Tisztelt Szerkesztőség!
Az idén fogom letenni az A1(B125) jogosítványt, és ehhez szeretnék egy motort.
Hosszas nézelődés után egyre jobban kezdett érdekelni a Yamaha TDR125. Az egyetlen, ami kissé eltántorít ettől a modelltől, hogy kétütemű, vagyis a fogyasztása és a szervizigény nem igazán kedvező. Úgy tudom, van pár darab, amiből kivették a fojtást, ezeket lehet utólag pótolni? Ez azért lenne fontos, mivel ugye az A1 csak 15Le-ig használható. A másik két alternatíva a Honda CBF125 és Yamaha YBR125. Ezek amiatt nem tetszenek, mivel elég kicsinek tűnnek, bár nem kell sokat várni a 125-ösöktől, tudom, de a TDR komolyabb kiállású. Viszont ezek a négyüteműeknek elég jó fogyasztásuk és tartósabbak, ha jól tudom.
Szóval a kérdésem az lenne, hogy valós-e a félelmem a kétütemű TDR-től, és inkább a másik két motor a jobb választás, vagy nem olyan durva a fojtásos TDR125 fogyasztása és szervizigénye?
Üdv: Ábel
Kedves Ábel!
A TDR-ben a fojtás a kipufogókönyökben volt, ha ez bent van, a motor végsebessége körülbelül 80 km/h, de láttam már fojtottat, ami ennél többet ment. Fojtás nélkül 24 lóerő a teljesítménye, amivel már odébb lehet állni. Műszakilag a DT125-tel rokon, tehát a blokk tartós, nem kíván különleges karbantartást, és sokáig elketyeg. A fogyasztása alapvetően nem vészes, több, mint egy négyüteműé, de 4 literrel simán el lehet vele járni, illetve a felújítása lényegesen olcsóbb.
Ha viszont nem akarsz rommá forgatva zúzni, esetleg kétüteműszagtól bűzleni, hanem inkább hagyományos értelemben vett felhasználó lennél, aki kevésbé akar gépészkedni, a gombnyomástól-gombnyomásig tartó problémamentességet keresed, akkor a CBF125/ YBR125 párosból válassz. Azokat úgy tervezték, hogy tényleg minden kibírjanak, harmadik világnak szánt igáslovak, benzint alig fogyasztanak, egyszerűek, mint az ék, és ha megkapják a kötelező szervizeket, sokáig jók lesznek.
Üdv:
Nepperűző