2017.10.13. 14:22

Kedves Nepperűző!

10 éves közúti karrier után pályázásra keresek valami olyasmit, aminek relative olcsó a fenntartása (gumi, fékek), és élményt is ad. Kb. 1 misi a keret. Mivel lábon mennék vele a pályára, rendszámos kellene. Adja magát a 600-as Gixer, esetleg KTM Duke 390? Egyéb ötlet, kifejezetten pályára?

Köszi,

Géza

Kedves Géza!

Kapásból visszakérdeznék: milyen pályákon mennél? Ha a rövid, gokartpályákat támadnád, mint amilyen a Kakucs vagy Kecskemét, akkor a 390 Duke vagy a 390 RC tökéletes választás. Van féke, futóműve, van benne kraft, könnyű, elképesztően nagyokat lehet menni vele. Erre a célra szintén ajánlott a Kawasaki Z300 vagy a Z250, igaz, azoknak a futóművével előtte foglalkozni kell, de utána egészen jó pályamotorok lesznek. Titkos tippem még a KTM 620/625 SC szupermotó változata. Ebben a 640-esnek nevezett, de igazából 625 köbcentis LC4 blokk van, önindító és kiegyensúlyozótengely nélkül, komoly karburátorral, minimális súllyal, vad teljesítménnyel - 130 kiló és majdnem 60 ló azért komoly kombináció. Költős motor, oda kell figyelni a karbantartásra, de lényegében versenytechnika - az összes felsorolttal szemben ennek van egy hatalmas előnye, egész nagy betakarózásokat is simán kibír.

Ha nagypályán mennél, mint amilyen a Hungaroring vagy a Pannóniaring, akkor viszont vegyél rendes sportmotort, hatszázas GSX-R-t, Ninját, CBR-t, R6-ot. Az mindig lebegjen szemed előtt, hogy a pályamotor és az utcai motor között a legfőbb különbség nem a gyorsváltó, a pályaidom vagy a tuningdob, hanem a megbízhatóság és a biztonság.

Üdv:

Nepperűző