Nagy fordulaton beesik a kuplungkar
Szia!
Nekem is van egy KTM Duke II-m. Olyan problémám van, hogy nagy fordulaton, vagy nagy sebességnél beesik a kuplungkar. Cseréltek már főhengert, olajat. Ma pedig egy csapágy biztosító lemezt, amitől a kuplung el tud mozogni, ha kopott. Az utóbbitól valamivel jobb lett a helyzet, de még nem az igazi.
Találkoztál már ezzel a jelenséggel? Van rá valami ötleted?
Előre is köszi, Dani
Szia Dani!
Aki a kuplungkosár alatti csapágy biztosító lemezét kicserélte, az már látott ilyet, csodálkozom, hogy nem nézte meg a tengely játékát axiálisan. Ez szokott lenni a baj, ez a váltó primer tengelye, és ha a hézagolása elmegy, kimozgatja a csapágyat is a helyéről, aminek az új rögzítője csak ideig-óráig tud ellenállni. Van egyébként egy módosított rögzítő, amelynek van egy válla, és ez a váll mélyebbre nyomja a csapágyat, ez néha végleges megoldást jelent. Ha a rögzítő csak sima sík acél lemez, akkor ez a régi típus.
Ha a módosított rögzítő ellenére változik a kuplung fogáspontja, esetleg beesik, akkor a váltó primer tengelyét axiálisan (tengelyirányban) ki kell hézagolni, megvizsgálva a csapágyak állapotát. Ehhez azonban szét kell húzni a blokkot.
Üdv.
Motordoktor