2016.11.28. 11:53

Kedves Nepperűző!

A segítségedet szeretném kérni robogóvásárlásban.

Nagymotorról váltanék robogóra. Munkába járásra (útvonaltól függően napi 50-100 km), valamint belföldi túrázásra szeretném használni.

A kinézett típusok:

- Gilera Nexus 500 2004-2005-ös évjárat

- Kymco Xciting 500 2005-ös

- Malaguti Spidermax GT500 2004-2005-ös.

Nem vagyok égimeszelő(178 cm), nem tudom ez mennyire befolyásolhatja a vásárlást.

Előre is köszönöm a válaszodat!

Üdvözlettel!

Gábor

Kedves Gábor!

A Gilera Nexusról volt már többször szó itt a Nepperűzőben, ezért tényleg csak nagy vonalakban szaladnék végig a típus sajátosságain. Nagyon jól vezethető, ennek oka, hogy középen kimerevítették a vázat, illetve nagyon jó a súlyelosztása, közel 50-50. Ha már mindenképpen ilyet vennék, akkor igyekeznék facelift utáni, vagyis legalább 2006-os darabot venni, azokat a legegyszerűbben az idomra költözött első indexről ismerni fel.

Gilera Nexus 500
Gilera Nexus 500

Ezekbe már a dupla gyertyás, 492 köbcentis blokkot szerelték, kényelmesebb az üléspozíciója, és nagyobb az ülés alatti tárolórekesze. A többi ötszázas Piaggio nyűgjei erre is igazak, például hosszú állás után inkontinens lesz a vízpumpa, illetve a gyenge fesszabályzó. Nexusból egyébként a 300-as a legjobb, könnyebb és fürgébb az ötszázasnál, 60-70-ig pontosan ugyanúgy megy, és kevesebbet fogyaszt - viszont ezek drágábbak és újabbak.

Kymco Xciting 500
Kymco Xciting 500

A Kymco Xcitng 500 tűnik a felsoroltak közül a legjobb választásnak, vannak hozzáértő szerelők, és bár a márka hivatalosan kivonult az országból, valójában van hozzá minden. Nem tudok típushibájáról - a képet viszont árnyalja, hogy nincs is itthon olyan tudásbázis hozzá, mint a Nexushoz. - Friss: Facebook kommentelőnk, Csaba segítségünkre sietett: "az 500-as jellemzője a vezérműtengely és csapágyazásának megkopása, elég csúnya és drágán javítható hiba. Tele van vele az összes márkafórum..."

Malaguti Spidermax 500
Malaguti Spidermax 500

A Malaguti Spidermax-szal óvatos lennék. Bár kopó-fogyó dolgokat máig lehet hozzá kapni, egy ilyen robogó fenntarthatóságának eléggé be tud tenni a tény, hogy a gyártója 2011-ben megszűnt, emiatt simán lehetnek vele olyan problémák, amitől ott vagy, ahol a part szakad. Mondok egy példát: esel egyet, és összetöröd a lámpáig meg az orrát. Vagy ami még rosszabb: valaki más már esett vele előtted, és mivel nem talált hozzá első futóművet, a sérültet egyengették, míg nagyjából jó nem lett. Ettől még lehet, hogy ez a főnyeremény, de én azért óvatos lennék.

Piaggio X-Evo 400
Piaggio X-Evo 400

Az én sorrendem a Kymco-Gilera-Malaguti, de azért nézd meg mindent - sőt, Gilerából van kínálat, abból többet is, és vedd meg azt, amelyik a legjobb állapotban van, és a legjobban érzed magad rajta. Ha pedig mindegyik necces, nyugodtan nézz körül az X-EVO-k között is: ez csak 400-as, de a blokk a löketet leszámítva megegyezik a Nexus/X9 pároséval, ez tulajdonképpen az X8 továbbfejlesztése. Szerintem elég megbízható, nagyon sok apró hibát kijavítottak rajta, a két irányból megközelíthető, irgalmatlan méretű tárolórekesz pedig nagyon praktikussá teszi. Ez egyébként a kulcsról távirányítóval is nyitható, és ez az extra nem is szokott elromlani!

Üdv:

Nepperűző