Eső után köpönyeg, ha most derülnek ki a hibái

2016.12.05. 09:32

Tisztelettel üdvözlöm!

Nemrégiben vettem egy Honda XR400R-et, 2005-ös évjáratút. Napi használatra és hétvégi túrázásra, de ezt kisebb átalakításokkal értem, mint pl: nagyobb tank, áttétel változtatás, túragumi vagy esetleg szupermotó szett.Kérésem annyi lenne, hogy önnek mi a véleménye, tapasztalata ezzel a típussal, esetleg mire kell odafigyelni, előnyei, hátrányai, esetleg típushibái. Válaszát előre is köszönöm.

Üdv: Gergő

Kedves Gergő!

Ez kicsit eső után köpönyeg szituáció lenne, ha. Viszont nincs ha, mert az XR400-ról nem nagyon tudok rosszat mondani. Viszonylag ritka motor, tehát nincs minden bokorban hozzá bontott alkatrész, de ha alapvetően karbantartott motorhoz jutottál hozzá, és odafigyelsz az olajcserékre, nem is lesz rá szükséged.Egy tíz éves motornál nagyon számít, hogy mit kapott, illetve mit nem kapott az előző tulajoknál. Ha keményen hergelték, előbb-utóbb szükség lesz új kuplunglamellákra (kb. 30 ezer forint), illetve érdemes egyből az összes folyadékot cserélni - ne csak a motorolajat, hanem a villaolajat és a fékfolyadékot is. Olyanokat szoktak neki felróni, hogy gyakran kiég a hátsó lámpa izzója, ennél keményebb bírálatot megkímélt XR nem nagyon kapott. A karaktere és a viselkedése inkább a sportendurókét idézi, lehet is vele meglepetéseket okozni endurópályán, pedig motorerőben, súlyban és futóműben is elég messze esik egy mai, versenyzésre tervezett terepmotortól - a léghűtésű egyhengeres egy hárommal ezelőtti korszak maradványa.

Az áttétel elég rövid, aszfaltos túrákhoz eggyel nagyobb lánckerék ajánlott, de azzal sem lesz az országutak harcosa, a keskeny enduró nyereg és a nulla szélvédelem nem fogja hosszútávú utazómotorrá varázsolni. Viszont rövidebb, itt-ott extrémebb szakaszokat és földutakat is tartalmazó túrákra ideális.A nagyobb tank nem rossz gondolat, mert sportolni a gyári 9,5 liter elég, egy túrán viszont jól jön, ha nem kell 180 kilométerenként kutat keresni. Elég sokféle ralitankot kapni hozzá, sajnos ezek elég drágák, körülbelül hatvan rugóról indulnak, ha szerencséd van, ennek a feléért tudsz túrni egy használtat.A szupermotó szettel legyél óvatos, a legtöbb enduró-szupermotó átalakítás úgy szar, ahogy van. Ha csak felteszel rá egy szett 17-es kereket, akkor a jó enduróból lesz egy rossz szupermotód - ahhoz, hogy tényleg SM-ként viselkedjen, ahhoz új futómű kell és nagy fék, hozzá való főfékhengerrel - jól megcsinálni meg aránytalanul drága lesz.

Jó csapatást!

Üdv: Nepperűző