MotoGP-ben tilos, a Superbike-ban szabad

2017.12.06. 13:54

A Superbike világbajnokság szervezői közzétették a 2018-as szabályok tisztázott változatát, amiben már benne van a fordulatszám-korlátozás, az alkatrészekre vonatkozó költségmegkötések, illetve felbukkant egy új elem is, az aerodinamikai szárnyak engedélyezése.

2018-Aprilia-RSV4-R-FW-GP-winglet-02

Ami a MotoGP-ben tilos, az jövőre a Superbike-ban legális lesz, egy kikötéssel: csak akkor lehet a versenymotoron szárny, ha a homologizációs szériamodellen is van. Az elmúlt években az elektronikák finomhangolása volt a fő irány, 2018-tól új frontot nyitnak az első kerék stabilitását biztosító aerodinamikai elemek.

Jelenleg csak az Apriliának van olyan modellje, ami megvásárolható szárnyakkal, de a jövőben több gyáró is előrukkolhat hasonló megoldással. Nagyon valószínű, hogy a Ducati lesz a következő a Panigale V4 versenyváltozatával, amelynek a hengerűrtartalma nem haladja meg az 1000 köbcentit.

Esélyes, hogy a Kawasaki is meglépi a meglépendőt, hiszen a Superbike VB kiemelt fontosságú számukra, és a szárnyakkal is van tapasztalatuk, a 300 lóerő fölötti H2R-nél is így oldották meg, hogy a földön maradjon.

Az mindenesetre érdekes, hogy a MotoGP-ben azzal az indokkal tiltották be a szárnyakat, hogy veszélyesek, a Superbike-ban mégis engedélyezik őket, miközben annyira nincs nagy különbség a két sorozat sebességében. A mostani döntés egyértelműen mutatja, hogy a GP-ben megint a Honda lobbija miatt változtattak a szabályokon.