2016.11.24. 16:34

Kedves Nepperűző!

Alig négy hete törték totálkárra alólam a 6 éve használt BMW G650 Xmotomat, de már nézem, hogy ugyanilyet vagy másmilyet vegyek, ha fizet a biztosító.

RIP
RIP

Amik mindig is tetszettek, azok a Ducati Hypermotard 796 és a BMW F800R, de mivel szinte kizárólag munkába járnék vele, az Xmoto 150Kg/50Le körüli aránya tökéletes volt az igényeimhez, mikor a 250-es robogó gyengének és iszákosnak, a 100 lovas sornégyesek pedig nehézkeseknek tűntek a városban.

Szóval kis önsúly, pazar kezelhetőség, penge fék és futómű, 50-80 Le legalább 60Nm mellett és olyan kivitel lenne a cél, amin normálisan néz ki az ember fullos motorosszerkóban. Tudom, utóbbi hülyén hangzik, de valószínűleg lábfej nélkül és ki tudja milyen mellkasi sérülésekkel ülnék most itt, ha az elmúlt 20 évben nem vettem volna meg mindent, ami megvédhet egy csattanásnál, így ezeket továbbra is magamra aggatnám az ingázáshoz. ABS határozott előnyt élvez nálam.

KTM-ben bizonytalan vagyok, és drágábbak is, Yamaha MT komolytalanul néz ki, Aprilia V2-es szupermotója nem jön be, de hátha van olyan 1-2 hengeres, amit sehogy sem tudtam a keresőkből kipasszírozni, és nekem teremtették 1,5 millió alatti árral.

Előre is köszönöm a segítséget!

Ádám

Kedves Ádám!

Még BMW-s beállítottság nélkül is nagyon jó választás az F 800 R, ügyes, fürge bringa, szépen kidolgozva, és ha esetleg költenél rá, a végtelenségig extrázható. Persze, városba túlzás lehet a két henger és a 800 köbcenti, de ha vágysz rá, akkor vedd meg - ne feledd, a vágyott tárgy megszerzése csökkenti a rák kockázatát.

BMW F 800 R
BMW F 800 R

Írtad, hogy a KTM nagyon határeset nálad, és részben megértem, de ha bejött a szupermotós hangulat, akkor a 2007 körüli KTM 690 Supermotókat imádni fogod. A pestisdoktornak csúfolt szériára gondolok, egyszerűen imádni való a formája, a kettő, égnek meredő kipufogótól pedig simán lúdbőrös lesz a karom. Robbanékony, és ezerszer kulturáltabb, mint a régi, 640-esek.

Ha igazán szerencsés vagy, sikerül kifognod egy Prestige kivitelt, aminek minőségibb a futóműve és radiális az első fékpumpája. Sajnos ABS nincs, és nem egy súlyos szerelős sztorit olvasni fórumokban, de a használt motor vásárlásban mindig van némi rizikó, és egy jó SM a pokolban is egy jó SM.

Negyedik generációs Duke
Negyedik generációs Duke

Másfél millióba már belefér a KTM Duke negyedik generációja, amit a buta első lámpáról és a sok költségcsökkentő megoldásról lehet legjobban felismerni, de az attól még egy bámulatosan betyár motor, és már levetkőzte az utolsó szupermotó géneket, vagyis egy penge és pehelysúlyú naked bike. Ehhez már van ABS, a pestisdoktor SM-nél sokkal kulturáltabb, hosszabbak a szervizperiódusai, és úgy általában nagyon jó gép.

De hogy ne csak rideg, osztrák egyhengeresekkel traktáljalak, érdemes belegondolni, hogy mi van, ha nem egy hengerrel többet kívánsz, hanem mondjuk kettővel? A 2012 előtti Triumph Street Triple-ökből már kapni ennyiért - ezek azok, amiknek még dupla kerek lámpája volt. 2007-ben mutatták be, 2009-ben jött az R változat, illetve akkor kicsit belenyúltak az alapmodellbe is, áthangolták a futóművét és a fékrendszerét. 2010-ben lecserélték a hátsó kereket egy könnyebbre (konkrétan a Daytonáéra), cserélték a kábelköteget, az elektronikát és a műszerfalat. Aztán a teljes modellváltás előtt még 2011-ben módosítottak a lengővillán, motordekliken és a szelepfedélen. Ezek a motorok simán összevethetők a kortárs F 800 R-rel - itthon ritkák, ezért ebből már érdemes külföldről hozni.

Az első generációs Street Triple
Az első generációs Street Triple

Japánokat most direkt nem ajánlottam, azokkal Dunát lehet rekeszteni - egészen biztosan láttad az SV/Gladius és ER-6 hirdetéseket, de kicsit úgy jött le, hogy európai motort szeretnél, szóval azokból szemeztem. A Ducati meg olyan, hogy ha valaki azt akar, akkor úgyis megveszi, tök mindegy, mit mondok.

Üdv:

Nepperűző