. Az eddigi kommentelők többségével együtt amúgy nálam is a karikatúra műfaját idéző terpesztés, meg a földig ültetés az, amit saját járműnél nem tudnék elképzelni. Jól néz ám az ki (majdnem) gyári magasságon is, kár ezzel elrontani.

@TaaT: az az utolsó kép... a baromállatja, ezt én így emelőről nem merném leengedni, nem hogy még kimenni vele forgalomba :D

Autopeti 2015.04.04. 21:23:35

A krómozott lökhárítók nekem nagyon hiányoznak a Ladáról, így valahogy olyan furcsa. A Trabantot viszont hibátlannak tartom.

Retek · http://vakerda.blog.hu 2015.04.04. 21:57:47

Nagyon hangulatos műsor lett, tök jó verdákkal, gratula minden szereplőnek.

Ednet 2015.04.04. 21:59:53

Nagyon szépek az autók és biztosan borzasztó sok munka volt vele...
De hogy mi szépség van a rommá ültetésben, amitől gyakorlatilag használhatatlanok lesznek??? Winkler is alig bírta ki, de csak nem szólt be. Már majdnem kimondta pedig... :)
Persze jó az ültetés és néha kell is, de ez már kicsit beteges.
Azért nem ártana a fiúknak talán elgondolkozni, hogy ilyen brutális ültetés nélkül is lehet nagyon jó és nagyon szép autókat építeni!
A munkához csak gratulálni tudok és kitartást, de néha lehetne hanyagolni az ültetést...

UdjanMineck 2015.04.04. 22:50:25

@zoliee81: egyrészt ilyen szó sincs, másrészt nem vagyok az, harmadrészt a nyelvtannáciság pont nem ezt jelenti. Te nem heJtelenül írtál, hanem magyartalanul és affektálva. Nem ugyanaz.

Csalfa Romeo 2015.04.04. 23:01:32

A Warbiról meg nem mondtam volna a külseje alapján, hogy négyütemű. Így egy kicsit csalódás, de ezzel együtt is kéne. De a Lada mindent visz, ráadásul még 2102-es is, vagyis kombi, ami tényleg nagyon ritka már. A Trabi szintén instant get, nincs mese. A piros Fiestáról pedig egy árva szó sem esett, pedig pofás volt az is.
Én megkérdeztem volna a srácokat, nincs-e tervbe véve valami újabb projekt(ha a másik Trabi kész lesz) - pl. egy faros Skoda, egy Zaszti, egy Zápor Józsi vagy valami hasonló...

ChopiTzr 2015.04.04. 23:01:37

@Ednet: Hallgass Égésteret, Winkli azt mondta, hogy ez epedarugós ülések miatt meglepően élvezte. ;)

moli 2015.04.04. 23:25:48

a kommentekbol ugy latom, ez mar reggel 7-kor fent volt itt, DE IDE MIKOR kerul fel? totalcar.hu/tv
thx

Scaleo 2015.04.05. 00:50:23

Szerintem a Wartburgban az nem a kézifék visszajelzője, hanem a fékkörkiesést jelző lámpa. Ennek volt egy "ellenőrzőkapcsolója" a műszerfalon, amit ha bekapcsoltál, akkor folyamatosan világított ez a visszajelző, ezzel lehetett tesztelni, hogy működik-e az izzó. Ha jól emlékszem, ez volt az: img.index.hu/imgfrm/5/7/0/5/BIG_0009615705.jpg

Krizsabá 2015.04.05. 00:52:40

A műsor jó hangulatú, a verdák csodásak, nekem mégis hiányzott valami: némi műszaki tartalom. Egy szó nem esett nagyjából ezekről. :-/

Szibke 2015.04.05. 08:33:20

Azért engem érdekelt volna több info is. Pl ültetést mivel hogyan,meg belső tér, hogyan mit oldottak meg.

Schütii 2015.04.05. 08:58:22

@Krizsabá: Talán nem is árt ha ezeket a gépek nincsenek kielemezve az utolsó csavarig. A fiJúk már így is túl sok mindent kihúztak az alkotóból. Minél több részletet tudunk meg, annál kisebb a mű varázsa. Addig jó, míg a szemlélőben ott vannak a kérdőjelek.

Rónarider 2015.04.05. 11:22:25

Az első sínpárra azért illett volna a Trabival valami nem derékszögben rámenni, azt hittem leszakad a kötény rendszámostól.

És ugye a Trabant tetszik a legjobban, 70LE-vel már lehetne akár hátsóhajtásos is, vagy 4WD, valami szögegyszerű (és könnyű) mechanikával.. Bár így is járnék vele, kerékdőlés/agyonültetés nélkül :)

Csak veszek egyet. Trampet.

Teshow 2015.04.05. 11:32:12

Ez a szintű negatív kerékdőlés + hason csúszós ültetés az én ízlésemnek sok, a korábban "cooper911" által linkelt NDK Waresz átalakítás a szememnek harmonikusabb látványt nyújt.
DE! Ezt leszámítva (ami egyébként is szubjektív dolog) nagy RESPECT a srácoknak, szép munkát végeztek.
Egy korábbi kommentelővel ellentétben nekem pont az tetszik, hogy gyerek- és ifjúkorom szoci verdáit értelmezték újra. Az életünk részei voltak, nincs ezen mit szégyellni, sőt!

Jó lett a videó is, külön tetszett, hogy Karotta-Pista-Vinkli (láthatóan) mennyire élvezték az egészet. Csak azt sajnálom, hogy a motorhangok nagy részét eldumálják vagy zenével elnyomják - pedig ami átjön, abból hallani, milyen szépen szólnak. Főleg a Trabi!

joshua7 2015.04.06. 14:28:44

Nagyon jó adás volt! Mind a 3 kocsi kéne.

jano.vagyok 2015.04.07. 19:38:12

Szépen danol a Ninausz-rendszer a Trabin, nagyon hangulatos!

2015.04.11. 11:33:18

A Ladára felrakott targa tető nálam instant winner! Mekkora jó poén!

ZYLO 2015.04.13. 13:37:07

Jajj, azok a hátsó kerekek rémesen állnak. Tudom, hogy a Trabit így egyszerű ültetni a lengőkar miatt, de borzalmasan néz ki. Szerintem vagy tessék átfaragni a felfüggesztést és normálisan ültetni, vagy sehogy.

wsvap 2015.04.14. 14:56:11

fubaz! veszek egy Trabbant!

Csontos Szigfrid 2015.04.15. 22:47:03

legszebb a Lada, ami kéne is, mindenes kocsinak is használnám.

2015.04.16. 15:27:13

@lodola: Nagyon egyetértek. Egész gyerekkorom ezek közt telt el, a nyári balatoni vakációk során meg nyálcsorgatva néztem a német tucatautó egyes Golfot, meg a Passatot, az igazán komoly autókról nem is beszélve.
A hiánygazdálkodás szülte igénytelen, elavult, direkt ronda autók voltak (1-2 kivétellel), a kutyának nem hiányoznak.

A huszonéveseknek persze érdekes csodabogarak, amit abszolút megértek.

FeroxX 2015.05.04. 21:05:54

Király rész lett, jó kis verdák! Csak így tovább!

Marcellusca 2015.05.14. 17:34:00

Az a Lada gyönyörű!
Nekem sárga (nem gyári, annál élénkebb) 1200-asom volt.
Hátsó lámpákat és az első irányjelzőket lecseréltem 1300-éra (és feketével sötétítettem egy kicsit rajtuk), a lökhárítóról leszedtem a "babákat" és minden króm részt (díszlécek, lámpafoglalatok, ablaktörlő karok, zárak ...) feketére fújattam (kábé, mint a videóban a kombin). Ezen kívül a gyári felniket is sárgára fújattam és a közepére raktam fekete, műanyag kis dísztárcsákat. Motorház-tetőn fekete beömlők (légterelők) voltak.
Tuning semmi. Csak Koppány kipufogó és nyáron körbevágott (csak alja és teteje volt) légszűrő-ház. :)
Újabban sajnálom, hogy megváltam tőle, időnként (főleg, mikor másik, ilyen szépen felújítottakat látok) kicsit hiányzik.

SomaCar 2015.05.15. 14:19:08

Mindhárom nagyon tetszik, bár Wareszom nem volt soha, csak utaztam benne. Saját Trabi 4 db volt, családban 3 db kereklámpás Zsiga, 2 kocka Lada és 1 "fullos" ezeröcsi is volt. Most épp egy w124 E220 a társam, mely fele annyi idős, mint én. Már lassan én is retró korba kerülök és szeretnék birtokolni egy hasonló gépet újra. Mindenképpen faragnék rajta én is egy kicsit, pl. szélesebb felni, finom ültetés, motor "finomhangolás", átfényezés, visszaöregítés. Ami kissé visszatart, hogy mennyire okoskodnak a vizsgán vagy épp igazoltatásnál?
1-2 collal szélesebb felni? A videóban lévő Ladára hasonló szélesítést "megesznek"? Ha az alól nem lóg ki a kerék, akkor OK? Ültetés???? Jó lenne, ha nem csak a garázsban állna a műremek leponyvázva, hanem néha meg is lehetne sétáltatni az autót anélkül, hogy egy szatyor pénz legyen nálam a bírságra és ne kelljen felhegeszteni a rendszámot, mert folyamatosan le akarják venni. Ezzel kapcsoltban van valamelyik bennfentes autós kartársnak infója, hogy meddig lehet a KPM és a rendőr bajszát - retorzió nélkül - cibálni?
süti beállítások módosítása