Megbízható és stílusos nakedet hat kilóból

2016.09.13. 16:19

Kedves Nepperűző!

Régen, évtizedekkel ezelőtt sokat motoroztam (MZ TS 125, ETZ 150, ETZ 250, 125 Trophy, stb.) és mindig vágytam egy négyütemű gépre. Talán sokan elmondhatják ezt magukról azok közül, akiknek annak idején egy hosszabb, meredek emelkedőn túlmelegedett szeretett kétütemű motorja, és kék füst kísérte az utakon. Ezzel együtt nosztalgiával gondolok vissza a kényelmes, maga nemében stílusos NDK gépekre. No, azért soha nem vágytam GSXR-re, sokkal inkább V2-es naked bike-okra: Guzzi, Ducati, Harley Sportster, de simán beértem volna bármelyik Honda, Yamaha, Kawasaki, Suzuki V2-es, vagy akár egyhengeres modelljével. Most, hogy két évtizeddel a rendszerváltás után a nagy álmaink szinte filléres youngtimerek lettek, gondolkodom, hogy lehetne józan ésszel és talán egy átlagos pénztárcával hétvégenként egy kicsit motorozni. Segítséged kérem abban, hogy megtaláljam a számomra optimális modelleket.

Fő szempont: megbízhatóság, tartósság.

Második szempont: vételár (kb. 600 ezerig). Láttam például Ducati Monster 600-asokat már 400-500 ezer forintért, de nem tudom, mennyire szervízigényes és megbízható.

És csak a harmadik szempont a stílus.

Nagyon szeretem a retro naked bike-okat: burkolatlan blokk, küllős kerék, hagyományos futómű, V2. Esetleg térhálós váz. Kardán, vagy lánc, szíj: tökmindegy. Ugyanúgy szeretem az olasz motorokat, mint a japán vagy amerikai gyárak modelljeit. Szerintem lehet örülni még egy SV 650N-nek is, akár ugyanúgy, mint egy Ducati Monsternek.

Kérlek, ajánlj olyan modelleket amelyek kifejezetten megbízhatóak, hálásak, jó a hangjuk, szerethetőek és tizen- huszonévesen is érdemes megvenni.

Köszönettel:

Pál

Kedves Pál!

Ahogy olvastam, a leveledet, egyből beugrott a Yamaha TRX850. Szerintem zseniális motor, és most mélyponton van az ára, innen már csak emelkedni fog - a németeknél már most egyre drágábbak, és elég komoly kultusza alakult ki a típusnak. Nem véletlen, hogy Assenbe a világ leghíresebb motoros újságírója, Alan Cathcart egy rommá épített TRX-et vitt bemutatózni, és az sem, hogy az LSL motorépítő műhelyében az egyik dolgozó egy finoman átépített TRX-szel jár dolgozni nap mint nap. A blokk mondjuk nem V2, hanem soros kéthengeres, de az elékelt gyújtás miatt V2 hangon szól.

Yamaha TRX850
Yamaha TRX850

A TRX mellett szól, hogy alkatrész van hozzá bőven és jó áron, ami pedig ritkább - pl. idom és váz - az pedig elég jól javítható. A te szemszögedből nézve megvan a térhálós váz, az egyedi hangulat, az izgalmas hang, burkolat alig van rajta, de van némi szélvédelme, megbízható és különleges. És mondom, most még lehet kapni hat kiló alatt, ennél csak drágább lesz.

Ha valami miatt a TRX nem lenne a zsánered, vess egy pillantást a Suzuki VX800-ra,itt már írtam róla, ez is nagyon hangulatos karakteres motor, ám minden idomot nélkülöző, klasszikus kerek lámpás naked bike.

Suzuki VX800
Suzuki VX800

Nyilván van még több tucat típus, amire érdemes lehet ráugrani, nekem ez a kettő ugrott be hirtelen, mind a kettő megbízható, a szerelők által ismert darab, nem nagyon fognak meglepetést okozni, viszont tényleg különleges és szerethető gépek, amik azért távol állnak a tucat jelzőtől.

Üdv:

Nepperűző